Az idén először több időt töltenek naponta átlagosan a fogyasztók az interneten, mint lineáris tévéműsort nézve – derül ki a GroupM friss előrejelzéséből. A prognózis szerint egyébként kis mértékben nő a médiafogyasztásra szánt idő ebben az évben.
Az előrejelzés alapján 2018-ban naponta átlagosan 9 óra 44 percet töltenek médiafogyasztással világszerte az emberek, ez 3 perccel több, mint 2017-ben. Az online felületkre szánjuk majd a legtöbb időt, a platform részesedése 38 százalékos lesz, míg a lineáris TV 37 százalékot tudhat majd magáénak. Rádiózásra a médiafogyasztásra szánt idő 18, míg nyomtatott sajtóra 7 százaléka jut majd.
A GroupM megvizsgálta azt is, hogyan alakul az automatizált hirdetések részesdése az online reklámköltésen belül. Míg 2016-ban az online display hirdetések 31 százaléka volt ilyen, addig a múlt évben már 44 százalékuk, idén pedig 47 százalékra nő a részesedésük.