- Hirdetés -

Magyar cukrász a legjobb fagyimesterek között

|

Riminiben, a legnagyobb olasz fagylaltkiállításon mutathatja be a tudományát hamarosan Fazekas Ádám cukrászmester, akinek pisztáciafagyija megnyerte az idei világbajnokságot. Januártól itthon is több helyszínen találkozhatunk a teljesen mesterséges adalékmentes alapanyagokból készült fagyival.

Fazekas Ádám fagylaltja 2021. december 2-án hozta el az első díjat a Gelato Festival World Masters nevű versenyen, amit joggal nevezhetünk fagyik világbajnokságának. A “pisztácia gyümölcse” tarolt Rómában, a 2019-es európai döntőn, majd ezúttal Bolognában is. A magyar mesterről így elmondható, hogy hazai pályán körözte le az olaszokat. De mi teszi a fagyit ilyen különlegessé?

A tonkababos málnavelővel és ostyával tálalt, enyhén sós pisztáciafagyi már csak azért is formabontó, mert teljesen természetes alapanyagokból készül, győzelme így egy új korszak kezdetét jelezheti a fagyikészítésben. Az édesség idén márciusban, Riminiben a Sigep expón is bemutatkozik, ahol a közönség szeme láttára fog elkészülni.

“Hatalmas visszaigazolás ez nekünk, egyúttal előrelépést is jelent az általunk képviselt irányzatban. A mi termékeink teljes mértékben naturálisak, nem használunk mesterséges aromákat és színezékeket, amik általában megtalálhatóak az élelmiszeriparban és a fagylaltban is” - mondja a mester, aki Világ-bajnokként bemutatót is tart majd a rangos eseményen.

Ehhez Fazekas Ádámnak nem kell külön felkészülés, hiszen a gépek helyben lesznek megtalálhatók. A feladata, hogy lefőzze és lefagyassza a fagylaltot, a szószokat, majd a közönség szeme láttára díszítse és tálalja is az alkotást. Eközben pár szóban összegzi majd, a fagyi hogyan készül, mi miért és mikor kerül bele az alaplébe. Mindezt a vendégek mellett a világ minden tájáról származó fagylaltkészítők, szakmabeliek követik majd.

Itthon is megkóstolhatjuk

Szerencsére a magyaroknak sem kell kimaradniuk az élményből. Az eredményre tekintettel idén már január 20-tól, két helyszínen is elérhető a díjnyertes fagyi, ahogyan számos más íz is.

“Általában csak szezonban tartunk fagylaltot, hiszen télen az emberek kevesebb fagyit fogyasztanak. Most viszont alig várjuk, hogy itthon is bemutathassuk a világbajnok pisztáciát. Eddig a pultból értékesítettük a fagyikat, de most dobozban, felcímkézve, kicsomagolt formában lesznek megvásárolhatók. Ennek oka, hogy minél stabilabb minőséget szeretnénk megőrizni, amihez sokkal alacsonyabb hőmérsékleten, -18 fokon kell tartani a fagyit” - mondja Fazekas Ádám.

A fagyikkal a budapesti, 16. kerületi és a rétsági Fazekas Cukrászdában is találkozhatunk majd. Az ízek közt a világbajnok pisztácia mellett megtaláljuk a csokoládét, vaníliát, sóskaramellt, tökmagolajat, de a mangót és a málnát is. A szezon kezdetével pedig a választék még tovább bővül majd.

A díj azonban nem csak a kínálatra van kihatással. A világbajnok fagyikészítő szerint a magyar szakmai közegben komoly változások előjele lehet:

“A legfontosabb, hogy mára a fiatalok és az idősebb szakmabeliek is jobban hisznek ebben a fagylaltkészítési módban. Van hová fejlődni, és van még mit tanulni. Eddig nem volt nagyon nyitott a szakma, de a fiatalok már egyre inkább szeretnének felzárkózni, nyitottabbak az új irányzatok felé” - tette hozzá Ádám.

Fotó: Fazekas Ádám

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...