Londonban erősít a hazai startup

A hazai cross-média adatbázis mostantól londoni képviselővel, a stratégiai és üzletfejlesztési igazgató Ajit Devraj kinevezésével folytatja bővülését a nemzetközi piacokon. A 2016-ban a legfontosabb nemzetközi startupkiállításaira rendre beválasztott Whitereport számára ez az első nagy lépés a tervezett brit piaci induláshoz.

 

A hazai startupvilág egyik legizgalmasabb sikertörténete a 2011-ben alapított Whitereport.hu mediabrowser. A három magyar, együtt több mint 50 évnyi médiapiaci tapasztattal rendelkező hölgy által vezetett vállalkozás nem csak a hazai piacon számít egyedülállónak. A Whitereport a hazai média-adatszolgáltatás és elemzések piacán az elmúlt években olyan intézmények és vállalatok számára dolgozott, mint a Porsche Hungaria, a MEC médiaügynökség, a Vodafone, a Forum Média, az EY vagy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

2016-ban nem csak a legrangosabb startup megmérettetési fórumokon (Egyesült Államok egyik leggyorsabban növekvő technológiai konferenciájává váló Collision való, szűlk körű, „elit” ALPHA kategóriájába vagy a bécsi Pioneers top500 “early stage pioneers”-é való kiválasztása) szerepel kiemelkedően, de mostantól a nemzetközi gazdasági és médiapiaci központjában, Londonban is képviselteti magát.

A londoni képviseletet a magyar vállalat finanszírozza a továbblépés érdekében: stratégiai és üzletfejlesztési igazgatót nevezett ki Ajit Devraj személyében. Ajit feladata a Whitereport médiumadatbázis brit piaci adatfejlesztéshez szükséges tőke megszerzésének segítése, valamint a brit ügyfélkör kiépítése a magyar tulajdonos-ügyvezetővel. Ajit az elmúlt években olyan globális vállalatokkal dolgozott együtt mint a Diageo, ASDA, PwC London.

 

„A londoni képviselet hatalmas dolog az életünkben. Az eddig saját tőkéjéből fejlesztett és üzemeltett Whitereportról 2016-ban nemzetközi szinten is bebizonyosodott, hogy globális potenciállal rendelkezik. A londoni képviseletbe beruházással nem csak a több mint negyvenszer nagyobb, és világszinten az egyik legbefolyásosabb brit média-, ill. médiakutatási piacra lépünk, de egyúttal hatalmas lépést tettünk az első tőkebevonás folyamat elindításához – ekkora növekedéshez ugyanis már külső befektetés is kell” – nyilatkozta Incze Kinga, a vállalkozás alapító-ügyvezetője.