- Hirdetés -

Magyar fejlesztésű találmány oldhat meg egy globális problémát

|

Valaki szerint a fizetés, mások szerint a szakmai fejlődés lehetősége a legfontosabb tényező, ha a munkáról van szó. Bár mindenki számára mást jelent a tökéletes munkahely, annyi bizonyos, hogy a pozitív, konstruktív visszajelzésre az összes munkavállalónak szüksége van. Ezt az igényt elégíti ki a magyar fejlesztésű Praisio platformja, mely online megoldásként a prosperáló munkahelyi kultúra kialakításában segít, ahol a megerősítő visszajelzések magától értetődőnek számítanak.

A dicséretet sokszor adni és fogadni is nehéz, különösen igaz talán ez a munkahelyi környezetben, ahol gyakran a munkaadónak és munkáltatónak is problémát okoz megtalálni a megfelelő körülményeket, hogy kifejezésre juttassák véleményüket.

„Elismerni, megdicsérni valaki munkáját nem egyszerű: írj neki egy post it-et, vagy veregesd hátba? Mi van akkor, ha nem látod őt egy hétig? Valószínűleg mire legközelebb találkozol vele, kimegy a fejedből az egész. Pedig a visszajelzés lényege, hogy azonnal elismerjük a másik munkáját” – mondta Pintér Antal, a Praisio alapítója, mely fejlesztés éppen abban nyújt segítséget, hogy gyorsan és könnyen kollégánk vagy beosztottunk tudtára hozzuk, hogy elégedettek vagyunk a munkájával. Pozitív visszacsatolás nélkül lanyhulhat a munkavállalók munkakedve, teljesítményük rendszeres elismerése (vagy adott esetben a konstruktív kritika megfogalmazása) nélkülözhetetlen a motiválásukhoz. A Praisio nevű platformon arra is van lehetőség, hogy megkérjük felettesünket vagy kollégáinkat, hogy véleményezzék a teljesítményünket, így még teljesebb képet kaphatunk arról, mások hogyan gondolkodnak munkánkról.

A koronavírus óta megnőtt azoknak az alkalmazottaknak a száma, akik hibrid módszerben, részben irodából, többnyire azonban otthonról dolgoznak. Az ő esetükben, mivel a kollégáikkal többnyire csak online térben tudnak kapcsolatot tartani, még ajánlottabb a Praisio használata, hiszen így könnyebben tisztába kerülhetnek saját maguk és munkájuk értékével, teljesítményük minőségével. A világjárványtól függetlenül is igaz, hogy a munkavállalók kevés visszajelzést kapnak munkáltatójuktól, ezáltal csökken a motivációjuk, és sokan új munkahely után néznek. Egy cég csak akkor lehet sikeres és stabil, ha a fluktuáció minél minimálisabb szintre szorítják vissza, a munkaerő megtartásához pedig nem feltétlen az év végi bónusz, hanem a következetes és rendszeres visszajelzések is szükségesek. Pont erre kínál tökéletes megoldást a Praisio, mely használatával a munkavállalók azt érezhetik, hogy a vállalat értékes és megbecsült tagjai, lehetőségekkel a fejlődésre, szakmai előmenetelre.

A nemrég megszületett online eszköz kéthetes ingyenes tesztidőszakára már a megjelenése napján kétszáznegyvenhárom cég regisztrált, köztük olyan óriásmárkák, mint az Apple, a Nike, vagy Coca-Cola. A február elején, a Product Hunt nevű nemzetközi platformon bemutatkozó Praisio célja, hogy a munkatársak több és átgondolt minőségi visszajelzést kaphassanak a vezetőktől és egymástól is. A magyar fejlesztésű online eszköz segítségével a felhasználók néhány kattintással, mobilról vagy számítógépről, bármikor tudnak visszajelzést küldeni a munkatársaiknak. „ A Praisio arra is lehetőséget ad, hogy üzenetünket a cég idővonalán is megjelenítsük, így az egész cég láthatja a pozitív teljesítményt és az érte begyűjtött elismerést”, tette hozzá Pintér Antal. A felületen zajló kommunikáció tengernyi értékes adatot kínál a vezetők és a HR számára: kiderül többek között, hogy kik a legelkötelezettebb munkatársak, és kik azok, akik „perifériára szorultak”, de az is lekövethető, hogy az egyes osztályok vagy munkatársak milyen munkaviszonyban állnak egymással.

Bár már tizenöt éve felfedezték, hogy nagy szükség van a munkaadóknak a visszacsatolásra, idehaza csak nagyon kevesek lehetnek elégedettek ebből a szempontból. A pozitív kritikák, konstruktív észrevételek elengedhetetlen feltételei annak, hogy a munkaadó fejlődni, változtatni tudjon, a dicséretek új lendületet, motivációt adnak a munkának. Czinege Andor, szervezetfejlesztési szakértőtől megtudtuk, a legtöbb vezető (tévesen) úgy gondolja, az ő feladata a hibák korrigálása, ha pedig valami jól megy a maga útján, azt természetesnek veszi. A szakember szerint a másik nagy tévhit a vezetők fejében, hogy a dicsérettől a munkavállaló elbízza magát. Fontos a beosztottak haladását figyelemmel kísérni, és ehhez kapcsolni a visszajelzéseket. Ha a munkáltató nem így tesz, könnyen lehet, hogy negatív fókuszúvá válik a visszacsatolási rendszere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...