- Hirdetés -

Már a divatcikkeket is a neten vesszük

|

- Hirdetés -

Bár a járvány kitörése után az eladások drasztikusan csökkentek, a magyar fogyasztók lassan visszatérnek a pandémia előtti vásárlási szokásaikhoz – derül ki a GLAMI kutatásából. Mindeközben fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme, és lassan többet költünk divatra a webshopokban, mint a hagyományos üzletekben. A divatcikk kereső oldal előrejelzése szerint a webshopok forgalma az idei évben is tovább fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben.

Megjelent a GLAMI online divatcikk kereső platform legfrissebb iparági jelentése. A több mint 250 meghatározó európai webáruház kínálatát összekötő divatkereső Fashion (Re)search piackutatás sorozatának „A koronavírus „másnapján“ című felmérése a járvány kitörése utáni ágazati trendeket és fogyasztói attitűdöket vizsgálta Csehországban, Szlovákiában, Görögországban, Romániában és Magyarországon.

Magyarországon az előrejelzések szerint 2020-ban az online üzletek forgalma 14%-kal fog nőni a hagyományos üzletekkel szemben, és a 2019-ben 171 mld Ft forgalmat bonyolító iparág piaci értéke 2023-ra a 267 mld Ft-ot is elérheti. A tendenciát várhatóan a koronavírus világjárvány kitörése utáni visszaesés sem fogja jelentős mértékben megváltoztatni, mert ahogy a legfrissebb adatok elemzéséből kiderül, az utóbbi hónapokban a magyar fogyasztók lassan visszatértek a járvány előtti vásárlási szokásaikhoz.

„A GLAMI több mint 250 meghatározó európai webáruház kínálatában teszi lehetővé árucikkek keresését, így munkatársaink egyedülálló rálátással rendelkeznek a kereskedelmi trendek és a fogyasztói igények alakulására. Jelenleg azt látjuk, hogy az emberek lassan visszatérnek a járvány előtti vásárlási szokásaikhoz. A megkérdezettek már 40%-a azt állítja, ugyanúgy vásárol, mint azelőtt, a válaszadók 32%-a próbál itt-ott spórolni, és csak 18% tiltotta meg magának a vásárlást az adott körülmények között” – mondta el Robert Johnson, a GLAMI country managere.

Fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme

A felmérés során megkérdezettek 50%-a állította, hogy már többet költ divatcikkek vásárlására az interneten, mint hagyományos üzletekben, a vásárlók 19%-a ugyanannyit költ online, mint offline, és ugyancsak kb. a fogyasztók ötöde (22%) költ többet hagyományos üzletekben, mint az interneten. Ezzel fordulóponthoz érkezett a divatcikkek online kereskedelme Magyarországon, hamarosan többet költünk divatra online, mint hagyományos üzletekben.

Az online vásárlás fő oka az alacsonyabb ár

A felmérés alapján a fogyasztók az internetes áruházakat elsősorban azért választják a hagyományos boltokkal szemben, mert a keresett termékeket gyakran alacsonyabb áron tudják megvásárolni. Sokan azért is részesítik előnyben az online vásárlást, mert nincs idejük elmenni a fizikai üzletbe (15%), de a fertőzésveszély és a kötelező maszkviselés is visszatartó erő lehet az üzletekbe való ellátogatás szempontjából (8%).

Az offline vásárlás fő előnye a termékek felpróbálásának lehetősége

Ugyanakkor a magyar fogyasztók 17%-a – függetlenül a pandémiás helyzettől – jellemzően az offline vásárlást részesíti előnyben. Ennek elsősorban az az oka, hogy a hagyományos üzletekben lehetőség van a termékek felpróbálására, amire a fogyasztók 57%-a előnyként tekint az online vásárlással szemben. Az offline vásárló fogyasztók kb. egyharmada továbbá azért is részesíti előnyben a hagyományos üzletekben történő vásárlást, mert tartanak a visszaküldési folyamattal járó esetleges kényelmetlenségektől, sokan pedig egyszerűen akkor vásárolnak fizikai üzletben, ha a közelben járnak (41%). A vásárlók 10%-a nem szeret a kiszállításra várni, ezért látogat el inkább személyesen az üzletekbe. A válaszadók csupán 6%-a említette, hogy visszatartó erő lehet az üzlethelyiségek esetleges túlzsúfoltsága.

Jelenleg az iskolakezdéshez köthető ruházati termékek és taneszközök vásárlása van napirenden

A felmérés a fogyasztók iskolakezdéshez kapcsolódó szezonális vásárlási terveire is rákérdezett. Eszerint a magyar szülők 89 százaléka tervez vásárolni gyermekeinek ruházati cikket és taneszközt az új tanévre. A szülők többsége (59%) 20-50 ezer forintot, 20 százalékuk 50-100 ezer forintot, 13 százalék kevesebb, mint 50 ezer forintot, 7 százalék pedig 100 ezer forint feletti összeget szán erre a célra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA