- Hirdetés -

Magasabb fokozatra kapcsoltak a zsarolóvírusok

|

A szervezetek elleni zsarolóvírus támadások 76 százalékában az elkövetőknek sikerült titkosítani az adatokat. Ez a zsarolóvírus általi adattitkosítás legmagasabb aránya azóta, hogy a Sophos 2020-ban elkezdte kiadni a felmérést.

A megkérdezett szervezetek 66%-át támadták meg zsarolóvírusok – ez ugyanannyi, mint az előző évben. (2022: 66%, 2021: 37%, 2020: 51%)

Országonkénti bontásban Szingapúrt érte a legtöbb támadás a vizsgált országok közül, míg Nagy -Brittaniát a legkevesebb. Iparágakat tekintve az oktatási szektort érte a legtöbb zsarolóvírus támadás, míg az IT, technológia és telekom szektorokat a legkevesebb.

Amikor a szervezetek váltságdíjat fizettek adataik visszanyeréséért, akkor a helyreállítási költségük is megduplázódott. (750 000 dollárra nőtt a helyreállítási költség, szemben az adatok visszaszerzésére biztonsági mentéseket használó szervezetek 375 000 dolláros értékével.) Ráadásul a váltságdíj kifizetése általában hosszabb helyreállítási időt jelentett, mert a biztonsági másolatokat használó szervezetek 45%-a egy héten belül helyreállt, szemben a váltságdíjat fizető szervezetek 39%-ával. Ebben szerepet játszik az is, hogy a nagyobb cégek sokkal nagyobb arányban fizetnek váltságdíjat, mint a kisebbek és mivel nagyobb a rendszerük, azt sokkal drágább helyreállítani és tovább is tart maga a folyamat.

A zsarolóvírus támadások kiváltó okainak elemzésekor a leggyakoribb a kihasznált sebezhetőség volt (az esetek 36%-ában volt jelen), ezt követték a kompromittálódott hitelesítő adatok (az esetek 29%-ában) és csaló emailek ( 18%). Szektort tekintve, a média, szabadidő és szórakoztatás iparág szenvedte el a legtöbb támadást, ahol a kiváltó ok kihasznált sebezhetőség volt ( 55%).

A szervezetek elleni zsarolóvírus támadások 76%-ában az elkövetőknek sikerült titkosítani az adatokat. Ez az eddigi években mért legmagasabb érték. ( 2022: 65%, 2021: 54%, 2020: 73%)

Az esetek 30%-ában, ahol adattitkosítás történt, adatokat is loptak. Ez arra utal, hogy a “double dip” (“kettős merítés”) módszer, amely során adattitkosítás és adatlopás is történik, általánossá válik. Az adattitkosítást szenvedett cégek 97%-a vissza tudta állítani az adatait, biztonsági mentés vagy váltságdíj kifizetés által.

Azon szervezeteknek a 46%-a fizette ki a váltságdíjat, amelyeknek titkosították az adatait. A nagyobb szervezetek azonban sokkal nagyobb valószínűséggel fizettek. Sőt, az 500 millió dolláros vagy annál nagyobb bevétellel rendelkező vállalatok több mint fele fizette ki a váltságdíjat, a legmagasabb arányról pedig az 5 milliárd dollár feletti bevétellel bírók számoltak be. Ez részben annak tudható be, hogy a nagyobb cégek nagyobb valószínűséggel rendelkeznek önálló kiberbiztosítással, amely fedezi a váltságdíjakat.

Az átlagos váltságdíj összege a tavalyi 812 380 dollárról 1 542 333 dollárra nőtt idén. A váltságdíjakon kívül az átlagos helyreállítási költség egy zsarolóvírus támadás után 1, 82 millió dollárra nőtt idén a tavalyi 1, 4 millióról, ez az összeg nagyságrendileg megegyezik a 2021-essel.

Az átlagos helyreállítási idők: a cégek 8%-a 1 napon belül, 39% egy héten belül, 29% 1 hónap, 18% 1-3 hónap között és 6% 3-6 hónap alatt állítja vissza adatait.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...