- Hirdetés -

Magyar fejlesztésű platformmal küzd a Starbucks az élelmiszerpazarlás ellen

|

A Starbucks csatlakozik a magyar fejlesztésű ételmentő vállalkozáshoz, a Munch-hoz, amelynek célja, hogy felvegye a harcot az élelmiszerpazarlás ellen. A világhírű kávézólánc számára kiemelten fontos a fenntartható és a környezettudatos működés, így az élelmiszerhulladék-termelés ellen is konkrét lépéseket tesz.

Az egyik legjelentősebb környezeti probléma, hogy a megvásárolt és a vendéglátóhelyeken készült ételek egyharmadát nem fogyasztják el, és kárba vész. Az így keletkezett hulladék a kibocsátott üvegházhatású gázok 10 százalékáért felel.

Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszer kerül a kukába, amely a környezetnek okozott károk mellett azt is jelenti, hogy az előállításhoz szükséges rengeteg munka és alapanyag is elvész.

A Starbucks kávézólánc erőforrás-pozitív jövőjéről szóló víziójának jegyében számos intézkedést hozott az elmúlt években, a vállalat kiemelt célja az újrahasznosítás és az élelmiszerhulladék mennyiségének csökkentése. Az idén 50 éves Starbucks kávézóiban egyre több fenntartható és újrahasznosított alapanyagot használ, tavaly a műanyag szívószálakat felváltották a papírból készült darabok, idén nyáron pedig fa evőeszközök érkeznek a kávézólánc üzleteibe.

2020. augusztus végétől újfajta, szívószálmentes fedővel is várják a kávézni vágyókat, amelyről eltűnt a megszokott, szívószálaknak kialakított nyílás, helyette egy ergonomikus megoldással teszik még kellemesebbé a kávézás élményét. Csatlakozva a Munch vállalkozásához a Starbucks újabb lépéssel áll ki a fenntartható jövő mellett.

A ​Munch egy gyors ütemben fejlődő, hazai fejlesztésű platform, amelyen keresztül már jelenleg 200 vendéglátóhely, étterem, pékség, bolt és szálloda, értékesíti kedvezményesen az el nem adott, de jó minőségű ételeit több hazai településen.

„A Starbucks globális szinten élen jár az etikus kávétermesztésben, hiszen már egy csésze fenntartható forrásból származó kávé jobb jövőt biztosít a termelőknek és stabilabb klímát a Földnek. A Munch segítségével pedig mostantól még kevesebb szendvics és sütemény vész kárba, amely egy fontos lépés a karbonsemlegesség felé vezető úton” – mondta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója.

„A Starbucks elkötelezett a fenntartható működés mellett, és igyekszik folyamatosan újabb és újabb környezetbarát megoldásokat bevezetni üzleteibe. Külön öröm számunkra, hogy egy ilyen nagyszerű, hazai fejlesztésű vállalattal működhetünk együtt. A négy fiatal környezettudatos elképzeléséből született applikáció valódi segítséget nyújt az élelmiszerpazarlás elleni harcban, mi pedig nagy örömmel csatlakozunk hozzájuk!” – mondta Kerek Fanni, a Starbucks Magyarország brand managere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...