- Hirdetés -

Magyar startupba vásárolta be magát a Svájci Posta

|

- Hirdetés -

Többségi tulajdont szerzett a Svájci Posta kommunikációs szolgáltatásokért felelős üzletága a titkosított, felhőalapú fájlmegosztó és kollaborációs szolgáltatást kínáló svájci-magyar cégben, a Tresoritban. A 2011-ben alapított hazai startup rendszeresen szerepel a Financial Times 1000 leggyorsabban növekvő európai vállalati listáján, több mint tízezer nagyvállalat és cég használja világszerte technológiáját, és olyan nemzetközi befektetők látták meg benne a fantáziát az elmúlt években, mint a 3TS Capital Partners, a PortfoLion, a DayOne Capital, Anka Márton LogMeIn-alapító, vagy Andreas Kemi és Szőke Márton magánbefektetők.

A megállapodásnak köszönhetően a Svájci Posta a jövőben a Tresorit technológiájával bővíti portfólióját, amellyel célja, hogy meglévő szolgáltatásait digitalizálja és könnyen használható, biztonságos digitális szolgáltatásokat nyújtson felhasználóinak. „Az érzékeny információk biztonságos kezelése a Svájci Posta DNS-ében van. Célunk, hogy 170 éves történelmünk során lefektetett minőségi elvárásaink alapján működjünk az online térben is, az emberek, vállalatok és hatóságok közötti digitális interakciók világában. A Tresorit az elmúlt évtizedben forradalmasította a végpontok közötti titkosítás technológiáját a szoftveriparban. A mostani megállapodásnak köszönhetően jelentősen bővülnek digitális adatbiztonsági és adatvédelemi kompetenciáink” – mondta el Nicole Burth, a Svájci Posta ügyvezető tanácsának tagja és Kommunikációs Szolgáltatások üzletágának vezetője.

A Tresorit storyja több szempontból is igazi hazai sikertörténet: egyrészt óriási elismerés, hogy egy olyan patinás cég stratégiai céljait erősíti, mint a Svájci Posta, de befektetői oldalról is igazi kuriózumról van szó. “A Tresorittal nagyon intenzíven dolgoztunk együtt az elmúlt 3 évben, aminek most lett meg a gyümölcse. A managementtel történő kiemelkedően jó együttműködésnek köszönhetően ez a tranzakció tökéletes példája a sikeres scale-up befektetéseknek 2021-ben” – emelte ki Nieder Jenő, az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion Capital Partners vezérigazgató-helyettese.

“A 3TS Capital Partners cégépítési tapasztalattal és széles nemzetközi szakértői kapcsolatrendszerrel segítette a Tresoritot kiemelkedő technológiai és üzleti eredményei elérésében. Örülünk, hogy részesei lehetünk a sikernek.” – tette hozzá Kövér József, az Európa egyik vezető növekedésitőke-befektetőjeként számontartott 3TS Capital Partners partnere.

“Küldetésünk a kezdetektől, hogy segítsünk az embereknek visszaszerezni a kontroltt a digitális értékeik felett és lehetővé tegyük a biztonságos információmegosztást egyéni és üzleti felhasználóink számára. Büszkék vagyunk arra, hogy a Svájci Postával való megállapodás révén egy olyan nemzetközileg elismert partnert találtunk, akivel közösek az alapvető értékeink: az adatbiztonság és adatvédelem számunkra elsődleges fontosságú” – mondta el Lám István, a Tresorit alapítója, ügyvezető igazgatója.

„Az elmúlt évtized sikeres volt számunkra: ma már több mint 10,000 szervezet és ennél nagyságrendekkel több egyéni felhasználó adatait védjük a Tresorit felhőszolgáltatással. Izgalommal várjuk, hogy a tranzakció révén a Svájci Posta digitális ökoszisztémájának meghatározó tagjaivá váljunk” – tette hozzá Szilágyi György, a Tresorit alapítója és termékfejlesztési igazgatója.

A Tresorit által szabadalmaztatott, végpontok közötti titkosításra épülő szolgálgatás a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja vállalati felhasználóinak a felhőalapú fájltároláshoz és megosztáshoz, ami többek között olyan elismeréseket érdemelt ki az elmúlt években, mint a Gartner Peer Insights Customer Choice 2020. A technológia lényege, hogy még azelőtt titkosítja az adatokat, hogy azok a felhőbe kerülnének, és a “zero knowledge” elvnek köszönhetően a titkosítást feloldó kulcs nem kerül a felhőbe.

A Tresoritot 2011-ben alapította Lám István, Szebeni Szilveszter és Szilágyi György. Lám és Szebeni a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnök informatikus hallgatóiként a CrySyS Adat- és Rendszerbiztonság Laboratóriumban dolgoztak, a Tresoritot technológiájának alapötlete is az ott folytatott kutatómunka során született. Hozzájuk csatlakozott Szilágyi György, aki a Budapesti Corvinus Egyetem diákjaként a közgazdasági, üzlet- és termékfejlesztési ismereteket hozta. Az első körös tőkebevonásra 2012-ben került sor, amikor nagyságrendileg 1,7 millió dollárt fektetett a cégbe az Euroventures, illetve 9 angyalbefektető, köztük Szőke Márton sorozatvállalkozó, Fejes Balázs, az EPAM akkori alelnöke, valamint a svájci üzletember, Andreas Kemi, és akikhez 2017-ben csatlakozott Anka Márton, a LogMeIn alapítója. A Tresorit legnagyobb befektetési körét 2018-ban zárta: ekkor 11,5 millió euró tőkét vont be a 3TS Capital Partners és a PortfoLion fémjelezte szindikátustól. A Tresorit értékesítésének köszönhetően a PortfoLion fél éven belül a második sikeres nemzetközi exitjét tudhatja magáénak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA