- Hirdetés -

Különleges kiállítás BMW rajongóknak

|

Az ikonikus mérföldköveket és legendás sikereket felvonultató tárlat a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió megalapításának 50. évfordulóján nyitotta meg kapuit. A versenypályaként felépített, látványos gyűjtemény nyolc kiállítótermen és huszonhat különleges autón kalauzolja végig a látogatókat. A BMW M technológia és a motorsport-történelem közötti szoros párhuzamnak emléket állító kiállítás év végéig tekinthető meg Münchenben.

A BMW M – a világ legerősebb betűje – idén fennállása 50. évfordulóját ünnepli, a jubileumi esztendő programsorozatához pedig a müncheni BMW Múzeum is csatlakozott: az 1972. május 24-én alapított BMW Motorsport GmbH fennállásának napra pontosan ötvenedik évfordulóján, 2022. május 24-én megnyitotta kapuit Münchenben a BMW M divízió új, rendhagyó kiállítása.

Fél évszázaddal ezelőtt, a BMW Motorsport GmbH megalapításakor még senki sem sejthette, hogy a BMW motorsport-tevékenységeit összefogó és professzionális szintre fejlesztő divízió milyen egyedülálló sikertörténet lesz. Aztán az újonnan fejlesztett BMW 3.0 CSL azonnal meg is nyerte az 1973-as Európai Túraautó-Bajnokságot. A BMW M GmbH azóta számos mérföldkövet rakott le a motorsport, a technológia és a formanyelv területén, amelyeket most a BMW Múzeum egyedülálló, élő és izgalmas tárlata gyűjt csokorba.

A látogatókat egy versenypályaként felépített vonalvezetés kalauzolja végig a múzeum termein

A kiállítás látogatóit egy versenypályaként felépített, BMW M-specifikus vonalvezetés kalauzolja végig a rendhagyó tárlaton. „A nyolc BMW M állomást tudatosan integráltuk állandó kiállításunkba, mindenhol kiemelve a motorsport-divízió jubileumi évfordulóját” – mondta Helmut Käs, a BMW Group Classic igazgatója a kiállítás koncepciójáról. „Ez nem egy szokványos időszaki kiállítás, hiszen a múzeum tárlatát különleges látnivalókkal egészítettük ki. A „Visions” terem például a jövő témáit dolgozza fel. Itt reflektorfénybe gurítottuk a BMW Motorsport kezdeti időszakának legsikeresebb túraautóját – a BMW 3.0 CSL modellt – és a BMW 2002 turbo modellt is, amely ugyancsak egy szimbólum: mindkét modell szerves részét képezi azon hagyományunknak, amely a holnapunkat is formálja” – tette hozzá.

A motorsportos gének mind a mai napig a BMW M alappillérei

A rendhagyó kiállítás további hét izgalmas termen vezet keresztül, többek között olyan aspektusokra helyezve a hangsúlyt, mint a versenyautók történelme, a BMW Individual részleg alapötlete és felvirágoztatása, valamint a trikolor-árnyalat, a legendás logó és a 2022-ben bemutatott jubileumi embléma háttérinformációival kiegészített, teljes BMW M történet. Külön termet kapnak a BMW Art Cars guruló műalkotások és a BMW pilótaképző programjai is, amelyek nem léteznének a BMW M nélkül. A kiállított modellek között megtalálható az ikonikus BMW M1, a legendás BMW M3, számos tanulmányautó, prototípus, BMW M klasszikus és olyan győztesnek született versenyautó, mint például a BMW V12 LMR. „Az első napok hamisítatlan, veleszületett motorsport-génjei ma is éppúgy a BMW M divízió alappillérei” – fogalmazott Jochen Neerpasch, a BMW Motorsport GmbH társalapítója és első ügyvezető igazgatója. „A márkát éltető dinamizmus, szenvedély és teljesítmény mind a motorsportból ered. Az olyan innovációk, mint a könnyűszerkezetes járműépítés, az aerodinamika, az optimalizált motorteljesítmény vagy a megerősített karosszériaváz, egytől egyig megtalálhatók napjaink legmodernebb BMW M modelljeiben is” – tette hozzá a divízió 1972 – 1980 közötti vezetője.

A gyerekeknek készített tárlatvezetések életre keltik a történelmet

Ha sokat tudsz, többet látsz. A BMW Múzeum állandó kiállításának BMW M állomásokra összpontosító, egyórás tárlatvezetése minden tekintetben e mottó köré épül, és így rengeteg információval szolgál. A BMW Junior Múzeum olyan különlegességekkel rukkol elő, amelyek már a 9-14 éveseket is lázba hozzák. A „Join the M Team!” című exkluzív workshop két és fél órás utazásra invitálja a gyerekeket, akik találkozhatnak a BMW Junior Team feltörekvő tehetségeivel, megtapasztalhatják a motorsport valódi szenvedélyét és csapatszellemét, valamint megismerkedhetnek a történelmi győzelmekkel és a mérföldkőnek számító modellekkel is. A tárlat kisebb kihívásokat is tartogat, amelyeket legyőzve mindenki elkészítheti saját airbrush BMW M formatervét – ezeket akár ki is állíthatják a múzeumban és haza is vihetik magukkal.

A BMW Múzeum rendhagyó BMW M kiállítása egész évben várja a látogatókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...