- Hirdetés -

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

|

- Hirdetés -

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán meghatározónak számító techcég évek óta jelen van a városi erdészet (urban forestry) terén a világ legfejlettebb régiójának számító városállamban, a Szingapúri Nemzeti Parki Igazgatóság technológiai partnereként, a közelmúltban pedig a budapesti Népligetben is megkezdte a fák egészségének felmérését.

Mintha egy Mars-járó szállt volna a földre: a növényeket pásztázó, szokatlan külsejű járműre figyelhettek fel a közelmúltban a Népligetben járók. A marsi párhuzam nem csak a külsőségekre igaz – a Mattro Rover hasonló digitális szemmel van felszerelve, mint amilyen a vörös bolygón járt önjáró szondán is megtalálható. A greehill Mattro Rovere természetesen nem életjelek után kutat (mint a Mars-járó lézerspektrométere) Budapest legnagyobb közparkjában: a Terrestrial Laser Scanning (TLS) a fák állományát és egészségi állapotát méri fel a csúcstechnológia segítségével, minimális emberi közreműködéssel. Bármennyire futurisztikusnak tűnik, az eljárást a világ egyre több nagyvárosában használja a magyar hátterű greehill, amelynek vezetői a napokben vehettek át egy rangos környezetvédelmi díjat (EuroCham Sustainability Awards 2022 – Start- Up Rising Star Award) Ms Grace Fu-tól, Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől.

Szingapúr egyebek mellett arról nevezetes, hogy olyan várostervezési módszereket használ, amelyek a legmagasabb szintű összhangot biztosítják a természettel. A magyarországi gyökerű, a nemzetközi terjeszkedés ellenére a kutatás-fejlesztést továbbra is Magyarországon végző greehill története erős szálakkal kapcsolódik a városállamhoz: a gyorsan fejlődő technológiai vállalkozást a Szingapúri Nemzeti Parki Igazgatóság K+F-projektjeként alapította meg Goertz Gábor és Fekete Gyula. Bár a vállalat azóta Új-Zélandtól Franciaországig, az Egyesült Államoktól Németországig és Magyarországig a világ számos országában megjelent a növényzet egészségi állapotát fejlett eszközökkel (robotokkal drónokkal, mesterséges intelligenciával, adatelemzéssel) vizsgáló különösen hatékony, fenntartáshoz és a tervezéshez és nélkülözhetetlen információkat biztosító megoldásaival, a szingapúri kapcsolat változatlanul erős maradt, aminek eredményeit a mostani díj is igazolja.

A greehill küldetése, hogy fejlett digitális eszközei révén a városok a fák segítségével képessé váljanak a klímaváltozással szembeni ellenállóképesség és az emberi életminőség javítására. A techcég megoldásai világszerte proaktív karbantartással csökkentik a városi fákat érintő külső – rovarkártevők, betegségek, szennyezések vagy fizikai hatások általi - kockázatokat, és növelik a fák által nyújtott ökológiai szolgáltatások értékét. A nagy pontosságú adatgyűjtés révén számszerűsítik és tudatosítják a növényzet által a városi területek számára nyújtott szolgáltatásokat és előnyöket; időben jelzik, ha beavatkozásra van szükség a fák védelmében, és hozzájárulnak, hogy a városok kevésbé legyenek kitéve a klímaválságnak. A vállalat egyik zászlóshajó-projektje a szingapúri városi fagazdálkodás digitalizálása volt, jelentősen javítva a városállamban a városi erdészet hatékonyságot, és átfogó információkat biztosítva a stratégiai tervezéshez.

“Minél többet tudunk a fákról, annál világosabb, hogy a szolgáltatásaik nélkül lehetetlen megfelelni azoknak a fenntarthatósági kihívásoknak, amelyeket a népességnövekedés, a klímaváltozás, illetve a jobb életminőség iránti igény támaszt a jelen és a jövő városaival szemben. Ugyanakkor az is egyre egyértelműbb, hogy a városi növényzet csak akkor tudja ezeket a feladatokat ellátni, ha naprakész adatokkal rendelkezünk a fák egészségéről, az esetleges károsító hatásokról, és ha megfelelő minőségű és mennyiségű adatállományra támaszkodva tudjuk elvégezni a városi erdészettel kapcsolatos tervezési teendőket. A városban élő embereknek szükségük van a fákra, a fáknak pedig arra a gondoskodásra, amelyet hatékonyan, minimális élőmunka ráfordítással kizárólag a fejlett digitális technológiák révén lehet biztosítani. A Szingapúrban kapott díj azért különösen értékes számunkra, mert demonstrálja, hogy megoldásaink ott is kitűnnek a versenyben, ahol talán az egész világon a legtöbb figyelmet fordítják a városi növények jólétére” – nyilatkozta Goertz Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....