- Hirdetés -

Magyar startup reformálná meg a munkaerőpiacot

|

- Hirdetés -

Miközben az alkalmi munkák iránti kereslet folyamatosan nő, az ilyen típusú feladatokra történő toborzás a klasszikus csatornákon hatékonytalan, ezért egy magyar csapat hiánypótló platformot fejlesztett. A Giggle.hu függetlenséget kereső munkavállalókat párosít munkaerőt igénylő vállalkozásokkal, a kiválasztást és a transzparenciát értékelésekkel és sztenderdizált profilokkal segítve digitális megoldásukkal. Több ezer regisztrált felhasználóból eddig összesen 7 évnyi munkát végeztek el munkavállalóik 41 partnernél. A cég építését több kiemelkedő külföldi és hazai befektető, többek közt Jared Schrieber amerikai unikornis alapító, Csillag Péter a Starschema alapítója, és Fülöp András a Deloitte korábbi elnök-vezérigazgatója támogatja.

A koronavírus járvány kirobbanását követően a vendéglátást elhagyta a munkaerő jelentős része a bizonytalansági tényezők miatt, a megmaradt dolgozók részéről pedig rendszeresek a panaszok, melyek alapvetően a rugalmatlan munkarendre vezethetők vissza a kutatások szerint.

A munkaerőhiány viszont égető, és bár az alkalmi munkák iránt nő az igény, a toborzási hirdetések költségesek, és a munkát elvállalók sok esetben meg sem jelennek a munkavégzésre. Ezt ismerte fel egy, az iparági nehézségeket testközelből ismerő magyar csapat, platformjuk pedig alapjaiban változtathatja meg a munkaerőpiacot.

Munkaerő akár 24 órán belül, értékelések alapján

A Giggle függetlenséget kereső munkavállalókat párosít munkaerőt igénylő partnerekkel, gyorsan betanítható munkakörökre, mint például a felszolgáló, konyhai kisegítő, mosogató, pultos, raktáros, eladó vagy az adminisztrátor.

Sebestyén Ádám társalapító elmondása alapján a külföldön már több országban bizonyított gig munkaplatform modell lehetővé teszi, hogy annyi munkaerőt foglalkoztassanak a munkaadók, amennyire éppen szükségük van, és akár 24 órán belüli toborzással munkavállalóhoz juthatnak a gördülékeny működést elősegítve. A startup automatizálja a toborzást, a megadott időszakra elérhető előszűrt munkavállalókat biztosítva partnereinek, hirdetési költségek nélkül sikerdíj alapon.

A Giggle munkavállalói transzparens módon értesülnek az aktuálisan elérhető munkákról és értékeléseket olvashatnak a munkaadókról. Lehetőség van olyan műszakokat is választani, amelyek hetekre vagy órákra előre illeszkednek a személyes időbeosztáshoz, részletezte Sebestyén Ádám üzleti inkubációs szakértő, aki korábban az Európai Innovációs és Technológiai Intézet Health és Manufacturing területért felelős szervezeteiben dolgozott, ahol 15 európai országban nemzetközi start-up versenyek és mentorprogramok stratégiájáért és végrehajtásáért felelt.

Birizdó Ádám társalapító arról beszélt, az értékelő rendszer biztosítja, hogy a kedvelt munkavállalók visszatérjenek, ezáltal nem csak rövid távra biztosítva munkaerőt partnereiknek. Miközben a munkát elvégzőket jutalmazzák, kizáráshoz vezethet, ha valaki nem jelenik meg az adott helyen a megbeszélt időpontban, ezáltal javítva a több iparágban növekvő megbízhatósági problémát. A munkáltatói értékelések útján segítik továbbá a kimagasló teljesítményt nyújtó munkavállalókat kimagasló kondíciók mellett dolgozni.

A startup feltételeivel inaktív képzett és releváns munkavállalókat is mozgósít, akiknek a könnyű onboarding mellett rugalmas munkavállalást és gyors pénzkereseti lehetőséget biztosítanak. Ezáltal az állandó munkatársak sem válnak túlterheltté, és a jelenleginél flexibilisebb munkarendben tudnak dolgozni, biztosítva a hosszabb távú stabil működést.

A Giggle célpiacai közé tartoznak a diákmunkások mellett a munkakeresők és alkalmi munkákból élők, valamint a főállás mellett dolgozók egyaránt, mondta kérdésre válaszolva Birizdó Ádám, aki korábban a McKinsey Digitális Stúdióján keresztül digitális termékek fejlesztésén és több nagyvállalati agilis transzformációban tanácsadóként dolgozott.

A csapat nemzetközi ambíciókkal rendelkezik, terveik között szerepel az év során legalább egy külföldi piacon is lábat vetni. Ehhez kockázati tőkét és angyal befektetést is vontak be több külföldi és hazai befektetőtől, akikkel a magyar angyal befektetőket és startupokat összekötő HunBAN (Hungarian Business Angels Network) eseményén találkoztak. A céget tapasztalatukkal és kapcsolatrendszerükkel támogatják többek között Jared Schrieber amerikai unikornis alapító, Csillag Péter a 2022-ben második legnagyobb magyar exitet jelentő Starschema alapítója, és Fülöp András a Deloitte korábbi elnök-vezérigazgatója.

Fotó: Giggle.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre jobb üzlet a lakáskiadás

Az elmúlt években egyre jelentősebb összegeket hozott havonta a lakástulajdonosok számára ingatlanuk bérleményként való kiadása, a trendek pedig még tovább segítik a magasabb hozamok elérését. A bérlemények iránti kereslet növekedése, valamint a bérleti díjak...

Erre kell figyelni a karácsonyi levél- és csomagfeladásnál

Az ünnepek előtti néhány hét kiemelten nagy küldeményforgalommal járó időszak a postai szolgáltatók számára. Ha szeretnénk, hogy a képeslapok és a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes időben feladni a küldeményeket. Amennyiben a csomagfeladásnál a leggazdaságosabb...

Humoros karácsonyi reklámfilmmel rukkolt elő a MediaMarkt

A digitális kor generációk közti feszültsége szolgáltatja a témáját a MediaMarkt karácsonyi filmjének. A történet főszereplője egy fiatal lány, aki hazaérkezik karácsonyra, de ahelyett, hogy élvezné az ünnepi hangulatot és a szeretteivel töltött időt,...

Tovább drágulhatnak az élelmiszerek

November végéig kell a Kormánynak kihirdetnie az élelmiszercsomagolások után a gyártók által a koncessziós társaságnak fizetendő, 2024-re érvényes díjak mértékét. Az új hulladékgazdálkodási rendszer idén nyári bevezetésekor hidegzuhanyként érte az élelmiszergyártó vállalkozásokat a díjak...

Díjnyertes magyar film érkezik az HBO Maxra

Idén áprilisban meghódította a mozikat, december 15-től pedig az HBO MAX kínálatában is látható lesz a számos nemzetközi filmfesztiválon díjnyertes Az első kettő című magyar romantikus film, melyben a rég látott, legendás színésznő, Drahota...

Csodás képek a Balatonról

Szabadtéri kiállítás nyílt a Káli-medence szívében, a Theodora ásványvíz kékkúti forrásánál. A tavalyi, Varázslatos Magyarországgal közösen megvalósított Sokszínű Balaton-felvidék fotópályázat legnívósabb fotóiból álló tárlat célja, hogy valamennyi generációhoz közelebb hozza a térség természeti kincseit,...

Okos termékekkel erősít az IKEA

Az IKEA három új, VALLHORN, PARASOLL és BADRING névre keresztelt, a vízszivárgás- és mozgásérzékeléshez fejlesztett, megfizethető okosérzékelővel bővíti választékát. Az érzékelőket úgy tervezték, hogy a vásárlók számára nagyobb fokú felügyeleti lehetőséget és kényelmet biztosítsanak...

Ide utaznak év végén a magyarok

Budapestre, Egerbe és Szegedre indul a legtöbb hazai utazó az év utolsó hónapjában, szilveszterre pedig sok helyen már teltház van – derül ki a Szallas.hu elemzéséből. A karácsony közeledtével egyre több tematikus városi rendezvény...

Kiderült, mivel készül jövőre a SkyShowtime

Jövőre érkezik a streaming platformra a SkyShowtime legújabb saját készítésű sorozata, Az auschwitzi tetováló, ami Heather Morris világszerte népszerű bestseller-regénye alapján készült, de lesz egy svéd krimisorozat, illetve jön majd a Halo széria második...

Még négy évig biztosan marad a MotoGP a Network4-nél

Újabb négy évre, azaz 2028-ig szóló megállapodást kötött a MotoGP és Network4 Media Group, így a következő szezonokban is a luxemburgi központú médiacég hozza el a magyar szurkolóknak a motorversenyzés legnépszerűbb sorozatát. A Network4...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az ételpazarlás ellen kampányol az Auchan

Az Auchan Magyarország már több mint egy évtizede aktívan fellép az élelmiszerpazarlás ellen, ezért az idei karácsonyi kampányával a maradékmentésre hívja fel a figyelmet. November 27-től a készlet erejéig minden áruházban megtalálható a ”Maradtmég...

Egyre jobb üzlet a lakáskiadás

Az elmúlt években egyre jelentősebb összegeket hozott havonta a lakástulajdonosok számára ingatlanuk bérleményként való kiadása, a trendek pedig még tovább segítik a magasabb hozamok elérését. A bérlemények iránti kereslet növekedése, valamint a bérleti díjak...

Erre kell figyelni a karácsonyi levél- és csomagfeladásnál

Az ünnepek előtti néhány hét kiemelten nagy küldeményforgalommal járó időszak a postai szolgáltatók számára. Ha szeretnénk, hogy a képeslapok és a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes időben feladni a küldeményeket. Amennyiben a csomagfeladásnál a leggazdaságosabb...

Humoros karácsonyi reklámfilmmel rukkolt elő a MediaMarkt

A digitális kor generációk közti feszültsége szolgáltatja a témáját a MediaMarkt karácsonyi filmjének. A történet főszereplője egy fiatal lány, aki hazaérkezik karácsonyra, de ahelyett, hogy élvezné az ünnepi hangulatot és a szeretteivel töltött időt,...

Tovább drágulhatnak az élelmiszerek

November végéig kell a Kormánynak kihirdetnie az élelmiszercsomagolások után a gyártók által a koncessziós társaságnak fizetendő, 2024-re érvényes díjak mértékét. Az új hulladékgazdálkodási rendszer idén nyári bevezetésekor hidegzuhanyként érte az élelmiszergyártó vállalkozásokat a díjak...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....