- Hirdetés -

Magyar húshelyettesítő bizonyult a legjobnak

|

- Hirdetés -

Egyre nehezebben tartja a tempót az élelmiszeripar a Föld népességének dinamikus növekedésével, a legtöbb ember fejében a húshelyettesítő alternatívák azonban még mindig nem jelentenek valódi kulináris élményt. Az egyre jelentősebb igényt felismerve a magyar Plantcraft természetes növényi fehérjeforrások felhasználásával olyan szója-, glutén- és adalékanyag mentes termékkört fejlesztett ki, mely nem csak környezet- és egészségtudatos, de még finom is. A cég ennek köszönhetően a szegmens legjelentősebb világkiállításán elnyerte a legjobb húsalternatívának járó díjat. Termékei 2022-ben már közel 1200 üzlet és 500 HORECA partner kínálatában lesz megtalálható csak az Egyesült Államokban, a Don Pepe vegán termékvonalában pedig éppen a napokban juthat el a magyar vásárlók asztalára is.

Mind több embert foglalkoztat szerte a világon a kérdés, hogy a jelenlegi környezetvédelmi és ipari kihívások tükrében hogyan biztosíthatjuk hosszú távon a robbanásszerűen növekvő lakosság élelmezését – ráadásul mindezt oly módon, hogy nem pusztítjuk tovább Földünk erőforrásait sem. A forradalom tehát nem kerülheti el az élelmiszeripart, sőt, becslések szerint a következő 10 évben 40 milliárd dolláros üzletté válhat a növényi húshelyettesítők piaca. Az Új-Zélandon élő Ohens Katalin és a budapesti Hetényi Csaba jókor voltak jó helyen: több, mint 2 éve kezdték el kifejleszteni a minden allergén anyagtól mentes, tápláló és teljesen természetes alapanyagokból készülő termékeiket, melyek a gondos fűszerezésnek köszönhetően finomak is. Így indult a Plantcraft sikertörténete, mely 2020-ban kapott igazi lendületet az X-Ventures Gamma Kockázati Tőkealaptól több körben kapott tőkebefektetést követően.

Jé, ez finom! - észvesztő bővülés az Egyesült Államokban

A Plantcraft kezdeti termékcsoportban fejlesztett növényi alapú pástétomai mára nagy népszerűségnek örvendenek a húsmentes forradalomban úttörő Egyesült Államokban. A 2021-es év már az aktív piacépítésről szólt, így több üzletlánccal, többek között az USA legnagyobb kiskereskedelmi óriásával, a Kroger-rel is megindultak a tárgyalások, egyik leánycégénél pár héten belül megindul a forgalmazás. Idén januártól már közel 150 üzletben lesznek jelen, de mindez semmi az ambiciózus középtávú tervekhez képest: év végére mintegy 1200 kereskedelmi egységben és 500 HORECA partner kínálatában szeretnének szerepelni, a 3 millió USD feletti megrendelési volumen pedig egyáltalán nem elrugaszkodott cél 2022-re.

Minden bizonnyal nagyot dob majd az értékesítés bővülésén az is, hogy decemberben részt vettek a növényi alapú készítményeket bemutató New York-i Plant Based World Expo-n, ahol a szervezők és a FoodBev – az egyik legrangosabb élelmiszeripari szakmai médium – közös díját is elnyerték a ’Legjobb húshelyettesítő alternatíva’ kategóriában.

„Nagyon fontos számunkra ez az elismerés, mert megerősít minket abban, hogy jó irányba haladunk. Ma már világosan látszik, hogy a következő évtizedekben a Föld lakossága eléri a 10 milliárd főt, az így várhatóan 70%-kal megugró húsfogyasztás biztosítása lehetetlen a jelenlegi élelmiszeripari modellel. Napjainkban az amerikai háztartások 57%-a vásárol rendszeresen növényi alapú hús- és tejhelyettesítő termékeket különböző okokból, a mi célunk pedig az, hogy következetes fejlesztéssel egyre szélesebb választékkal szolgáljuk ki őket a tápláló, egészséges és finom húsalternatívákkal – így remélhetőleg egyre többen fogyasztanak majd ilyen készítményeket” – magyarázza Hetényi Csaba, a Plantcraft társ-alapítója.

Bővül a kínálat, jöhetnek az új piacok

Habár a koronavírus sok szempontból felrúgta a Plantcraft fejlesztési és piacralépési terveit, időközben mégis elnyerte végső formáját és ízvilágát a következő sikervárományos termék: nagyon pozitív visszajelzések érkeztek a növényi alapú pepperoni szalámiról, melyre elsősorban pizzafeltétként számítanak az élelmiszeripari szereplők. Így került a napokban a készítmény a hazai polcokra, valamint a Don Pepe vegán termékvonalában, és mindez csak a kezdet. Már készülőben van a húsmentes hot dog és grill kolbász is, miközben az egészséges párizsi után vágyakozók is hamarosan megismerhetik a növényi alapú alternatívát.

Az USA meghódítását követően az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa szinte minden országában szeretnének nagyobb részt hasítani a tortából, de már Indiából és Izraelből is érkeztek megkeresések. „Emellett fontos távlati célunk, hogy a csomagolóanyagokat is minél környezetkímélőbb megoldásokra váltsuk” – teszi hozzá Hetényi Csaba.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA