Felsőerjesztésű Ale sörrel szélesíti szortimentjét a Heinekenhez tartozó Soproni márka. A Soproni Óvatos Duhaj IPA márciustól kerül az üzletek polcaira és egyes vendéglátó egységekbe.
A Soproni válaszul a fogyasztói igényekre a nagy márkák között elsőként jelenik meg a magyar piacon egy felsőerjesztésű, Ale típusú sörrel. A Soproni Óvatos Duhaj IPA egy felsőerjesztésű, szűretlen sör. A jól ismert és megbízható Soproni minőségben készül, íze azonban egyértelműen különbözik a megszokott lagertől, de nem túl vad, könnyen iható, kellemesen keserű. Illata az aroma komlónak köszönhetően egyedi és különleges. Alkoholtartalma 4.8 százalék és a klasszikus Soproni sörhöz hasonlóan 100 százalékban magyar árpából készül.
Az IPA felső erjesztésű élesztővel készül, amely életerős, gyorsan osztódik és virágosabb, gyümölcsösebb ízvilágot eredményez. Érdekes módon az erjedés végén az élesztő a sör tetején gyűlik össze, amelyet speciális technológiával távolítanak el. A szűretlen sör jellemzője, hogy az élesztőnek köszönhetően még több zamat marad a késztermékben.
Az úgy nevezett India Pale Ale (IPA) söröket a XIX. században eredetileg azért készítették több komló felhasználásával és magasabb alkoholtartalommal a hajóra szálló britek, hogy megőrizzék minőségét a hosszú tengeri úton az indiai gyarmatokig. Napjainkban feléledt az igény a változatos ízvilágot biztosító felsőerjesztésű sörök iránt, amelynek hatására az IPA, mint az új irány zászlóshajója, szinte minden országban a sörforradalom legnépszerűbb típusa lett.
A Soproni Óvatos Duhaj IPA, bár nem tekinthető kézműves sörnek, olyan sörkülönlegesség, amely követi a kézműves sörpiac által diktált trendeket, de a Soproni Sörgyár nagy múltra visszatekintő hagyománya és tapasztalata garantálja, hogy nagyobb mennyiségben is mindig pontosan ugyanolyan minőségű legyen a végeredmény.
„Az egyik legjobb dolog, ami a magyar sörpiaccal történhetett, az a kézműves sörforradalom. A kis főzdék segítenek abban, hogy egy árvezérelt piacon igényt teremtsenek a változatos, új sörtípusok iránt. A nagy gyártóknak pedig az a feladata, hogy ezeket a trendeket követve, a választékot elérhetővé tegyék mindenki számára.” – mondta Molnár Orsolya a Soproni szenior márkamenedzsere.