- Hirdetés -

Lányok ötleteit várja a Microsoft

|

- Hirdetés -

Elindult a Microsoft DigiGirlz AI Challenge 2020 verseny, amely kifejezetten a digitális világ és a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő lányoknak szól. A kvíz-kihívás már elérhető a Logiscool honlapján. Az első akadályt teljesítők 2021 májusáig adhatják be ötleteiket arról, hogy a mesterséges intelligencia miként segítheti a gyermekek életét. A legjobbak díja egy fantasztikus online élménynap a Microsoft Magyarország szervezésében és egyéb értékes nyeremények is gazdára várnak.

Ki mondta, hogy a digitális fejlesztés a fiúk privilégiuma? Az értékteremtés e modern formája éppúgy lehetséges a kreatív lányok számára is, ugyanúgy van helyük az informatika, a kódolás és a mesterséges intelligencia izgalmas világában, mint a fiúknak. Ez már nem a kockák hobbija, hanem egy nagyon izgalmas terület, amelyben a legjobb ötletek akár világmegváltók is lehetnek! A hangsúly az ötleten van, ehhez kell hozzátenni a megvalósításhoz szükséges eszközt, a mesterséges intelligenciára (magyarul: MI, angolul: artificial intelligence, AI) alapuló megoldást. A kérdés, amit az idei Microsoft DigiGirlz AI Challenge versenyen meg kell válaszolni az, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét.

A lányok már tavaly is bizonyítottak: több mint kétszázan fogadták el a Microsoft és a Logiscool alapítványa, a Digitális Tudásért Alapítvány közös kihívását. A díjazottak között volt a 12 éves Fenyőházi Panna is, aki olyan robotot készített 3D nyomtatóval, amely mesterséges intelligencia segítségével képes vicceket mesélni.

Most itt a lehetőség újra, hogy a lányok megmutassák, milyen változatos módokon képesek felhasználni a mesterséges intelligenciát!

A versenyen a lányok két korcsoportban indulhatnak: 8-11 évesek és 12-18 évesek. A megmérettetés első körében három, korcsoportonként eltérő nehézségű kvízt kell kitölteniük, amelyek témakörei a digitális világ, a programozás, a mesterséges intelligencia és a fenntarthatóság. Az első kvíz október 16. óta érhető el a Logiscool honlapján, a második 2020 decemberében, a harmadik pedig 2021 februárjában kerül fel a honlapra. A kvízek visszamenőleg is elérhetőek lesznek, így a később csatlakozók is ki tudják majd tölteni őket.

Aki az első akadályt sikerrel vette, vagyis mindhárom kvízt kitöltötte és átlagosan a kérdések legalább harmadára (15 kérdés a 45-ből) helyesen válaszolt, továbbjut a második fordulóba, ahol már a mesterséges intelligenciáról szóló projektet kell benyújtani 2021 áprilisában. A feladat témája az „AI for Good” azaz „Ötletek arról, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét”.

A verseny zárásaként a kihívást legjobban teljesítő lányok egy fantasztikus online élménynapon vehetnek részt a Microsoft Magyarország szervezésében 2021 májusában és értékes nyereményeket is nyerhetnek.

A kihíváson a verseny oldalán található linkeken keresztül indulhatnak az érdeklődők.

„A DigiGirlz globális program célja, hogy közelebb hozza a lányokhoz az informatikai szakmában rejlő lehetőségeket, saját élményeken keresztül nyújtson betekintést a digitális szakma és a programozás izgalmas világába, és lebontsa azokat az előítéleteket, amelyek ma még kirekesztik a lányokat ebből a világból. Cél továbbá olyan példaképek bemutatása, akik kedvet csinálhatnak a lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A DigiGirlz AI Challenge olyan kihívás, ahol a részvétel egyéni és társadalmi szempontból egyaránt maga a győzelem: minden más – a találkozás, a barátkozás, a tudás és a siker – már csak ráadás.” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.

A lányok ugyanolyan ügyesek a programozásban, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó területeken, és szerencsére egyre többen választják ezt a tevékenységet, később pedig ezt a szakmát. Nagyon hangsúlyos nálunk, hogy egyre több, témába vágó programmal tudjuk megszólítani a lányokat, minél fiatalabb korban, hogy megismerhessék és megszerethessék ezt az izgalmas tudomány területet. Örülünk, hogy Digitális Tudásért Alapítvány szervezésében ismét elindul a Microsoft DigiGirlz AI Challenge, melynek keretében sokaknak bemutathatjuk, hogy a programozás a lányok számára is élmény és valódi jövőbeli életpálya perspektíva. – tette hozzá dr. Breuer Anita, a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumi elnöke.

Fotó: Microsoft

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Generációváltás előtt áll a családi cégek többsége

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását,...

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA