- Hirdetés -

Terjeszkedik az UNIQA

|

- Hirdetés -

Az UNIQA közel 1 milliárd eurós vételáron vásárolja fel az AXA leányvállalatait olyan növekvő európai piacokon, mint Lengyelország, a Cseh Köztársaság és Szlovákia. Ez a hatalmas akvizíció 5 millió új ügyfelet és 8 millió euró értékű plusz biztosítási díjat jelent az osztrák biztosítási vállalatnak.

Összesen 5 millió ügyfél, 2100 munkatárs és 800 millió euró értékű biztosítási díj – ezek a fő mutatószámai azoknak a francia AXA csoporthoz tartozó cégeknek Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában, amiket az UNIQA felvásárol, a jogi jóváhagyás után. Az akvizíció fókuszpontjai az AXA élet és nem-élet ágazati biztosítótársaságai, befektetési cégei, nyugdíjpénztárai és szolgáltató cégei voltak ebben a három országban. A felvásárlás vételára közel 1 milliárd eurót tesz ki.

“Már régóta figyelemmel kísértük az AXA csoport cégeit; amelyek tökéletesen illeszkednek a hosszútávú stratégiánkba. Az erőteljes fókuszuk a jövedelmező kiskereskedelmi ágazatban és a kiegyensúlyozott termék portfóliójuk kiegészítik a mi jelenlegi üzleti tevékenységünket és ezáltal az ötödik legnagyobb biztosítótársasággá tesz minket a növekvő közép- és kelet-európai régióban.” -nyilatkozta Andreas Brandstetter, UNIQA CEO.

Az UNIQA – Közép- és Kelet-Európában hetedikként – széleskörű hálózattal rendelkezik 15 országban, ahol teljeskörű biztosítási szolgáltatásokat nyújt 6,8 millió magán- és vállalati ügyfelének. – tette hozzá Andreas Brandstetter, UNIQA CEO.

Befektetés 3 növekvő piacon

Az UNIQA-nak közel 20 éves tapasztalata van a lengyel, cseh és szlovák piacokon. Amikor 2011-ben az UNIQA 2.0 stratégiai programját – amely 2020 közepéig tart – bemutatták, a cég a Közép- és Kelet-Európai országokat a második legkiemeltebb piaci szegmensének határozta meg Ausztria után. A biztosítási vállalatcsoport világszerte az UNIQA márkanév alatt működik, kivéve Oroszországot.

Lengyelország, a Cseh Köztársaság és Szlovákia gazdasága is kiemelkedően jól teljesített az utóbbi években, az elmúlt évtizedben átlagosan 3%-os GDP növekedési rátájuk jelentősen meghaladja Ausztriáét is, ami 1,6%-os.

“Elemzéseink azt mutatják, hogy ez a gazdasági növekedés folytatódni fog az érintett országokban, és hosszútávon pedig jelentősen nagyobb lesz, mint Ausztriában. Ezek az akvizíciók ezáltal a fenntartható és folyamatos növekedésbe való befektetést jelentik a cégcsoport életében.” – mondta Brandstetter.

Míg az osztrák biztosítási piac várhatóan csak 1,5%-ot nő jövőre, az előrejelzések a fent említett országokban jelentősen magasabbak, tehát prognosztizálhatóan a növekedés Lengyelországban 6,2%, a Cseh Köztársaságban 6,8%, míg Szlovákiában 2,7% lesz.

A piaci pozíció megerősítése – “tökéletes kiegészítés”

Az UNIQA jelenleg Lengyelországban 1,5 millió ügyféllel a tizedik, a Cseh Köztársaságban 800 ezer ügyféllel a hatodik, Szlovákiában pedig 500 ezer ügyféllel a negyedik legnagyobb biztosító.

Az AXA-val létrejövő akvizíció eredményeképpen Lengyelországban 3,2 millió új ügyféllel az ötödik, a Cseh Köztársaságban 800 ezer új ügyféllel szintén az ötödik, míg Szlovákiában 750 ezer új ügyféllel a negyedik legnagyobb biztosítói szereplővé válik az UNIQA.

“Jelentősen javítani fogjuk a piaci pozícióinkat ezen piacok mindegyikén” – jelentette ki Andreas Brandstetter.

“Az AXA tökéletesen illik hozzánk: a cégeink rendkívül sikeresek és erős piaci pozícióval rendelkeznek. Ez a tranzakció új magán- és vállalati ügyfeleket jelent számunkra három növekvő piacon, ahol már így is rendkívül nyereségesek vagyunk.” A termék portfolió majdnem kiegyensúlyozott, 35% életbiztosítás és 65% ingatlanbiztosítás.

Az akvizíció befejezése a szükséges hatósági jóváhagyásoktól függ. A tranzakció során az UNIQA tanácsadója a HSBC volt. A HSBC csapat vezetői Graeme Lewis, Ulrich Gericke, Shashank Bhalla and Pascal Ehrler voltak.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA