- Hirdetés -

A biztonsági költségek miatt aggódnak a magyar vezetők

|

- Hirdetés -

A biztonsági megoldások magas költsége, a fenyegetések alacsony szintű ismerete a munkavállalók körében, és a szakképzett munkatársak hiánya jelentik a három legnagyobb kihívást a digitális védelem biztosítása terén a magyar vállalatoknál. A Sophos megbízásából készült felmérésből az is kiderül, hogy kibertámadás esetén a hazai cégeket leginkább az foglalkoztatja, ha probléma állna be az értékesítési folyamat során.

A vezetők 45%-a a biztonsági megoldások és szolgáltatások árát tartja a legnagyobb akadálynak a vállalat kiberbiztonságának biztosításában – ezt a kérdést egyformán említik a kis- és nagyvállalkozások. Érdekes módon a költségeket illetően sem a vizsgált szervezetek éves árbevételének mértéke, sem a foglalkoztatottak száma nem bír nagyobb jelentőséggel. A csehek és a lengyelek nagyságrendileg hasonlóan vélekednek erről a problémáról. A megkérdezettek 53%-a, illetve 35%-a a védelmi megoldások árát jelölte meg a legfontosabb kiberbiztonsági kihívásként.

A felmérésből az is kiderül, hogy átlagosan minden negyedik magyar vállalatnak nincs költségvetése a kiberfenyegetésekkel szembeni védelemre. Minél kisebb a forgalom, annál nehezebb erre költségvetést biztosítani.

Nem csak a pénz áll a kiberbiztonság útjában

Csaknem minden harmadik vezető (32%) elismeri, hogy az adat- és rendszervédelemre való odafigyelés hiánya is komoly probléma. Érdemes megjegyezni, hogy erre a nehézségre a középvállalkozások 41%-a mutatott rá. Érdekes módon mind a kisebb, mind a nagyobb cégeknél a válaszadók észrevehetően kisebb százaléka - 24%, illetve 27% - vetette fel ezt a kérdést.

"A magyar menedzserek és igazgatók alig 7 százaléka jegyzi csak meg, hogy cégüknél megnőtt az érdeklődés a kiberbiztonság iránt az orosz ukrajnai invázió kezdete után" - kommentálja Szappanos Gábor, a Sophos kiberszakértője. - Ez nem is meglepő, hiszen a biztonságvédelem túl bonyolulttá vált ahhoz, hogy a cégek önerőből gondoskodjanak. A kiberbűnözők egyre merészebb támadásai azt jelentik, hogy jobb eszközökre és több készségre van szükség a biztonsági csapatoknak. Ez megnöveli az IT-környezetek védelmének költségeit – ezért tapasztaljuk megnövekedett érdeklődést a SECaaS (Security as a Service) szolgáltatások iránt. Azok a cégek, amelyek nem engedhetik meg maguknak az egyszeri nagy vásárlást, jóval alacsonyabb, ismétlődő előfizetési díj mellett profitálhatnak a szakemberek szakértelméből és a személyre szabott megoldásokból.

Az alkalmazottak akadályozzák a kiberbiztonságot?

A válaszadók közel 17%-a olyan alkalmazottakra is rámutatott, akik nincsenek tisztában a kiberfenyegetésekkel. Ezt a problémát gyakrabban említették, mint a megfelelő megoldások megvalósításához szükséges időt (16%) vagy a vállalatok elavult informatikai infrastruktúráját (11%), azonban kevesebbszer, mint a képzett szakemberek hiányával (33%) kapcsolatos problémákat.

A csehek és a lengyelek a magyaroknál kisebb valószínűséggel mutatnak rá a biztonsági szakemberek felvételével kapcsolatos problémákra. Mindhárom ország válaszadói egyöntetűen egyetértenek abban, hogy a legkisebb aggodalmukat a külső kiberbiztonsági szolgáltatók elérhetősége jelenti.

"A Sophos által végzett munkavállalói felmérés eredményei azt mutatják, hogy a magyar cégek fele nem részesítette munkatársait kiberbiztonsági képzésben. Emiatt problémák adódhatnak a potenciális fenyegetésekkel kapcsolatos tudatosság terén, de abban is, hogy nem hajlandók változtatásokat végrehajtani a védelem téren. Ahol új megoldásokat – például kéttényezős ellenőrzést vagy titkosított VPN-kapcsolatokat – vezettek be, ott az alkalmazottak nem látják munkájukat akadályozónak. Másrészt a foglalkoztatottak kiberhigiéniára való oktatását érintő kérdésekben a hazai cégeknek még bőven van tennivalójuk" – teszi hozzá Szappanos Gábor

A cégek leginkább az értékesítési problémáktól tartanak

A magyar menedzserek 20 százaléka szerint egy kibertámadásnak különösen durva következménye lehet a cég likviditásával kapcsolatos problémáira (Lengyelországban és Csehországban ez a válaszadók 40, illetve 12 százaléka esetében tapasztalható).

Magyarország egy kibertámadás esetén leginkább a rendelések vagy szolgáltatások fennakadása miatt aggódik. Ez volt a magyar válaszadók leggyakoribb (26%) válasza. Lengyelországban a vezetők 37%-a – főként a legalacsonyabb árbevételű (52%) cégekből – jelezte, hogy nehézségei vannak a szolgáltatásnyújtás során. Ennek a csoportnak csaknem fele aggódik a kibertámadások esetleges pénzügyi szankciói és jogi következményei miatt is.

A kis- és nagyvállalatok válaszadói is úgy vélik, hogy egy kibertámadás negatív hatással lehet a cég imázsára. Magyarországon minden ötödik (23%) válaszol így, Lengyelországból minden harmadik (36%), Csehországból (22%)

A Sophos által közzétett State of Ransomware 2022 jelentés azt mutatja, hogy a ransomware támadások áldozatainak 94%-ánál az esemény negatívan befolyásolta a vállalat nyereségét. Ha a kiberbűnözőknek sikerül áttörniük a biztonságot, akkor szinte 100 százalékig biztos lehet benne, hogy a támadás megingatja a pénzügyi stabilitást. Ne feledjük, hogy a veszteségek nem csak a kibertámadás következményeinek felszámolásának vagy a váltságdíj kifizetésének költségeihez kapcsolódnak. A vállalati rendszerek feltörése az ügyfelek és az üzleti partnerek bizalmának elvesztését is eredményezheti, vagy büntetéseket kell fizetni, ami végső soron megnehezíti az üzleti életben maradást - figyelmeztet Szappanos Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....