- Hirdetés -

Megnyílt a debreceni Bűvösvölgy

|

- Hirdetés -

Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke ünnepélyes megnyitó keretében szerdán átadta a debreceni Bűvösvölgyet, az ország második – első fővároson kívüli – médiaértés-oktató központját.

 

Az NMHH 2014 májusában a budapesti Hűvösvölgyi úton nyitotta meg első, a médiaműveltség és -tudatosság erősítését célzó oktatóközpontját, amely azóta is nagy sikerrel üzemel. A megnyitás óta több mint 200 település 17 ezernél is több diákja látogatta meg az intézményt – mintegy harmaduk halmozottan hátrányos helyzetűként vagy halmozottan hátrányos helyzetű településről érkezett –, és vett részt a gyakorlott médiaértés-oktatók vezette foglalkozásokon. A budapesti központ népszerűsége és leterheltsége alapján kijelenthető, hogy Debrecenben sem lesznek kihasználatlan órák.

 

A debreceni megnyitón Karas Monika hangsúlyozta, a második Bűvösvölgy-központban olyan gyakorlati tapasztalatot, készségfejlesztési lehetőséget kapnak a diákok, ami segít nekik eligazodni a virtuális térben.

 

A Bűvösvölgy-hálózat kialakításával az NMHH azt a célt tűzte ki, hogy olyan központokat hozzon létre, amelyek egyedülálló eszközparkjuk és képzett médiaértés-oktatóik segítségével játszva, aktív alkotófolyamatok során, tanáruk jelenlétében tanítják meg a gyermekeknek, hogyan hat rájuk a média. Mai, digitális alapokon nyugvó társadalmunk és gazdaságunk megértésében az oktatók, nevelők feladata óriási, amihez – lehetőség szerint – minden támogatást meg kell adni. A tanárok kulcsfontosságú útmutatást adhatnak a média különféle elemeivel ismerkedő diákoknak, gyermekeknek. A Bűvösvölgy weboldalán regisztráló pedagógusok a látogatás után hozzáférhetnek diákcsoportjuk multimédiás alkotásaihoz, így a foglalkozások tanulságait később könnyen beépíthetik a médiáról szóló tanóráikba.

 

 

Stúdiós helyzetgyakorlatokkal, saját tapasztalataikból tanulhatnak

 

A központban a 9–16 év közötti korosztály a média értelmezését és használatát elősegítő új készségeket sajátíthat el. Bűvösvölgyben a média működésének kérdései utat találnak a Z generációhoz is; a gyerekek egyaránt megérthetik a média előnyös és hátrányos befolyását is. A központok életre hívása a hatóságnak azon a felelős elgondolásán alapszik, hogy a most felnövekvő fiataloknak útmutatást adjon a globális virtuális térben való eligazodáshoz. A foglalkozások a modern eszközök felelősségteljes használatára ösztönöznek, és felhívják a figyelmét az azokban rejlő kiváló ismeretszerzési lehetőségekre és az ismeretlen veszélyforrásokra is.

 

Bűvösvölgy feladata, hogy a megértés magabiztosságán felül kétkedéssel, egészséges kritikai hozzáállással vértezze fel a gyermekeket. Az élményközpontú foglalkozásokon a diákok úgy sajátítják el a tudatos médiahasználat alapjait, hogy maguk is médiatartalmat állítanak elő. A modern stúdiókban az NMHH nyolc téma köré szervezte a foglalkozásokat a címlapszerkesztéstől a reklámokon keresztül a netes kommunikációig. Debrecenben új foglalkozást szentelnek az internet kockázatainak, és játékos keretbe rendezik az internet lehetőségeinek felfedezését is. A híradó-stúdióban előre elkészített anyagokból és saját, helyben rögzített felvételeikből szerkeszthetnek pártatlan, több szempontú híranyagokat.

 

 

Öt megye iskoláiból várják a jelentkezőket

 

A program igazodik a Nemzeti alaptantervben megfogalmazott törekvésekhez. Mivel a Nat szerint jelenleg a médiaoktatás több műveltségi területhez is kapcsolódik, és nem önálló tantárgyként szerepel, gyakran nem médiatanárokra hárul a vonatkozó ismeretek átadása, hanem különféle más főszakkal rendelkezőkre, leginkább a magyar nyelv és irodalom, illetve rajz szakos tanárokra. A téma összetettségének leküzdésére szolgálnak azok a felkészítő anyagok, amelyeket a bűvösvölgybeli látogatást megelőzően dolgozhatnak fel a diákok tanári segítséggel, és amelyeket a tanulók előzetes médiaismereteinek mélysége alapján többféle változatba rendeztek az NMHH munkatársai.

 

Az NMHH debreceni médiaértés-oktató központjába iskolai szervezésben várja a csoportokat Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyékből. Az érdeklődő pedagógusok a kezdeményezés weboldalán juthatnak további információkhoz. A bűvösvölgyi látogatás Debrecenben is ingyenes, az érkező csoportoknak térítésmentes szállítást is biztosít a hatóság.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA