- Hirdetés -

Ma van a Televíziózás Világnapja – naponta 4,5 órát tévéznek a magyarok

|

A reklámtortából a múlt évben 75 milliárd forintos szeletet hasított ki itthon a televízió, még mindig az egyik legfontosabb tájékozódási és szórakozási lehetőség milliók számára, amit az is jól mutat, hogy naponta átlagosan 4,5 órát töltenek a képernyők előtt a magyarok. November 21-e a Televíziózás Világnapja 1996 óta.

Az ENSZ 1996. november 21-22-én tartotta a World Television Forumot, ahol a tagállamok televíziós piacainak meghatározó szakemberei gyűltek össze. Attól az évtől november 21-e a Televíziózás Világnapja és bár azóta az internet térhódítása, illetve a streaming platformok előretörése komoly kihívást jelent a tévére, még mindig az egyik legfontosabb platform legyen szó akár tájékozódásról, akár szórakozásról, akár termékek, szolgáltatások népszerűsítéséről.

A Magyar Reklámszövetség adatai szerint a múlt évben 75 milliárd forintos volt a televíziós hirdetési piac, ez a teljes magyar reklámpiac 24,6 százalékát jelentette. A televízió jelentőségét jól mutatja, hogy nem csak a COVID-járvány miatti visszaesés által leginkább érintett 2020-hoz képest tudott 17,1 százalékkal nőni az ezen a platformon hirdetésre elköltött összeg, de még a járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez viszonyítva is 12,6 százalékos fejlődést tudott felmutatni.

Magyarországon 1954. január 20-án indultak az első televízióadó, az M1 kísérleti adásai, ma pedig már jóval több mint 100 magyar nyelvű csatorna kínálatából válogathatnak a nézők. A hazai tévézők pedig élnek is a lehetőséggel, a Nielsen Közönségmérés elemzése szerint a 4 évesnél idősebb hazai lakosság átlagosan 4 óra 31 percet töltött a képernyők előtt a július-szeptemberi időszakban.

Ez megdöbbentően magas érték, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a vizsgált időszak nagy része a nyárra esett, amikor sokan nyaraltak, vagy a kánikula elől a vízpartokra menekültek. A Nielsen adatai szerint egyébként a 4 óra 31 perce átlag tévézési idő csak másodpercekkel marad el a 2021 harmadik negyedévi adattól és 5 perccel több, mint a 2020-as. Az elemzés szerint egyébként a műsorfogyasztásunk felét TV sorozatok, mozifilmek és szórakoztató műsorok nézésére fordítottuk, és továbbra is a szokásosnál nagyobb az érdeklődés a hírműsorok iránt. Az idei harmadik negyedévben naponta átlagosan 140 reklámfilmmel találkoztunk, ami időben 32 percnyi reklám nézést jelentett.

Az internet térhódítása természetesen érintette a televíziós piacot is, a reklámtortából például a digitális szegmens – hazai és nemzetközi összesen – tavaly már kétszer akkora szeletet hasított ki, mint a tévé. Ráadásul az elmúlt években a streamingszolgáltatások is egyre komolyabb kihívást jelentenek, hiszen érthető módon sokak számára vonzó az a lehetőség, hogy nem kell a lineáris műsorfolyamhoz igazodniuk. Sorra indulnak az új streaming megoldások és idén júliusban például az Egyesült Államokban már a tévézésre szánt időből nagyobb szelet jutott a streaming tartalmaknak, mint a kábeltévés műsoroknak.

A tévétársaságok persze nem nézik tétlenül a folyamatot és igyekeznek maguk is felszállni a streaming expresszre, erre jó példa az RTL kezdeményezése, amely átalakította streaming platformjait, elindítva az RTL+-t.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...