- Hirdetés -

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

|

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és textíliák áprilistól lesznek kaphatók az IKEA áruházakban.

Az ünneplés jegyében létrejött, új IKEA ÖMSESIDIG kollekció a hamisítatlan latin-amerikai hangulatot, kultúrát és hagyományokat mutatja be mexikói, chilei és kolumbiai alkotók közreműködésével, akik mindannyian saját kifejezésmódjukkal gazdagítják a termékcsaládot.

Az IKEA folyamatosan kutatja, hogyan élnek az emberek a világ különböző területein. Az IKEA 2022-es chilei piacra lépésével a dizájn új kifejezésmódjait és nézőpontjait ismerte meg. Az ÖMSESIDIG kollekció megalkotásához az IKEA a dizájn, a divat, a művészet, a gasztronómia és az építészet területén dolgozó helyi alkotókkal működött együtt. A vállalat ezen törekvése jelenik meg a kollekció elnevezésében is: az ÖMSESIDIG szó svédül azt jelenti, „kölcsönös”, és az egymás iránti kölcsönös kíváncsiságra utal, a tervezés során az IKEA és a művészek egymástól tanultak és közösen alkottak.

„Kíváncsiak voltunk mi történik, ha a kulturális és kézműves hagyományokat a divat, a gasztronómia, az építészet és a művészet avantgárd alkotóival hozzuk egy platformra. Az így létrejött izgalmas kollekció a közreműködő alkotók sokszínű tehetségét ünnepli, amelyben minden dizájn az alkotójának sajátosan gazdag kifejezésmódját tükrözi” – mondja Friso Wiersma, az IKEA of Sweden tervezője.

A harminc termékből álló kollekció az ünnepi pillanatok, közös étkezések és zenés összejövetelek ösztönzője. Termékkínálata garantáltan jó hangulatot teremt – a rendelkezésre álló hely méretétől vagy a ráfordítás mértékétől függetlenül. Az üvegárukat, terítékeket, dekorációkat, gyertyatartókat, ülőkéket, textíliákat, párnahuzatokat és hűtőtáskákat magába foglaló kollekciót a FRAKTA táska két különleges változata, illetve a SYMFONISK wifi hangszórós képkeret háromféle előlapja teszi teljessé.

Az ÖMSESIDIG kollekció Latin-Amerika gazdag kulturális, kézműves és művészeti hagyományainak egy-egy szeletét mutatja meg, miközben rávilágít a régió népességének sokszínűségére és az egységet alkotó hasonlóságokra is. A tárgyak mindegyike alkotójuk művészi megközelítését és kifejezésmódját tükrözi. Abel Cárcamo Segovia konyhai eszközeinek ívelt formáit és szabadon áramló, organikus vonalvezetését például Chile nemzeti tánca, a cueca inspirálta.

„Sokat töprengtem azon, hogy mit is szeretnék megmutatni, végül úgy döntöttem, hogy a tánc Chile kultúrájában betöltött szerepére hívom fel a figyelmet. Érdekes kihívás volt rátalálni arra, hogy miként tudnám a hagyományos cueca mozdulatait és ritmusát a formatervezés nyelvén kifejezésre juttatni” – meséli Abel Cárcamo Segovia, chilei terméktervező.

A Nicolás Rivero által tervezett ÖMSESIDIG terítő hűvösebb tónusú, visszafogottabb, komorabb látványvilága az Andok hegyeit idézi. Trini Guzmán és Diana Ordóñez gazdag színvilágú textíliáit és dekorációit élénk, vidám minták díszítik, amelyekhez a gyerekjátékok és az izgalmas karneváli hangulat szolgált inspirációként.

„Szeretem és gyakran használom az erőteljes színeket, hogy az emberek úgy érezzék, mintha velem együtt egy karnevál résztvevői lennének. A szín az az energia, amivel mindenki hozzájárulhat a bulihoz” – mondja Diana Ordoñez, kolumbiai művész.

Liliana Ovalle a kollekcióhoz stílusos ülőkét, lime formájú szervírozótálat, kancsót és színes üvegpoharakat tervezett, amelyek vidám megjelenése feldobja az összejövetelek és partik hangulatát.

„A családi ünnepek gyermekkori emlékeiből merítettem inspirációt, az előkészületek, a zene, a dekorációk mélyen a mexikói kultúrában gyökereztek, és különlegesen egyedivé varázsoltak minden alkalmat. Az együttműködésnek köszönhetően lehetőségem volt rá, hogy feltárjam ezt a kapcsolatot, és olyan játékos mintákat tervezzek, amelyek felidézik ezeket a vidám pillanatokat: a lime gyümölccsel teli asztaloktól kezdve a bulik végén földön heverő színpompás pinata darabokig” – meséli Liliana Ovalle, mexikói terméktervező.

További információk a latin-amerikai alkotókról:

Liliana Ovalle, terméktervező, Mexikó

Liliana az alapanyagok és gyártási technológiák széleskörű alkalmazásával kutatja a tárgyak expresszív kifejezésmódjait. Tanulmányait a mexikói Universidad Nacional Autonoma egyetemen végezte, majd a londoni Royal College of Arton szerzett mesterdiplomát. Terveihez gyakran merít ihletet mexikói gyökereiből, reflektál a városi környezetben megfigyelt helyzetekre, illetve népi kézműves technikákkal kísérletezik.

Diana Ordonez, művész, Kolumbia

Diana Ordonez kortárs falfestő, illusztrátor és graffitiművész, akit a latin-amerikai graffitiszcéna meghatározó alakjaként tartanak számon. Mesterdiplomáját műanyag tárgyalkotás és vizuális művészetek szakon szerezte. Élénk színek, pozitív kisugárzás és expresszív kifejezésmód jellemzi.

Abel Cárcamo Segovia, terméktervező, Chile

Abel helyi kézművesekkel együttműködve kortárs trendek és hagyományos anyagok kombinálásával tervez tárgyakat és bútorokat. A tradicionális technikák és a minimalista formanyelv közötti közvetlen kapcsolat révén képes megismerni az alapanyagokban, a különböző technológiák alkalmazásában rejlő lehetőségeket, és ennek tükrében teremt időtálló dizájnt.

Trini Guzman, falfestő és multidiszciplináris művész, Chile

Trini alkotásait a kísérletező kedv és a pozitív szemlélet határozza meg, miközben a legkülönbözőbb anyagok felhasználásával törekszik az önkifejezésre. A természetből és az anyaságból merít inspirációt. A chilei Falabella számára tervezett női ruhákból és kiegészítőkből álló kollekciót.

Marisol Centeno, textiltervező, Mexikó

Marisol egyedi textiltermékeket tervez olyan neves intézmények felkérésére, mint a Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum és a Muac Museum. Számos dizájn témájú rendezvény előadója, így például részt vett a Los Angeles County Museum of Art (LACMA) „Found in Translation” című kiállítása kapcsán megtartott kézműves szimpóziumon. Marisol Centeno textiltervező hitvallása, hogy a dizájn a változás eszköze – az esztétikai, társadalmi és kulturális innováció forrása. Munkásságát elsősorban az innováció motiválja, amelynek során kézműves és ipari technológiákat kombinál kísérleti jelleggel. Alkotásait a kollektív alkotómunka, a fenntarthatóság iránti tervezői felelősség és a nagy méretű, színpompás mintájú textíliák jellemzik.

Alvaro Clavijo, séf, Kolumbia

Először építészetet tanult Bogotában, majd szenvedélyének hódolva gasztronómiai tanulmányokat folyatatott Barcelonában. Európa-szerte számos Michelin-csillagos étteremben dolgozott, így többek között a koppenhágai Norma étteremben is. A külföldön töltött évek után visszatért Bogotába és saját éttermet nyitott, ahol hagyományos helyi ételek újragondolt változatait készíti el.

Catalina Zarhi, keramikus és Felipe Assadi, építész, Chile

Catalina kerámiatervező művész, tanulmányait Olaszországban, az Egyesült Államokban és Chilében folytatta. Hagyományos technikák alkalmazásával törekszik a kerámiatárgyak falvastagságának csökkentésére, alkotásai különösen kifinomultak. Kétféle kerámiát készít, a kétszer kiégetett, kézi készítésű, úgynevezett raku kerámiák mellett ipari fröccsöntéses eljárást is alkalmaz.

Felipe építész, a Santiagoban működő Felipe Assadi Arquitectos cég alapítója. Épületeit szögletes, többnyire üveg és látszóbeton kialakítás jellemzi, amelyek között magánlakásoktól kezdve a szállodákon és villákon át pavilonok is megtalálhatók.

Augustín Nicolás Rivero, divattervező, Kolumbia

Augustín Nicolás Rivero tervező, egyben az A NEW CROSS nevű saját avantgárd divatmárkájának kreatív vezetője. Érdeklődésének középpontjában a latin-amerikai kézműves mesterségek kutatása és újraértelmezése áll. Sajátos látvány- és formavilágot teremtett, divattermékei és használati tárgyai különböző régiók hagyományos kézműves mesterségeinek kortárs értelmezésében nyernek formát.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...