- Hirdetés -

Krízisálló értéket teremt az ESG

|

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer kialakításának küszöbén állnak, melyet egységesen kell követnie a vállalatoknak.

„Bár a befektetők nagy része számára egyelőre az energiahatékonyság és az épületek tanúsítása a legfontosabb, ezek önmagukban nem garantálják a cégek és az ingatlanok fenntarthatóságát, ha például nincs a széndioxid kibocsátás csökkentésére számszerűsíthető és hatásos cél megfogalmazva” – hívta fel a figyelmet Horváth Áron, a CBRE Fentarthatóságért felelős vezetője. A szakértő szerint egyre többen ismerik fel, hogy a látszatmegoldások helyett mérhetőségre lenne szükség. „A fenntarthatóság a vonzó és néha greenwashing-gyanús beszámolókból eljutott az adatokkal alátámasztott célok és auditált teljesítmény korába, ami a vállalatok, eszközök finanszírozhatóságát is befolyásolhatja” - jelentette ki a szakember, aki arra is emlékeztetett, hogy a jelenlegi állás szerint a klímaváltozás elleni intézkedések megközelítőleg sem fogják elérni a nemzetközi szerződésben is lefektetett 1,5°C fokos maximális felmelegedési célt. Ez pedig áradásokkal és extrém hőhullámokkal is járhat, amelyek súlyos következményei az emberiséget és a gazdaság szereplőit egyaránt érintik.

A fenntarthatósági törekvések mérhetősége a jövőben egyre nagyobb jelentőséggel fog bírni, erre jelenleg a sokak által elfogadott és egyik legkézenfekvőbb megoldást az épületek minősítése jelenti, mind az irodák, mind a logisztikai ingatlanok területén. „Az épületek zöld minősítése továbbra is kiemelten fontos a hazai befektetők és a bérlők számára, de nemzetközileg egyre magasabbak az elvárások, jól mutatja ezt, hogy a régióban a Kitűnő (Excellent) BREEAM minősítésű ingatlanok feltörekvőben vannak (38 százaléka az összes minősítésnek), míg Magyarországon a hasonló minősítésű épületek száma 9 százalékot tesz ki. A magasabb igényszint hozzánk is hamarosan elér” – mondta Horváth Áron.

A panelbeszélgetésekben Kibédi Varga Lóránt, a CBRE ügyvezető igazgatója mellett Báthory Balázs, a Market Építő Zrt. vezérigazgató-helyettese, Szentpály Ágnes a CBRE ingatlanvagyon-kezelési igazgatója és Pascal Steens, az Nhood vezérigazgatója vett részt. A szakértők egyetértettek abban, hogy valós, rendszerszintű változás egyedül a vállalatokon belülről indulva érhető el, amelynek része a teljes értéklánc, azaz a beszállítók és az üzleti partnerek edukálása is. „A cél, hogy az épületek zöld minősítése egy belső igény legyen a vállalatok életében, és ne egy címke, amit külső nyomásra illik megszerezni” – állapították meg a panelbeszélgetésben résztvevők.

„A jelenlegi energiaipari kihívások kapcsán általános tapasztalat, hogy gyakran hiába állnak rendelkezésre adatok az energiafogyasztással kapcsolatban, ezeket az adatokat a legtöbb cég nem tudja megfelelően elemezni és felhasználni az energiahatékonyság növelése érdekében” – mondta Szentpály Ágnes a CBRE ingatlanvagyon-kezelési igazgatója.

A CBRE által a konferenciát megelőző felmérésben1 adott válaszok szerint egyre nagyobb jelentőséget kap a fenntarthatóság, mint az üzleti siker záloga (válaszok 48 százaléka), míg a törvényi megfelelés továbbra is meghatározó, főleg a növekvő elvárások fényében (válaszok 52 százaléka). Ugyanakkor a vállalatok szélesebb körű folyamatainak integrálásában van hova fejlődni, a megkérdezettek 48 százaléka állítja, hogy semmiféle ESG követelményt nem állít beszállítóival szemben és ugyanekkora arányban az ESG átláthatóvá tétele irányába sem tesznek lépéseket.

A beszélgetés kitért az alternatív megújuló energiaforrásokra is. A geotermikus vagy a szélenergia – a szabályozási korlátozások miatt – továbbra is kihasználatlanok maradnak, miközben a fenntarthatósági célok elérésének gyorsítását a szabályozás és engedélyeztetési eljárások nem mindig ösztönzik. A panelbeszélgetésben résztvevők egyetértettek abban, hogy szorosabb együttműködésre van szükség a piaci szereplők és a szabályzók között.

A kerekasztal legfontosabb tanulságaként a résztvevők megállapították, ha 2050-re valóban nulla energiafelhasználású világot szeretnénk, a piaci szereplőknek egységesen, a nemzetközi stratégiát is szem előtt tartva kell haladéktalanul fellépnie.

Ez a törekvés megegyezik a CBRE azon elköteleződésével, hogy a Climate Pledge közösség részeként a párizsi klímaegyezmény által kijelölt célhoz képest tíz évvel korábban, 2040-re érjék el a nettó nulla károsanyag-kibocsátási szintet. Ez az elköteleződés nem csak a CBRE saját működéséből, de a befektetők és a bérlők megbízásából működtetett ingatlanokból származó károsanyag-kibocsátást, valamint az ellátási láncokra vonatkozó közvetett kibocsátásokat is magába foglalja

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...