- Hirdetés -

Az online vásárlóknak is fontos a környezettudatosság

|

- Hirdetés -

A házhozszállítás népszerűsége töretlen, de csomagautomatát is sokan választanak, elsősorban a rugalmassága miatt – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből. A 18-79 éves magyarok valamivel környezettudatosabbnak érzik az online vásárlást, ugyanakkor preferencia szempontjából a többség továbbra is a személyes formákat részesíti előnyben. Az elektronikus számlák iránt nagy a kereslet, a csomagolást igyekszünk újrahasznosítani, egyesek pedig akár többet is fizetnének a környezettudatos termékért vagy szállításért. A környezettudatossági törekvéseket jelezni is érdemes, a potenciális vásárlók értékelik, ha egy webáruház ezt valamilyen formában megteszi.

Az elmúlt egy évben online rendelők többsége (56%) is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben. Nagy eltérés van azonban ebben az egyes korcsoportok között: míg a 60-79 évesek háromnegyede (75%) szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, addig a 18-29 éves korosztályban már a másik irányba billen a mérleg, tízből hatan (62%) az online vásárlást preferálják.

Kényelmes és népszerű a házhozszállítás, de a csomagautomata is egyedi előnyökkel jár

Tízből nyolcan (82%) választották a futáros házhozszállítást az elmúlt egy évben internetes rendelés során, az online vásárlók kétharmadánál (66%) ez volt a leggyakoribb szállítási mód a vizsgált időszakban. Bár a házhozszállítás népszerűségét semmi nem tudja felülmúlni, az utóbbi években jól látszik a csomagautomaták népszerűségének növekedése, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya némiképp visszaesett ez idő alatt. A csomagautomatát választók négyötöde (79%) azért dönt emellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia, vagy a futárt várnia, ehelyett rugalmasan, a saját időbeosztása alapján veheti át a rendelt terméket. Szintén erős érv az automatát használók körében, hogy ez a szállítási mód olcsóbb (59%), mint egyes más alternatívák. Tízből hárman egyszerűen kedvelik az automatás átvételi módot (29%), míg az ezt választók ötöde (21%) esetén szempont, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. Akik az elmúlt egy év során elzárkóztak az automata használatától, azok elsősorban azzal indokolták, hogy van más átvételi mód, amit jobban preferálnak (40%), illetve a lakóhelyük környékén, vagy napi rutinjuk során nem elérhető ilyen opció (35%). Jó hír lehet a szolgáltatók számára, hogy csupán az elzárkózók szűk tizede (9%) jelezte, hogy nem bízik a csomagautomatákban és ezért nem választja őket.

Környezettudatossági megítélés

Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben, illetve a férfiakra is jellemzőbb ez a hozzáállás, mint a nőkre. Összességében a 18-79 éves magyarok harmada (31%) hajlik inkább az online irányába ebből a szempontból, negyedük (26%) inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, míg tízből négyen (43%) nem tudnak igazán dönteni, egyformán vélekednek a kettőről. Erős összefüggés van a megítélés és a preferencia között, akik környezettudatosabbnak tartják az online vásárlást, azok preferálják is az offline-al szemben és ez fordítva is igaz, akik az online megoldást kedvelik jobban, azok azt tartják környezettudatosabbnak is.

 

A csomagolás utóélete

Az online vásárlók igyekeznek odafigyelni a rendelt termékek csomagolására, tízből hatan (63%) amit lehet, azt szelektív hulladékgyűjtőben helyeznek el, átlag feletti arányban tesznek így a 60 év felettiek, illetve a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők. Harmaduk jelezte, hogy a csomagolást újra felhasználja csomagolási (33%), vagy egyéb célra (29%).

Vásárlás és környezetvédelem

A 18-79 évesek hetedével (15%) fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Tízből négyen (39%) úgy vélték, hogy túl messziről érkezne a termék, harmaduk (33%) nem talált elegendő mennyiségű információt, a termékről, tízből hárman (29%) pedig a gyártó/szállító céget nem ítélték kellően környezettudatosnak. A vásárlást elutasítók negyede (24%) magát a kinézett terméket nem találta kellően környezetbarátnak annak besorolása alapján.

Az online rendelők háromnegyede (76%) inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, amennyiben szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát és fordítva, minél alacsonyabb a végzettség, annál inkább a papír alapúra szavaz (de még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak összességében).

Környezetvédelemmel kapcsolatos attitűdök

A felmérés rákérdezett bizonyos környezetvédelemhez kapcsolódó attitűdökre is. A 18-79 évesek bő fele (55%) választ általában Magyarországon termelt élelmiszert a külföldről behozottal szemben, ha erre lehetősége van. A felnőtt magyarok közel fele (48%) saját bevallása szerint igyekszik jobb minőségű terméket vásárolni (még akkor is, ha az drágább), hogy ritkábban kelljen cserélnie. 46 százalék véli magáról, hogy igyekszik az élet minden területén környezettudatos megoldásokat választani, amennyiben erre lehetősége van, 25 százalék pedig hajlandó lenne akár többet is fizetni egy termékért, ha biztosan tudja, hogy azt környezetbarát módon állítják elő.

Az online vásárlók háromnegyede (74%) igyekszik elkerülni, hogy az interneten keresztül rendelt terméket vissza kelljen küldeni, bár ez nem csak környezetvédelmi okokra vezethető vissza, anyagi vonzata és időbeli ráfordítása is lehet egy-egy ilyen visszaküldésnek, amit ezáltal el tudnak kerülni. Az online rendelők közül tízből hárman (31%) lennének hajlandóak hosszabb időt várni a szállításra, ha biztosan tudják, hogy az környezetbarát módon történik (pl. ételszállítás esetén autó helyett kerékpárral), míg tízből ketten (20%) akár többet is fizetnének a szállításért, ha az környezettudatos. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők az átlagnál hajlandóbbak a hosszabb várakozásra, míg többet fizetni inkább a 18-29 évesek hajlandóak környezetvédelmi elveik miatt.

A környezettudatosság hatása a webáruház vonzerejére és a vásárlási döntésre

Minden második (54%) online vásárló számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. Közel ennyi (51%) vásárló számára magát a vásárlási döntést is megkönnyítené, ha egyfajta környezettudatossági index jelenne meg a webáruháznál, vagy az adott termék mellett. A kereskedők számára tehát mindenképp fontos lehet átgondolni, milyen módon tudnának környezettudatosabb módszereket választani, illetve ilyen jellegű törekvéseiket egyértelműen és jól láthatóan megjeleníteni a weboldalukon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Rangos elismeréseket kapott a FERLING

A közelmúltban látott napvilágot két olyan toplista, amelyen a pécsi székhelyű PR-ügynökség, a FERLING Kft. vezetői is elismerésben részesültek. A FERLING alapítója és egyben ügyvezető igazgatója, Ferling József is szerepel hazánk legelismertebb PR- és...

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert...

Új műsor érkezik októberben a Spíler TV-re

Az őszi szezonban új műsor és új képernyősök is érkeznek a Spíler TV-re. A TV2 sportcsatornájának műsorvezetői csapatához csatlakozik Gelencsér Tímea, Szedmák Zita és Lissák Laura, október elsején pedig rajtol a Sunday Stadium. (kiemelt...

Márkamenedzserek toplistájával jön a Business Lounge

A Business Lounge szeptember 27-i adásában Vaszary Ádámmal, a Signature40 lista társalapítójával lesz beszélgetés a rangsor hátteréről, arról, hogy honnan jött az ötlet, és miért érezték úgy, hogy szükség van még egy listára. (kiemelt...

Csökken az infláció, nőhet a munkanélküliség

A magyar gazdaságban az idei második negyedévben már negyedik negyedéve tartott a recesszió, ez az EU-ban Magyarországon kívül csak Észtországban következett be. A második negyedévben az EU-ban a magyar visszaesés volt a harmadik legjelentősebb...

Új startup segíti a diákokat

Az elmúlt évtizedben jelentősen megemelkedett a munkát vállaló diákok aránya, a munkavállaló fiatalok és munkáltatók között pedig továbbra is jellemzően az iskolaszövetkezetek közvetítenek. Egyre jobban érezhető azonban az igény arra, hogy ezek a szövetkezetek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Kétmillió fának keresnek helyet

1 fő - 1 fa! – négy éve ezzel az üzenettel indult a 10 millió Fa közösség, mely azóta több százezer fát és cserjét ültetett és tartott életben. Az alapítványt is létrehozó 10 millió...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....