- Hirdetés -

Ma van a Biztonságos Internet Napja

|

- Hirdetés -

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) felkérésére hatóságok, informatikai cégek, civil szervezetek és gyerekek fognak össze, hogy a Biztonságos Internet Nap alkalmából felhívják a figyelmet a biztonságosabb és jobb internetezés fontosságára és alapvető szabályaira. Az NGYSZ Safer Internet Programja a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézettel és az Országos Rendőr-főkapitánysággal közös sajtótájékoztatóján mutatta be az idei Biztonságos Internet Nap hazai programját.

A Biztonságos Internet Nap – Safer Internet Day (SID) – célja, hogy az Európai Unió Safer Internet Program (SIP) akciótervének keretein belül több mint 150 országban ugyanazon a napon hívja fel a figyelmet az internet előnyeire és veszélyeire, lehetőséget teremtsen és buzdítsa a gyerekeket olyan pozitív tartalmak létrehozására, melyeket később a családban, iskolában, barátokkal is tudnak használni.

Az internethasználat és -biztonság új, 21. századi tendenciái komoly fejtörést okoznak a szülőknek és a pedagógusoknak, hiszen a hagyományos, jól bevált szabályozási módszerek már nem minden esetben tűnnek életszerűnek. Ezek a gyakran kudarcként megélt tapasztalatok egyre jobban beárnyékolják az internet egyébként igen pozitív és hasznos oldalát.

Az utóbbi években a „biztonságosabb” helyett a „jobb” internet létrehozására került a hangsúly. Ezért a SID idén is közös felelősségünkre fókuszál: mindannyiunk dolga, hogy az internetet egy jobb hellyé tegyük a magunk és egymás, de különösen a fiatalok számára. Ezért is lett 2020-ban ismét a SID szlogenje: “Együtt egy jobb internetért!”

Az idei SID magyarországi eseménye mellé álltak: Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Digitális Jóléti Program, Microsoft Magyarország Kft., Abacusan Stúdió Oktatásszervező Nonprofit Kft. és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet.

A Safer Internet Day (SID) – Biztonságos Internet Nap hazai programjai:

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ), az Európai Unió Safer Internet Programjának (SIP) hazai konzorciumvezetője figyelemfelkeltő eseményt szervez erre a napra a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Ludovika Főépületében, amelyen szakemberek, döntéshozók, pedagógusok, gyerekek, a sajtó, illetve a téma iránt érdeklődők vesznek részt. A rendezők hazai intézményeket, gyermekvédelmi szakembereket, játékszakértőket, webes biztonsági szakembereket, de távközlési cégeket, internetszolgáltatókat, non-profit szervezeteket és multinacionális cégek képviselőit is várják az eseményre.

Kurkó Zsuzsanna, a SIP projektkoordinátora elmondta, hogy a SIP magyarországi konzorciuma a 2020-as Biztonságos Internet Nap alkalmából egy játékkészítő és egy videópályázatot is hirdetett hazai általános és középiskolások számára. „Játékkészítő pályázatunk célja az volt, hogy a gyerekek kreativitását kihasználva olyan, gyerekek által megtervezett offline játékok szülessenek, amelyekkel majd az osztályban, barátokkal, családi körben is játszani lehet. A pályázat témája: Ismerd meg jobban a téged körülvevő kiberteret!” – tette hozzá.

„A videópályázatban maximum háromperces kisfilm elkészítését kértük, mellyel a fiatal felhasználókat szerettük volna aktív fellépésre buzdítani, hogy a közösségi tér lehetőségeit és előnyeit kihasználva valós problémákra bátran merjenek reagálni. A beérkezett kisfilmeket szakmai zsűri értékelte, a díjátadóra a Biztonságos Internet Nap rendezvényén kerül sor, ahol a szervezők a díjazott munkákat be is mutatják. A videópályázat témája: Másképp viselkednek-e a kibertérben a felnőttek? Ha igen, szerinted miért?”

Idén még több érdekességgel is készülnek a szervezők. A rendezvényen két kerekasztal-beszélgetést tartanak az alábbi témakörökben.

„Miért félnek a felnőttek, és miért olyan bátrak a gyerekek?”

Meghívott beszélgetőpartnerek: dr. Farkas Attila Erik, a DGYS, a Digitális Jóléti Program állandó szakértője, dr. Ságvári Bence, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont tudományos munkatársa, Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország Kft. marketing- és operációs igazgatója, Nagyné Szabó Etelka szakértő, szaktanácsadó, a Nemzeti Pedagógus Kar országos elnökségi tagja és Laboncz Márton, diák.

A második kerekasztal-beszélgetés címe: „Hackerek és kéretlen tartalmak a világhálón”, moderátora dr. Lengyel Márk ügyvéd, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat tagja.

Meghívott beszélgetőpartnerek: dr. Bencsik Balázs, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet vezetője, dr. Kiss Tibor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar Kriminológiai Tanszék tanársegédje, Marosi-Bauer Attila CEO, Hacktivity Conference és Németh Ágnes rendőr ezredes, az ORFK Bűnmegelőzési Osztály vezetője.

A rendezvényen a szülőknek és pedagógusoknak interaktív előadást is tartanak neves szakemberek, így dr. Ságvári Bence, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont tudományos munkatársa: „Amikor a kevesebb több (kéne legyen). A “sharenthood” kockázatairól”; Perlaki Gyula, Microsoft Magyarország, Account Technology Strategist. “5 perced van még játszani!!!”; Tímár Borbála, a Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiájának pedagógiai szakértője: „Szülőnek lenni a digitális korban” címmel. Filmvetítés és kibeszélő is lesz a Digitális Jóléti Program keretében általános iskolások részére. Az 5-6. évfolyam számára a téma az „Influencerek”, míg a 7-8. évfolyam esetén a „Testképzavar” lesz. Előadó: Pethő Áron és Halász Henrietta, a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia NETMENTOR programjának képzői.

A Kód Teátrum, az Abacusan Stúdió Oktatásszervező Nonprofit Kft amatőr társulata színdarabot ad elő középiskolásoknak, melynek címe: Mazsi’s journey.

A darab egy középiskolás blogger lány élményeiről, tapasztalásairól szól. Őt is megismerjük a darabból, és az is kiderül, hogy miért kezdett bele a blog írásába. Szembesülhetünk vele, hogy a blog mögé “rejtőzés” sem véd meg az álságos csapdáktól, kudarcoktól.

A helyszínen ki lehet próbálni a nyertes játékokat, a Microsoft Magyarország Kft. játékait, az Abacusan robotépítést, és az Óriás Lájkvadász társasjátékot is.

Rendezvény helyszíne és időpontja:

Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Zrínyi Terem

(1083 Budapest, Ludovika tér 2.)

2020. február 11. (kedd),

10.00-14.00 óra

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

Új eszköz segíti a marketingtervezést

Mostantól a márkák pár kattintással lemérhetik a saját online csatornáikon végzett aktivitások hatékonyságát is a SentiOne új funkciójával. Az online listening platform mesterséges intelligenciával eddig is 96%-os pontossággal ismerte fel a publikus online...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA