- Hirdetés -

Különleges zöld projektben a Volkswagen

|

- Hirdetés -

A Volkswagen-csoport és Görögország megállapodtak abban, hogy úttörő jellegű mobilitási rendszert hoznak létre a földközi-tengeri Astypalea szigeten. Ennek érdekében a sziget jelenlegi közlekedési rendszere át fog térni az elektromos járművekre és a megújuló energia termelésére. Hosszú távon Astypalea a klíma-semleges mobilitás minta szigetévé válik. Erről írt alá szándéknyilatkozatot Wolfsburgban és Athénban Konstantinos Fragogiannis, a gazdasági diplomáciáért és nyitottságért felelős görög külügyminiszter-helyettes és Dr. Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója. Az új mobilitási szolgáltatások, mint például a gépkocsi- vagy a telekocsi megosztás segíteni fognak a forgalom csökkentésében és optimalizálásában. Az energiát elsősorban helyi zöld energiaforrásokból, például nap- és szélenergiából fogják előállítani. A projekt kezdeti időtartama hat évet fog át.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója elmondta: „A politikának, az üzleti életnek és a társadalomnak közös felelőssége, hogy korlátokat szabjon a klímaváltozásnak. A mi hosszú távú célunk az klíma-semleges mobilitás mindenki számára történő megteremtése. Az Astypalea projekttel azt kutatjuk, hogy miképpen valósíthatjuk meg már ma ezt a jövőképet. Az e-mobilitás és az intelligens mobilitás javítja az életminőséget, miközben hozzájárul a szén-dioxid-semleges jövőhöz.”

A Görög Köztársaság miniszterelnöke, Kyriakos Mitsotakis kijelentette: „Nagyon hiszek a partnerségben, mert a kormányok nem tudnak önállóan mindent megtenni, és a magánszektor sem jelent választ minden kérdésre. Éppen ezért ez az ambiciózus terv a görög állam és a Volkswagen-csoport szoros partnerségének eredménye. A Volkswagen-csoport világelső az autóiparban, amelynek célja, hogy 2050-ig járműparkját és vállalatát szén-dioxid-semlegessé tegye. Ez a vállalat most együttműködik egy európai nemzettel egy teljes átalakulási modell keretében.

Konstantinos Fragogiannis, a görög külügyminiszter helyettese elmondta: „A mai nap nagyszerű nap Astypalea, a Dodecanese régió, az Égei-tenger és egész Görögország számára. Ma elindítjuk hazánkban az első “Intelligens Zöld Sziget” projektet, amely jelentős változást jelent kilátásainkban. Az elektromos közlekedés, valamint az egységet alkotó, zöld és fenntartható cselekvési terv pozitív hatással lesz a sziget lakosainak mindennapi életére. Az úttörő jellegű tömegközlekedési rendszerrel kombinálva a futurisztikus ötleteket valósággá váltjuk. Ma Görögország megmutatja, hogy kész olyan úttörő jellegű, innovatív és élenjáró beruházások befogadására, amelyek a társadalmat az összekapcsoltság, az intelligens fenntarthatóság és a használhatóság egy másik szintjére emelik. ”

A projekt középpontjában egy teljes egészében új, élvonalbeli közlekedési rendszer áll, amely digitális mobilitási szolgáltatásokat tartalmaz, ideértve egy teljesen elektromos, egész évben üzemelő telekocsi szolgáltatást, amelynek célja a jelenlegi nagyon korlátozott helyi buszjáratok szolgáltatásának új, magasabb szintre emelése. A helyi partnerekkel együttműködve a hagyományos gépkocsi kölcsönző üzletágat olyan jármű megosztó szolgáltatássá alakítják át, amely az elektromos autók mellett a csoport SEAT márkájú e-robogóit és e-kerékpárjait is kínálja. Ez önmagában jelentősen segít csökkenteni a járműparkot a szigeten, mert a program során 1000 elektromos járművel cserélnek le 1500 belső égésű motorral működő járművet.

A Volkswagen most kezdte el az elektromos ID gépkocsi-család bevezetését a piacra, és számos új modell bevezetését tervezik a következő néhány évben, a kompakt autó ID.3 és a szabadidő autó (SUV) ID.4 mellett. A helyi vállalkozások haszonjárműveit, valamint a szigeten található közhasználatú gépjárműveket – például rendőrautókat, sürgősségi segélyszolgálatokat és a közszféra flottáit – szintén elektromos járművekké fogják alakítani. A Volkswagen a szigetre telepíti az Elli töltőit, hogy átfogó töltési infrastruktúrát biztosítson, amellyel mintegy 230 magán- és több nyilvános töltési pontot kínál.

A projektet határozottan támogatja a Volkswagen független Fenntarthatósági Tanácsa, mivel ez a Volkswagen dekarbonizációs stratégiájának terveként szolgál. Margo T. Oge, a Fenntarthatósági Tanács tagja és az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) Közlekedési Levegőminőségi Irodájának volt igazgatója ezzel kapcsolatban kijelentette: „Az éghajlatváltozás egzisztenciális veszélyt jelent az emberiségre. Az elektromobilitás a megújuló energiákkal együtt segíteni fog csökkenteni az éghajlatváltozás legsúlyosabb hatásait. Van egy arisztotelészi mondás: “A legsötétebb pillanatokban kell összpontosítanunk arra, hogy lássuk a fényt.” Az Astypalea projekt fénysugár a sötétségben, és segít bemutatni a tiszta mobilitás jövőjét. ”

Astypalea az Égei-tenger déli részén fekvő, mintegy 100 négyzetkilométeres sziget. Lakossága kb. 1300 fő, és a szigetet évente mintegy 72 000 turista látogatja meg. Astypalea jelenleg csak nagyon korlátozott tömegközlekedési szolgáltatásokkal rendelkezik, két busszal, amelyek csak a sziget egy kis területén közlekednek. Jelenleg az energiaigényt szinte teljes egészében fosszilis tüzelőanyag-források elégítik ki. A sziget az elkövetkező években a fenntartható turizmus úttörőjévé kíván válni, ezért támogatja a fenntartható mobilitást. A Görög Köztársaság a Nemzeti Energia- és Éghajlati tervének keretében támogatja ezt az átalakulást.

A Volkswagen-csoport elkötelezett a Párizsi Megállapodás céljai mellett. A Csoport célja, hogy 2050-re klíma-semlegessé váljon, és e cél elérése érdekében kidolgozta a „goTOzero” fenntarthatósági stratégiáját. A stratégia középpontjában az autóipar legnagyobb elektromobilitási lépése áll: a csoport az elkövetkező öt évben mintegy 33 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba, és 2029-ig mintegy 75 új elektromos modellt dob piacra. A Volkswagen kompakt ID.3 amely nemrégiben került forgalomba, ez az első ilyen e modellek között.

Az Astypalea-ra vonatkozó projekt a „goTOzero” stratégia szerves része, és tervként szolgál a mobilitás teljes CO2 mentesítéséhez. A Volkswagen-csoport égisze alatt számos márka vesz részt e tevékenységben, így például a Volkswagen, a SEAT, a Volkswagen Haszonjárművek, az energiaszolgáltató Elli és az Urban Mobility International a We Share márkával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

„A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg...

Milliós kárt okoz a Facebook-letiltás

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a Facebook, ezeknek a cégeknek az 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt – derül ki...

Foci, COVID és Squid Game – ezekre kerestek a magyarok

Ismét kiadta az év keresési trendjeit felsorakoztató listáját a Google, amiből kiderül, hogy idén a foci, a koronavírus, és egy dél-koreai sorozat mozgatta meg leginkább a hazai netezőket, legalábbis ezekre kerestek rá legtöbben. A...

Így vásárolnak a magyarok karácsonyra

A lakosság több mint 61 ezer forintot költ idén karácsonyi ajándékokra – ez derül ki a Magyar Bankholding által készített piackutatásból. 2021-ben a vásárlók csaknem 40 százaléka hitelből finanszírozza a karácsonyi ajándékokat, 38,5 százalékuk...

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.A Black Friday őrület...

Új részekkel jön az UniCredit podcastja

Pénzügyekről, nyakkendő nélkül címmel indított podcastot az UniCredit Bank 2021 első felében, mely most egy második évaddal folytatódik. A sorozat célja, hogy a fenntarthatóság vállalati szempontú megközelítését, az ESG szemléletmódot közelebb hozzák a hallgatókhoz.A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA