- Hirdetés -

Külföldön terjeszkednének a hazai startupok

|

- Hirdetés -

A hazai startup ökoszisztéma életerős, a külpiacok felé orientálódik és épít a nagyvállalati partnereivel való, kölcsönösen előnyös együttműködésekre – derül ki a Startup Hungary felméréséből, amely a Microsoft támogatásával készült. A válaszok részben érdekes meglepetésekkel szolgáltak, részben alátámasztották a korábbi feltételezéseket. Döntő többségük a külpiacokra épít, de még nem döntötték el, hol képzelik el az üzleti működést.

A magyar startupok sikeresek és optimisták, amit az is alátámaszt, hogy a többségüket nem érintette negatívan a koronavírus járvány és idén is növekedést várnak. Ez volt az egyik, kevésbé meglepetésszerű megállapítása annak a felmérésnek, amely 232 startup bevonásával készült a Startup Hungary vezetésével, a Microsoft támogatásával. A Medtech piacon tevékenykedő cégek több, mint kétharmada (69%) olyan optimista, hogy várakozásuk szerint a járványhelyzet egyenesen kedvezni fog nekik 2021-ben.

A felmérés megerősítette az egyik ismert feltételezést a hazai startupokkal kapcsolatban: tényleg a magas hozzáadott értéket képviselő technológiai szektorban, leginkább a B2B SaaS piacon tevékenykednek – szemben közép-európai társaikkal, amelyek nagyobb arányban vannak jelen a B2C piacon. A magyarok az AI, a Big Data, a Fintech, az Analytics/BI, IoT és a Medtech piaci szegmenseket célozták meg. Több mint 60 százalékuk építi az üzleti modelljét a technológiai innovációra, ugyancsak ilyen arányban fejlesztenek mobil vagy webes alkalmazásokat és több mint a felük (57%) a szolgáltatásai, termékei előfizetéseiből szerzi a bevételeit. A várakozásokkal ellentétben a magyar startupok vezetői nem fiatalok: 80 százalékuk 30 év feletti, közel felük pedig már a negyvenes éveit tapossa. Többnyire jól képzett, világot látott férfiak, nők az esetek 29 százalékában szerepelnek társalapítóként a cégekben.

Az egyik legmeglepőbb megállapítása a felmérésnek az, hogy a vállalkozások 23 százaléka már most is működtet külföldi fiókirodákat, többnyire az USA-ban vagy Nagy-Britanniában, és további 29 százalék nyilatkozott úgy, hogy fog külföldi irodát nyitni az elkövetkező 12 hónapban. Vagyis egy éven belül a hazai startupok fele helyezheti át akár a fő tevékenységét is külföldre. Az okok között a leggyakrabban az szerepel, hogy külföldön könnyebb forrást bevonni a fejlesztésekhez, egyszerűbb és átláthatóbb a szabályozás és kisebb a bürokrácia.

Ezzel vág egybe, hogy a megkérdezettek túlnyomó többsége (80%) a globális piacot célozta meg, habár több mint a harmaduk (37%) továbbra is a helyi piacon tevékenykedik, és további 17 százalék szerzi az árbevételének kevesebb, mint az egy negyedét külföldi piacokról. Elmondásuk szerint még nem érzik elég érettnek a terméküket nemzetközi megmérettetésre, vagy csak előbb a helyi piacon szeretnék tesztelni azt. Pedig a nemzetközi tapasztalat azt mutatja, hogy előnyösebb már rögtön a kezdeteknél külföldön is megkezdeni az üzletépítést. A legsikeresebb 24 startup, a felmérés “bajnokai”, amelyek 80 000 euró fölötti havi árbevétellel rendelkeznek, ennek háromnegyedét külföldi ügyfelekkel üzletelve keresik meg.

A legnagyobb kihívás, amivel a hazai startupok szembenéznek, épp az ügyfélszerzéssel kapcsolatos: 39 százalékuk mondta azt, hogy az értékesítés és a marketing területén való jártasság a legnagyobb hiányosságuk. Több mint a felük keres intenzíven az üzletfejlesztéshez és marketinghez értő munkatársakat. A Microsoft for Startups pont ezekre a kihívásokra válaszol, az ökoszisztéma fejlődése érdekében.A startupok harmada külföldi terjeszkedésre készül

A legsikeresebb magyar startupok jellemzően magánbefektetőktől szereztek tőkét az elindulásához. Amíg ugyanis a megkérdezettek 80 százaléka vette igénybe állami vagy uniós kockázatitőke-befektetők támogatását, annak a 12 százaléknak, amely kizárólag magántőkéből építkezett a 70 százaléka a bajnokok közül került ki. Érdekes megállapítása a tanulmánynak az is, hogy rendkívül csekély, mindössze 7 százalék azok aránya, amelyek egyaránt támaszkodnak állami és magán befektetőre. Ez azt sugallja, hogy a magán és az állami oldal nem tud, vagy nem akar együttműködni egymással a startupok támogatásában Magyarországon. A válaszokból az is kitűnik, hogy Magyarországon több a kockázati tőkebefektető, mint az angyalbefektető (33% vs. 27%).

Sok startup, a válaszadók 44 százaléka működtet valamilyen együttműködést egy nagyvállalattal. Az esetek felében ez a nagyvállalat egyben a startup stratégiai partnere is, és sokan (30%) fejlesztenek valamilyen innovatív terméket vagy szolgáltatást közösen. Az elmúlt néhány évben egyre nagyobb számban jelentek meg nagyvállalatok a startupok partnerei, befektetői között. A válaszokból az derül ki, hogy a vállalkozások elégedettek ezekkel az együttműködésekkel: 50 százalékuk ítélte ezeket jónak, 27 százalékuk pedig nagyon jónak.

A Microsoft az elmúlt 15 évben folyamatosan fejlesztette az együttműködését a startupokkal. Az ezekben résztvevő vállalkozások várhatóan több mint 1 milliárd dollárt fognak megtermelni globális szinten ennek a pénzügyi évnek a végére. A legsikeresebb programok, a BizSpark, a BizSpark+ és Reactor, az M12 olyan együttműködéseket indítottak az útjukra, amelyek mindkét fél számára komoly előnyökkel jártak. A Microsoft nemzetközi technológiai versenye, az Imagine Cup tehetséges magyar fejlesztő-csapatoknak segített megvalósítani és piacra vinni az ötleteiket.

„A startupok vitalitást és új ötleteket hoznak nekünk, mi pedig a legkorszerűbb technológiát, felhős tárhelyet és számítási kapacitásokat bocsátunk a rendelkezésükre, tudást, tapasztalatot és kapcsolati tőkét, üzleti látásmódot, viszünk a tevékenységükbe. Hiszünk a kölcsönös bizalomra épülő partnerségben. Büszkék vagyunk arra, hogy sikeres hazai vállalkozásoknak lehetünk a partnerei és járulhatunk hozzá akár a nemzetközi piacon való megerősödésükhöz is. A jövőben szeretnénk továbbfejleszteni velük az együttműködéseinket, miközben újakat is szeretnénk bevonni a programjainkba” – mondta Szabó Péter a Microsoft Magyarország OCP üzletágának vezetője.

A Microsoft for Startup program a korábbi BizSpark és BizSpark+ programokat váltotta fel annak érdekében, hogy a Microsoft szakértői bázisát jobban kihasználva, hatékonyabb támogatást nyújtson a startupok számára. A program keretében a magyar startupok ingyen üzletfejlesztési, technológiai, marketing és értékesítési tanácsokhoz juthatnak és ingyen érhetik el a társaság felhőszolgáltatását is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA