- Hirdetés -

Különleges kiállítás BMW rajongóknak

|

- Hirdetés -

Az ikonikus mérföldköveket és legendás sikereket felvonultató tárlat a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió megalapításának 50. évfordulóján nyitotta meg kapuit. A versenypályaként felépített, látványos gyűjtemény nyolc kiállítótermen és huszonhat különleges autón kalauzolja végig a látogatókat. A BMW M technológia és a motorsport-történelem közötti szoros párhuzamnak emléket állító kiállítás év végéig tekinthető meg Münchenben.

A BMW M – a világ legerősebb betűje – idén fennállása 50. évfordulóját ünnepli, a jubileumi esztendő programsorozatához pedig a müncheni BMW Múzeum is csatlakozott: az 1972. május 24-én alapított BMW Motorsport GmbH fennállásának napra pontosan ötvenedik évfordulóján, 2022. május 24-én megnyitotta kapuit Münchenben a BMW M divízió új, rendhagyó kiállítása.

Fél évszázaddal ezelőtt, a BMW Motorsport GmbH megalapításakor még senki sem sejthette, hogy a BMW motorsport-tevékenységeit összefogó és professzionális szintre fejlesztő divízió milyen egyedülálló sikertörténet lesz. Aztán az újonnan fejlesztett BMW 3.0 CSL azonnal meg is nyerte az 1973-as Európai Túraautó-Bajnokságot. A BMW M GmbH azóta számos mérföldkövet rakott le a motorsport, a technológia és a formanyelv területén, amelyeket most a BMW Múzeum egyedülálló, élő és izgalmas tárlata gyűjt csokorba.

A látogatókat egy versenypályaként felépített vonalvezetés kalauzolja végig a múzeum termein

A kiállítás látogatóit egy versenypályaként felépített, BMW M-specifikus vonalvezetés kalauzolja végig a rendhagyó tárlaton. „A nyolc BMW M állomást tudatosan integráltuk állandó kiállításunkba, mindenhol kiemelve a motorsport-divízió jubileumi évfordulóját” – mondta Helmut Käs, a BMW Group Classic igazgatója a kiállítás koncepciójáról. „Ez nem egy szokványos időszaki kiállítás, hiszen a múzeum tárlatát különleges látnivalókkal egészítettük ki. A „Visions” terem például a jövő témáit dolgozza fel. Itt reflektorfénybe gurítottuk a BMW Motorsport kezdeti időszakának legsikeresebb túraautóját – a BMW 3.0 CSL modellt – és a BMW 2002 turbo modellt is, amely ugyancsak egy szimbólum: mindkét modell szerves részét képezi azon hagyományunknak, amely a holnapunkat is formálja” – tette hozzá.

A motorsportos gének mind a mai napig a BMW M alappillérei

A rendhagyó kiállítás további hét izgalmas termen vezet keresztül, többek között olyan aspektusokra helyezve a hangsúlyt, mint a versenyautók történelme, a BMW Individual részleg alapötlete és felvirágoztatása, valamint a trikolor-árnyalat, a legendás logó és a 2022-ben bemutatott jubileumi embléma háttérinformációival kiegészített, teljes BMW M történet. Külön termet kapnak a BMW Art Cars guruló műalkotások és a BMW pilótaképző programjai is, amelyek nem léteznének a BMW M nélkül. A kiállított modellek között megtalálható az ikonikus BMW M1, a legendás BMW M3, számos tanulmányautó, prototípus, BMW M klasszikus és olyan győztesnek született versenyautó, mint például a BMW V12 LMR. „Az első napok hamisítatlan, veleszületett motorsport-génjei ma is éppúgy a BMW M divízió alappillérei” – fogalmazott Jochen Neerpasch, a BMW Motorsport GmbH társalapítója és első ügyvezető igazgatója. „A márkát éltető dinamizmus, szenvedély és teljesítmény mind a motorsportból ered. Az olyan innovációk, mint a könnyűszerkezetes járműépítés, az aerodinamika, az optimalizált motorteljesítmény vagy a megerősített karosszériaváz, egytől egyig megtalálhatók napjaink legmodernebb BMW M modelljeiben is” – tette hozzá a divízió 1972 – 1980 közötti vezetője.

A gyerekeknek készített tárlatvezetések életre keltik a történelmet

Ha sokat tudsz, többet látsz. A BMW Múzeum állandó kiállításának BMW M állomásokra összpontosító, egyórás tárlatvezetése minden tekintetben e mottó köré épül, és így rengeteg információval szolgál. A BMW Junior Múzeum olyan különlegességekkel rukkol elő, amelyek már a 9-14 éveseket is lázba hozzák. A „Join the M Team!” című exkluzív workshop két és fél órás utazásra invitálja a gyerekeket, akik találkozhatnak a BMW Junior Team feltörekvő tehetségeivel, megtapasztalhatják a motorsport valódi szenvedélyét és csapatszellemét, valamint megismerkedhetnek a történelmi győzelmekkel és a mérföldkőnek számító modellekkel is. A tárlat kisebb kihívásokat is tartogat, amelyeket legyőzve mindenki elkészítheti saját airbrush BMW M formatervét – ezeket akár ki is állíthatják a múzeumban és haza is vihetik magukkal.

A BMW Múzeum rendhagyó BMW M kiállítása egész évben várja a látogatókat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....