- Hirdetés -

Lemondásra biztat a K&H

|

Ha fenntarthatóan akarunk élni, az lemondásokkal, erőfeszítéssel jár – a cél a túlfogyasztás elkerülése, a hulladékok minimalizálása. Így ennek érdekében sokszor feladni kényszerülünk kényelmes beidegződéseinket. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő célja, hogy a pénzügyileg tudatos élet a felnövekvő generáció számára ne csupán bankszámlájuk magas egyenlegét jelentse, hanem életük szerves részét képezze a tudatosság. Az alábbiakban a vetélkedő szervezői összegyűjtöttek néhány tippet, melyek beépítését napi rutinunkba nem csak pénztárcánk köszöni majd meg, de ökológiai lábnyomunkat is csökkenti.

Mondj le mindenről, amire nincs szükséged!

Ha valaki a drasztikus váltások híve főként így az év elején, és szeretné megtudni, hogy mennyit költ haszontalan dolgokra, a következőt teheti: egy hónapig tegye félre azt az összeget, amit ilyen jellegű kiadásokra költött volna, legyen az a reggeli elviteles kávé, egy újabb látogatás a ruhaboltban, a délutáni csoki vagy az esti rágcsálnivaló a filmhez. Tehát mellőzzük azoknak a dolgoknak a megvásárlását, amik csak egy pillanatig tesznek boldoggá, a következőben már meg is feledkeztünk róluk. Csodálkozni fogunk, hogy milyen rövid idő alatt mekkora összeg gyűlik össze. A hónap végén, pedig szembesülhetünk azzal, hogy mennyire élünk pazarló életet, és mennyit vagyunk képesek ebből engedni.

Mondj le pazarlásról!

Persze ennél lehet kisebb léptékben is kezdeni a tudatosítást: az, hogy a villanyt kapcsoljuk le magunk után mielőtt elhagyjuk a szobát és a vízpazarló kádfürdőzés helyett inkább a zuhanyozást válasszuk, szintén mindenki számára ismerős intelem, hiszen így nem csak a természeti erőforrásokkal, de anyagi javainkkal is körültekintően járunk el. Ezt a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő legkisebb versenyzői is egyértelműen tudják a feladatmegoldásaik és versenyszereplésük alapján. Ezek a praktikák már sok háztartásban bevett szokásnak számítanak, hiszen hosszútávon szép összegeket spórolhatunk meg velük.

A vetélkedő célja éppen ez: olyan tudással felvértezni a gyerekeket, melyet az iskolában nem feltétlen kapnak meg, mégis elengedhetetlen ahhoz, hogy felnőttként okos döntéseket hozzanak – olyan döntéseket, mely a környezetünk, a pénztárcánk és a bolygónk számára is előnyös.

A pénzügyi vetélkedő feladatain keresztül a gyerekek betekintést nyernek a felnőttlét alapvető pénzügyi kihívásaiba, és rávezetik őket azok felelősségteljes megoldására. Láthatják, hogy egy pénzügyi döntés mennyire összetett, és mennyi mindenre kihatással van.

Mondj le a háztartási hulladékról!

A teljes hulladékmentesség megvalósítása kifejezetten nehéz, hiszen vannak olyan termékek, amiket csomagolás nélküli formájában csak körülményesen lehet beszerezni, bár az egyre szaporodó csomagolásmentes üzleteknek köszönhetően ez sem lehetetlen. Első lépésként az is elegendő, ha megfelelően informálódunk a szelektív hulladékgyűjtésről és a napi rendszerességgel vásárolt műanyag zacskókat lecseréljük könnyű, egyszeri befektetéssel járó, többször használható vászontáskára, melyeket zöldség és kenyérvásárláshoz is használhatunk. Ilyen apró lépéseket megtéve könnyedén haladhatunk egy pénzügyileg és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb élet megvalósítása felé.

Mondj le az évente új gardróbról!

Hol máshol teljesedhetne ki fenntartható életmódra való törekvésünk, mint ott, ahol élünk. Ide hordjuk a megvásárolt termékeket, és itt termelődik hulladékunk jelentős része. Az, hogy mit dobunk ki, bizony hatással van pénzügyeinkre is – nem is gondolnánk, mennyi mások számára értéket képviselő tárgyat dobálunk ki évről évre.

Mielőtt kidobnánk valamilyen használati tárgyat és újat vásárolnánk helyette, gondolkozzunk el azon, hogy milyen új szerepben éledhetne újra vagy ki más számára lenne értékes. Legyünk kreatívak! Nézzünk meg videókat, mások mit készítettek egy már nem használható használati tárgyukból. Az újrahasznosítás jegyében minden kidobásra ítélt tárgyunk felett gondolkozzunk el, mire lehetne jó mégis, akár nekünk, akár másnak. A közösségi médiában már könnyedén megtalálhatjuk azokat a csoportokat, ahol a nekünk már nem szükséges tárgyaink másnak jól használhatóak. Így akár még pénzhez is juthatunk, ahelyett hogy kidobnánk valamit, ami másnak még értékkel bír és akár évekig jól tudja használni.

Megunt, de jó állapotú ruháinkat adományozzuk el vagy rendezzünk csereberét, az elhasználódottakból pedig készítsünk takarításhoz használható rongyokat. Ezzel a papírtörlők termelte szemétmennyiséget is csökkentjük, és nem is kell költenünk rá. A továbbiakban, pedig jobban tesszük, ha ruhatárunkat is a minimalizmus szellemében építjük, figyelve arra, hogy minél kevesebb, de lehetőség szerint magas minőségű darabokat szerezzünk be, melyek hosszú évekig szolgálhatnak minket.

A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn akár az ezekhez hasonló, környezetvédelmi és pénzügyi szempontból okos döntésekkel, a mindennapi élet adta kihívásokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek – emellett komolyabb pénzügyi fogalmakkal és helyzetekkel is találkozhatnak az egész tanéven átívelő vetélkedő során – a vetélkedőre január 21-ig lehet jelentkezni!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...