Működik a digitális modell a The New York Times-nál

Közel tíz éve kezdett pénzt kérni az online megjelent tartalmakért is a The New York Times és a lap kiadójának legújabb üzleti jelentése alapján sikeres ez a modell. Az online előfizetésekből származó bevétel az idei harmadik negyedévben első alkalommal haladta meg a nyomtatott lap előfizetési bevételét.

A harmadik negyedévet 426,9 millió dolláros bevétellel zárta a neves napilapot kiadó The New York Times Company, ami éves összevetésben mindössze 0,4 százalékos csökkenést jelent. A globális trendeknek megfelelően a kiadó hirdetés bevétele jelentős mértékben csökkent, 30 százlékkal, ugyanakkor a csak digitális termékekért fizető felhasználóktól származó bevétel 34 százalékkal bővült és meghaladta a 155 millió dollárt. A nyomtatott lap előfizetési bevétele 145,7 millió dollár volt, ami 3,8 százalékos visszaesést jelent.

A harmadik negyedévben 393 ezerrel nőtt azoknak a felhasználóknak a száma, akik digitális előfizetést választottak, így átlépte a hatmilliót az összesített számuk. A kiadó valamennyi – digitális és nyomtatott – termékét figyelembe véve pedig az előfizetések száma szeptember végén már 6,9 millió volt, októberben pedig átlépte a hétmilliót. Az elmúlt egy évben kétmillióval nőtt a digitális előfizetések száma a kiadónál.

A The New York Times mögött álló cég a harmadik negyedévben közel duplájára, 33,6 millió dollárra tudta növelni nyereségét.