Az Európai Parlament szerdán uniós szabályokat szorgalmazott annak biztosítása érdekében, hogy a zenei streaming ágazat tisztességes és fenntartható legyen, és előmozdítsa a kulturális sokszínűséget....
Jelentősen átalakul a hazai fogyasztóvédelem 2024-ben: január elsejétől szigorodik a békéltető testületi eljárások menete, majd márciustól drasztikusan nő a kiszabható bírságok összege és új...
Az elmúlt időszak számos jogszabályi változást hozott, különösen a fogyasztóvédelem területén. Marosi Zoltán, a DLA Piper Hungary versenyjogi csoportjának társvezetője összegyűjtötte azokat a főbb...
Az RTL-en november 19-én sugárzott Sztárbox egyes erőszakos, félelemkeltő jelenetei miatt is eljárást indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület bírságot...
A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a...
Egy debreceni rádió és a fővárosi Hír FM közösségi rádió szolgáltatóira is bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
A Médiatanács...
Az Országgyűlés elfogadta az egyes adótörvények módosítását, a döntés értelmében újabb egy évre felfüggesztették a reklámadó fizetési kötelezettséget. A reklámipar cégvezetőinek közel 70%-a szerint...
A Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet a legutóbbi, 6. MRSZ Barométer felmérés részeként megkérdezte a kommunikációs iparágban dolgozó vállalatok vezetőit és marketing...
Közel négymillió forint bírságot szabott ki a Médiatanács a TV2 és a tenyek.hu médiaszolgáltatójára burkolt kereskedelmi közlemény sugárzása miatt. A testület megbírságolta egy helyi...
A mai ülésnapon tárgyalt az Országgyűlés a reklámadó jövő évi szabályozásáról is. A jelenlegi javaslat szerint hasonlóan az idei évhez, jövőre is felfüggesztik az...
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa eljárást indít a Rádió 1 szolgáltatója ellen, a csatorna szeptember 19-én sugárzott „Balázsék” című reggeli műsorában...
Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) szerdán kötelező erejű határozatot fogadott el, amely megtiltja a Meta technológiai nagyvállalatnak, hogy a felhasználók személyes adatait vegye igénybe...
Bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az ATV Spirit és a BEST FM médiaszolgáltatóira. A testület a román társhatósághoz...
Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága máris napirendre vette és kedden megtárgyalta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatát az online szállásfoglalási piacról. A nemzeti versenyhatóság...
Százezer forintos bírságot rótt ki a Médiatanács a Kossuth Rádióra, mert a délelőtti magazinműsorában elhangzottak káros hatással lehetnek a hat éven aluli hallgatókra. A...
A Médiatanács burkolt kereskedelmi közlemény sugárzása miatt közel négymillió forintos bírságot rótt a TV2 és a tenyek.hu portál szolgáltatójára. A testület jelzése nyomán pedig...
Iparági szinten is egyedülálló kampányt indít a Vajda-Papír: a piacvezető higiéniai papírgyártó az Ooops! márka 15. évfordulójára az ipari termelővállalatok közül úttörőként valósított meg AI-technológiát és élőszereplőket kombináló hibrid reklámot. A „Papírterápia” koncepció az...
Az Ökumenikus Segélyszervezet 30, gyermekekkel foglalkozó központja az ott élő vagy azok látókörében lévő mintegy 2000 gyermek karácsonyi kívánságát váltja valóra. Az ajándékok átadása folyamatosan zajlik, így – Görgetegtől Rásonysápberencsen át Szendrőig – minden...
A magyarok egy átlagos napnak több mint az egytizedét videók nézegetésével töltik – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) YouTube-kutatásából. A felmérés arra is rávilágít, hogy a férfiak gyakrabban kattintanak online...
„A jövőd filmje már forog” - hangzik a Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál (BIDF) fesztivál idei szlogenje, amely különösen összecseng egy isten háta mögötti orosz általános iskola tanára által forgatott, és az Oscar előszobájába jutott...
Nem volt könnyű év 2025, és várhatóan 2026 is nagyon komoly kihívásokat tartogat majd. Az alábbiakban a Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjainak hagyományos évértékelőit és piaci előrejelzéseit közöljük.
Az out-of-home egyre hatékonyabb
JAMNICZKY TÍMEA, JCDecaux Hungary, vezérigazgató
Idén is...
Az év végi ünnepi időszak az egyik legtermékenyebb szezonja az online- és kiberbűnözőknek. Az ünnepek előtt megszaporodnak az internetes vásárlások és forgalom, azonban lankad a figyelem, hiszen igyekszünk minél hamarabb beszerezni az ajándékokat. Az...
A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít korlátlan adatcsomaggal nem rendelkező előfizetőinek. A szolgáltató ünnepi bevezető kampánya keretében 2026. január 12-ig valamennyi vezetékes és műholdas TV-előfizetője díjmentesen...
A „Kulcs te vagy!” kampány keretében a Médiaunió Alapítvány egy többgenerációs kísérletben vizsgálta, hogyan hat a mesterséges intelligencia az emberek valóság érzékelése. Fiatalok és idősebbek próbálták eldönteni, mely tartalmak valódiak és melyeket készítette MI....
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics a 2026-os CES kiállításon (amit Las Vegasban rendeznek meg 2026. január 6. és 9. között) mutatja be új, mesterséges intelligencia-alapú fedélzeti platform (AI Cabin Platform)...
A Kingston Technology Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások terén világvezető Kingston Technology Company, Inc. egyik társvállalata, a magyar lakosság* adatbiztonsági tudatosságáról és adatvédelemmel kapcsolatos szokásairól készített felmérést az Europion piackutatóval közösen....