- Hirdetés -

Lányok ötleteit várja a Microsoft

|

Elindult a Microsoft DigiGirlz AI Challenge 2020 verseny, amely kifejezetten a digitális világ és a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő lányoknak szól. A kvíz-kihívás már elérhető a Logiscool honlapján. Az első akadályt teljesítők 2021 májusáig adhatják be ötleteiket arról, hogy a mesterséges intelligencia miként segítheti a gyermekek életét. A legjobbak díja egy fantasztikus online élménynap a Microsoft Magyarország szervezésében és egyéb értékes nyeremények is gazdára várnak.

Ki mondta, hogy a digitális fejlesztés a fiúk privilégiuma? Az értékteremtés e modern formája éppúgy lehetséges a kreatív lányok számára is, ugyanúgy van helyük az informatika, a kódolás és a mesterséges intelligencia izgalmas világában, mint a fiúknak. Ez már nem a kockák hobbija, hanem egy nagyon izgalmas terület, amelyben a legjobb ötletek akár világmegváltók is lehetnek! A hangsúly az ötleten van, ehhez kell hozzátenni a megvalósításhoz szükséges eszközt, a mesterséges intelligenciára (magyarul: MI, angolul: artificial intelligence, AI) alapuló megoldást. A kérdés, amit az idei Microsoft DigiGirlz AI Challenge versenyen meg kell válaszolni az, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét.

A lányok már tavaly is bizonyítottak: több mint kétszázan fogadták el a Microsoft és a Logiscool alapítványa, a Digitális Tudásért Alapítvány közös kihívását. A díjazottak között volt a 12 éves Fenyőházi Panna is, aki olyan robotot készített 3D nyomtatóval, amely mesterséges intelligencia segítségével képes vicceket mesélni.

Most itt a lehetőség újra, hogy a lányok megmutassák, milyen változatos módokon képesek felhasználni a mesterséges intelligenciát!

A versenyen a lányok két korcsoportban indulhatnak: 8-11 évesek és 12-18 évesek. A megmérettetés első körében három, korcsoportonként eltérő nehézségű kvízt kell kitölteniük, amelyek témakörei a digitális világ, a programozás, a mesterséges intelligencia és a fenntarthatóság. Az első kvíz október 16. óta érhető el a Logiscool honlapján, a második 2020 decemberében, a harmadik pedig 2021 februárjában kerül fel a honlapra. A kvízek visszamenőleg is elérhetőek lesznek, így a később csatlakozók is ki tudják majd tölteni őket.

Aki az első akadályt sikerrel vette, vagyis mindhárom kvízt kitöltötte és átlagosan a kérdések legalább harmadára (15 kérdés a 45-ből) helyesen válaszolt, továbbjut a második fordulóba, ahol már a mesterséges intelligenciáról szóló projektet kell benyújtani 2021 áprilisában. A feladat témája az „AI for Good” azaz „Ötletek arról, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét”.

A verseny zárásaként a kihívást legjobban teljesítő lányok egy fantasztikus online élménynapon vehetnek részt a Microsoft Magyarország szervezésében 2021 májusában és értékes nyereményeket is nyerhetnek.

A kihíváson a verseny oldalán található linkeken keresztül indulhatnak az érdeklődők.

„A DigiGirlz globális program célja, hogy közelebb hozza a lányokhoz az informatikai szakmában rejlő lehetőségeket, saját élményeken keresztül nyújtson betekintést a digitális szakma és a programozás izgalmas világába, és lebontsa azokat az előítéleteket, amelyek ma még kirekesztik a lányokat ebből a világból. Cél továbbá olyan példaképek bemutatása, akik kedvet csinálhatnak a lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A DigiGirlz AI Challenge olyan kihívás, ahol a részvétel egyéni és társadalmi szempontból egyaránt maga a győzelem: minden más – a találkozás, a barátkozás, a tudás és a siker – már csak ráadás.” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.

A lányok ugyanolyan ügyesek a programozásban, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó területeken, és szerencsére egyre többen választják ezt a tevékenységet, később pedig ezt a szakmát. Nagyon hangsúlyos nálunk, hogy egyre több, témába vágó programmal tudjuk megszólítani a lányokat, minél fiatalabb korban, hogy megismerhessék és megszerethessék ezt az izgalmas tudomány területet. Örülünk, hogy Digitális Tudásért Alapítvány szervezésében ismét elindul a Microsoft DigiGirlz AI Challenge, melynek keretében sokaknak bemutathatjuk, hogy a programozás a lányok számára is élmény és valódi jövőbeli életpálya perspektíva. – tette hozzá dr. Breuer Anita, a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

Fotó: Microsoft

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...