A Magyarország-Németország mérkőzés érte el a legmagasabb heti nézettséget a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is. A múlt keddi Olaszország-Magyarország meccs is sok nézőt vonzott.
A mögöttünk álló hét napban mindkét nagy kereskedelmi csatorna egy kicsit gyengébben teljesített, mint egy héttel korábban. Az RTL Klub 15,2 százalékos, a TV2 9,9 százalékos heti share-t ért el a 18-49 éveseknél és főműsoridőben, ami 1,5, illetve 1,2 százalékpontos csökkenést jelent. A két csatorna közül hétfőtől szombatig az RTL Klub produkált jobb eredményt, a vasárnapi főműsoridőt pedig a TV2 nyerte.
A teljes csatornacsaládokat nézve az RTL Magyarország 29,5 százalékos, a TV2 Csoport 26,4 százalékos heti közönségarányt söpört be. A nemzetközi portfóliók közül az AMC-nek volt a legjobb hete, 6,9 százalékos közönségaránnyal, majd a 6,1 százalékos Paramount és az 5,5 százalékos Antenna Group következett.
23. hét / 22. hét / 21. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,2% / 16,7% / 15,3%
TV2 – 9,9% / 11,1% / 12,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (23. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem és más bajok – 3,6% (4,5%)
Híradó – 19,7% (20%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,8% (17,9%)
A Konyhafőnök – 18,4% (20,4%)
TV2
Remények földje – 17,3% (17,7%)
Tények – 18,8% (19,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,8% (15,1%) – keddtől szombatig
Drágám, add az életed – 13,3% (15,9%)
Doktor Balaton – 8,1% (9,5%)
A két esti hírműsor között megint szoros volt a verseny, a heti átlagukban egy százalékponton belüli különbséget láthatunk az RTL Híradó javára. Egyéb tekintetben is változatlan volt a hétköznapi helyzet. Az RTL Klubon a Konyhafőnök, a TV2-n a Drágám, add az életed bőven megugrotta a saját csatornája átlagos közönségarányát. A Doktor Balaton viszont múlt héten sem talált magára.
A legnézettebb műsorok toplistája rendhagyó képet mutat: a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a múlt szombati Magyarország-Németország meccs áll az élen. A 18-49 éveseknél 303 ezer, a teljes lakosságnál 816 ezer nézőt vonzott a mérkőzés. Sőt, ha a lenti táblázatban nem csak az azonos című műsorok legnézettebbjei szerepelnének, akkor a második helyen is az UEFA Nemzetek Ligájának egyik közvetítése állna. A múlt keddi Olaszország-Magyarország összecsapás ugyanis a 18-49 éveseknél 290 ezres, a teljes lakosságnál 689 ezres nézőszámot hozott az M4 Sportnak.
A 18-49 éveseknél az RTL Klub két legnézettebb műsora a Konyhafőnök pénteki adása és A mi kis falunk volt, 202 ezer és 175 ezer nézővel. A kereskedelmi célcsoportnál a TV2 műsorai közül a keddi Drágám, add az életed és a vasárnapi Tények szerepelt a legjobban 147 ezres, illetve 136 ezres nézettséggel.
A teljes lakosságnál kicsit más volt a helyzet. Az RTL Klubon a szerda esti RTL Híradó és A mi kis falunk hozta a legjobb számokat: 572 ezer és 519 ezer nézőt. A TV2 esetében pedig a két házon belüli éllovasnak a 683 ezres nézettségű csütörtöki Tények és az 543 ezres nézőszámú Tények Plusz számított.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.