Kétévente tart tisztújítást az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA), amely csúcsvezetőségébe ismét beválasztották Fazekas Ildikót, az ÖRT főtitkárát.
Az EASA elnökségi ülését Helsinkiben tartották a finn kereskedelmi kamara égisze alatt, de az önállóan működő finn önszabályozó szervezet meghívására. A találkozó jó alkalmat adott arra, hogy három nap alatt számos témát megtárgyaljanak, és az információcsere a nemzeti szervezetek működését segítse. A nemzetközi sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy már olyan, az önszabályozás szempontjából új országok, mint Kína, Oroszország és Norvégia is be tudtak számolni a kezdeti lépésekről.
Az önszabályozás újabb területéről, a digitális reklámok területén tett vállalás működtetési mechanizmusáról számolt be az USA önszabályozó szervezetének igazgatója. A digitális világban az ad blocking további terjedésének elkerülése érdekében megvizsgálták ugyanis, hogy mely reklám formátumok a leginkább elutasítottak, és a nagy reklámipari szereplők ezek használatának elkerülésére tettek vállalást az ún. „Coalition for better ads” keretében. Ennek ellenőrzését és a panaszok kezelését elsőként az USA önszabályozó szervezete végzi.
Fontos napirendi pont volt az influencer kérdéskör, amelyről a témában már komoly eredményeket elérő francia, angol, holland és ír példát ismerhették meg a résztvevők. Ajánlások, kutatás, oktatások és a panaszok kezeléséről szóló tájékoztatások fontos információul szolgáltak a 30 ország önszabályozó szervezetei számára.
Ha Finnország, akkor Angry Birds és online játékok, amelyekről a Rovió jogi feladatait ellátó cég vezetője tartott előadást.
A kétévenkénti tisztújítás is fontos része volt a háromnapos programnak. Az elnök újabb két évre a francia önszabályozó szervezet (ARPP) igazgatója Stephan Martin, a közép-kelet európai országokat tömörítő CEE working group új vezetője pedig a román Laura Frunzetti.