- Hirdetés -

Magyar hódító készül a Déli Sarkra

|

- Hirdetés -

A Déli Sark meghódítására készül Rakonczay Gábor, az extrém sportoló 47 nap alatt, 980 kilométert megtéve, hóban, fagyban, olykor mínusz negyven fokos hőmérsékletben tervezi elérni a Déli sarkpontot.

„Gyerekkori álmom ez, ugyanúgy, mint a hajózás, csak utóbbi elérhetőbb volt, mert fogtam magam, és építettem egy csónakot. Most azonban megtaláltam a csapatot, amellyel meg tudom valósítani a Magyar Déli-sark Expedíciót is, és nagyon jó, hogy közben nem vagyok százéves…” – mondta Rakonczay Gábor az expedíció kapcsán ma tartott sajtótájékoztatón, aki számára a part széléről a Déli-sarkra eljutni a kalandok netovábbja, olyan, mint a hegymászóknak az Everest.

Az új-zélandi felkészítő tábor és a 29 napos, grönlandi expedíció tehát csak a bemelegítés volt, még ha kőkemény is, s közben Gábor jelesre vizsgázott kitartásból, küzdeni tudásból, problémamegoldásból. Azt is remekül bírta, amikor három napra a sátra fogságában ragadt egy vihar miatt.

Itthonról egy komplett csapat követi majd a sportoló mozgását, s ugyanez a csapat segít neki az előkészületekben is, hiszen amint a sportoló mondta, a precíz előkészítés legalább annyira nehéz, mint maga a feladat.

Gábor felkereste a Magyar Marketing Szövetség sportmarketing tagozatát, ahol a projektje ismertetése után a testület felkérte az ügye mellé fővédnöknek Németh Ottót, a tagozat alelnökét. Ő pedig úgy gondolta, hogy a tagozat extrém kihívásokban járatos sportolójával, a ma már sportmenedzserként is dolgozó Szalay Balázzsal viszi végig a projektet. A két szakember tapasztalatát és kapcsolatrendszerét felhasználva marketingtervet készített, s úgy döntött, hogy Szalay Balázs csapata, a Sportmarketing Ügynökség koordinálja majd Rakonczay Gábor legújabb expedícióját.

„Amikor Gábor megkeresett minket és bemutatta új expedíciós tervét, rögtön éreztem, hogy mellé kell állnom – mondta Németh Ottó. – Már az első beszélgetésünk után tudtam, hogy tapasztalt, mentálisan erős, fizikailag felkészült, az extrém körülményeket jól tűrő, és remek problémamegoldó képességgel megáldott sportolóról van szó – az úttörő kalandok, a forradalmi kihívások pedig mindig tetszettek. A professzionális projektmenedzsment, a szponzorkeresés, a pénzügyi tervezés és a kommunikáció kialakítása azonban Gábor számára nehéz, szinte leküzdhetetlen feladat volt, ezért is fordult a Magyar Marketing Szövetség sportmarketing tagozatához. A testület a részletek megismerése után felkért engem szakmai védnöknek, Szalay Balázst pedig – aki szintén a tagozat tagja –, hogy cégével lássa el az ügynökségi feladatokat. Kommunikációs stratégiánk arra a profi, szélsőséges körülmények között – úgy, mint sivatag, hómezők, hegycsúcsok – edződött csapatra épül, amely velem együtt bízik az expedíció sikerében.”

A CSR és a környezetvédelem az expedíció kiemelt küldetése, a csapat nagy hangsúlyt fektet rá, hogy felhívja a figyelmet a Föld megóvására. Zéró emissziós expedícióra törekszünk, napenergiát hasznosítunk, és nem hagyunk magunk után ökológiai lábnyomot. Küldetésünk az is, hogy felhívjuk a figyelmet a víz értékére, ami azért is különösen témába vágó a Déli-sarkkal kapcsolatban, mert a világ édesvíz készletének majd’ 90 százaléka ott található.

Ami a további kommunikációt illeti, a Déli-sark Expedíció a 21. századnak megfelelően digitális expedíció lesz, ami azt jelenti, hogy korunk szellemének megfelelően minden olyan digitális felületet használni fogunk, amelyeken be tudjuk mutatni a Déli-sark világát.

A közösségi médiában ugyanúgy hírt adunk Rakonczay Gábor kalandjairól, mint vlog formájában, vagy éppen az RTL Klub online felületein. Gábor videók és hangüzenetek formájában jelentkezik majd be a Déli-sarkról, hangos naplót vezet és videókat forgat. Az ő küldetésén keresztül közelebb hozzuk a követőihez a természetet, s kimozdíthatjuk őket a komfortzónájukból.

A Déli Sark meghódításáról a Marketing&Media magazin Németh Ottóval készített interjút, ami itt olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....