- Hirdetés -

Megnyílt a debreceni Bűvösvölgy

|

- Hirdetés -

Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke ünnepélyes megnyitó keretében szerdán átadta a debreceni Bűvösvölgyet, az ország második – első fővároson kívüli – médiaértés-oktató központját.

 

Az NMHH 2014 májusában a budapesti Hűvösvölgyi úton nyitotta meg első, a médiaműveltség és -tudatosság erősítését célzó oktatóközpontját, amely azóta is nagy sikerrel üzemel. A megnyitás óta több mint 200 település 17 ezernél is több diákja látogatta meg az intézményt – mintegy harmaduk halmozottan hátrányos helyzetűként vagy halmozottan hátrányos helyzetű településről érkezett –, és vett részt a gyakorlott médiaértés-oktatók vezette foglalkozásokon. A budapesti központ népszerűsége és leterheltsége alapján kijelenthető, hogy Debrecenben sem lesznek kihasználatlan órák.

 

A debreceni megnyitón Karas Monika hangsúlyozta, a második Bűvösvölgy-központban olyan gyakorlati tapasztalatot, készségfejlesztési lehetőséget kapnak a diákok, ami segít nekik eligazodni a virtuális térben.

 

A Bűvösvölgy-hálózat kialakításával az NMHH azt a célt tűzte ki, hogy olyan központokat hozzon létre, amelyek egyedülálló eszközparkjuk és képzett médiaértés-oktatóik segítségével játszva, aktív alkotófolyamatok során, tanáruk jelenlétében tanítják meg a gyermekeknek, hogyan hat rájuk a média. Mai, digitális alapokon nyugvó társadalmunk és gazdaságunk megértésében az oktatók, nevelők feladata óriási, amihez – lehetőség szerint – minden támogatást meg kell adni. A tanárok kulcsfontosságú útmutatást adhatnak a média különféle elemeivel ismerkedő diákoknak, gyermekeknek. A Bűvösvölgy weboldalán regisztráló pedagógusok a látogatás után hozzáférhetnek diákcsoportjuk multimédiás alkotásaihoz, így a foglalkozások tanulságait később könnyen beépíthetik a médiáról szóló tanóráikba.

 

 

Stúdiós helyzetgyakorlatokkal, saját tapasztalataikból tanulhatnak

 

A központban a 9–16 év közötti korosztály a média értelmezését és használatát elősegítő új készségeket sajátíthat el. Bűvösvölgyben a média működésének kérdései utat találnak a Z generációhoz is; a gyerekek egyaránt megérthetik a média előnyös és hátrányos befolyását is. A központok életre hívása a hatóságnak azon a felelős elgondolásán alapszik, hogy a most felnövekvő fiataloknak útmutatást adjon a globális virtuális térben való eligazodáshoz. A foglalkozások a modern eszközök felelősségteljes használatára ösztönöznek, és felhívják a figyelmét az azokban rejlő kiváló ismeretszerzési lehetőségekre és az ismeretlen veszélyforrásokra is.

 

Bűvösvölgy feladata, hogy a megértés magabiztosságán felül kétkedéssel, egészséges kritikai hozzáállással vértezze fel a gyermekeket. Az élményközpontú foglalkozásokon a diákok úgy sajátítják el a tudatos médiahasználat alapjait, hogy maguk is médiatartalmat állítanak elő. A modern stúdiókban az NMHH nyolc téma köré szervezte a foglalkozásokat a címlapszerkesztéstől a reklámokon keresztül a netes kommunikációig. Debrecenben új foglalkozást szentelnek az internet kockázatainak, és játékos keretbe rendezik az internet lehetőségeinek felfedezését is. A híradó-stúdióban előre elkészített anyagokból és saját, helyben rögzített felvételeikből szerkeszthetnek pártatlan, több szempontú híranyagokat.

 

 

Öt megye iskoláiból várják a jelentkezőket

 

A program igazodik a Nemzeti alaptantervben megfogalmazott törekvésekhez. Mivel a Nat szerint jelenleg a médiaoktatás több műveltségi területhez is kapcsolódik, és nem önálló tantárgyként szerepel, gyakran nem médiatanárokra hárul a vonatkozó ismeretek átadása, hanem különféle más főszakkal rendelkezőkre, leginkább a magyar nyelv és irodalom, illetve rajz szakos tanárokra. A téma összetettségének leküzdésére szolgálnak azok a felkészítő anyagok, amelyeket a bűvösvölgybeli látogatást megelőzően dolgozhatnak fel a diákok tanári segítséggel, és amelyeket a tanulók előzetes médiaismereteinek mélysége alapján többféle változatba rendeztek az NMHH munkatársai.

 

Az NMHH debreceni médiaértés-oktató központjába iskolai szervezésben várja a csoportokat Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyékből. Az érdeklődő pedagógusok a kezdeményezés weboldalán juthatnak további információkhoz. A bűvösvölgyi látogatás Debrecenben is ingyenes, az érkező csoportoknak térítésmentes szállítást is biztosít a hatóság.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...

Hatalmas gasztroünnep a Balatonnál

Szeptember 29. – október 2. között rendezik meg a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program legnagyobb szabású gasztronómiai eseményeként a Balaton Wine&Gourmet rendezvénysorozatot. A Veszprémvölgy egyedülálló környezetében négy napon át tartó a minőségi ételeknek...

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Beszáll a fociba a Caola Zrt.

Nehéz helyzetbe került az SC Sopron felnőtt futballcsapata mögött álló Sport Club Futball Kft. működése. A sportvállalkozást a megszűnéstől menti meg a nagymúltú hazai kozmetikai, higiéniai és háztartásvegyipari vállalat, a Caola Zrt. A klub...

Hitellel segít az Erste a civileknek

A civil szervezetek munkavállalói számára nyújtott kedvezményes számlacsomaggal, valamint a társadalmilag hasznos vállalkozásoknak kínált, a pályázati támogatások előfinanszírozására felhasználható hitellel bővítette a szervezetek támogatására kidolgozott eszközök és szolgáltatások körét az Erste Bank. A pénzintézet...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Sokba kerülhet a vállalatoknak, ha nem figyelnek a fenntarthatóságra

A szervezet jó hírnevébe kerülhet, ha egy vállalat nem kezeli megfelelően az egyre szigorúbb környezetvédelmi és társadalmi elvárásokat, a cégvezetők többsége mégsem egyeztet ezekről a területekről a jogi igazgatóval – állapítja meg az EY...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legbefolyásosabb médiások a BrandManiában

Elképesztően izgalmas a hazai médiapiac alakulása technológiai, gazdasági és politikai értelemben is, mindezt jól mutatja a legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50 lista is. A BrandMania legújabb adásában a stáb a rangsor éllovasait mutatja be. A...

A legjobbak között a Growww Digital

Elnyerte a Google CSS Premium Partner minősítését a hazai fejlesztésű ROIshopper, a Growww Digital árösszehasonlító szolgáltatása.Ezt a minősítést az Európai Unió felső 25 százalékában lévő Comparison Shopping Partnerek kaphatják meg, objektív mérőszámok alapján. Ezzel...

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból. A top 30...

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Izgalmas innovációk a Huawei-jel

Tizenkét innovatív kutatás-fejlesztési projekt indul a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Karán a Huawei SEEDs Kiválósági Ösztöndíjprogram keretében. A mérnökhallgatók által jegyzett tudományos projektek valós iparági és társadalmi problémákra keresnek megoldást a legmodernebb technológiák...
- Hirdetés -

Don't Miss

Nagyon az elején vagyunk a fejlődésnek

Bár látszik fejlődés a hazai vállalkozások körében az ügyfélélmény javítása kapcsán, nagyon lassú a folyamat és régiós összevetésben kezdünk lemaradni – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Klenovszki János. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó...

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A nagyobb vállalkozások jobban figyelnek a fenntarthatóságra

A környezettudatos működés a gazdasági élet szereplői számára is egyre fontosabb szempont. A nagy multinacionális cégek körében egyre népszerűbb az ESG szempontok szerint való működés, mikor a cégek a profitmaximalizáláson túlnyúló szempontokat is figyelembe...

Szoronganak a klímaváltozás miatt a fiatalok

Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....