- Hirdetés -

Már a munkaerő-felvételnél is spórolhatnak a cégek

|

A mostani gazdasági helyzetben minden vállalat a költséghatékonyságra törekszik a HR területén is. Az új munkaerő megtalálása jelentős kiadást jelenthet, nem is beszélve az időráfordításról – érdemes ezért minél jobban automatizálni a folyamatot. A K&H beavat abba, hogyan faraghatjuk le a hónapokig tartó toborzást akár hetekre, és miért teszik a digitális megoldások vonzóbbá a munkáltatót az álláskeresők számára.

A vállalatok számára a hatékonyság növelése a megemelkedett költségek miatt most még nagyobb szerepet játszik, mint eddig bármikor. Ez a HR folyamatokra is érvényes, különösen a toborzásra, amely az egyik legköltségigényesebb folyamat, rengeteg adminisztrációs feladattal.

Nem megy el idő az adminisztrációval

A megfelelő munkaerő megtalálása egy soklépcsős, komplex folyamat, ezért az egyes lépések automatizálása jelentős spórolást eredményezhet idő és költség fronton is. A felhőalapú szolgáltatások nagy mértékben felgyorsítják és leegyszerűsítik a toborzást, hiszen egy rendszer kezeli az összes információt az adott pozícióra jelentkezőkről – felesleges adminisztráció és nyomtatás nélkül. Régen egy-egy állásajánlatra a beérkező önéletrajzok átnézése több napig is eltartott, az utána következő személyes interjúk egyeztetése és lefolytatása pedig újabb heteket vett igénybe.

A technológia fejlődésével a közeljövőben az új munkaerő kiválasztásának 75-80 százaléka automatizálható lesz az előrejelzések szerint. A K&H-nál is a digitális megoldások gyorsítják és egyszerűsítik le a folyamatot. Egy felhőalapú rendszer összesíti és első körben értékeli az önéletrajzokat és kompetenciateszteket, az itt kiszűrt jelöltek pedig videóinterjú alkalmával bizonyíthatják rátermettségüket. Ennek pedig már nem csak a klasszikus, online interjú formáját használják a pénzintézetnél. Az úgynevezett aszinkron videóinterjúk esetében az előre rögzített kérdésekre a jelölt a számára legmegfelelőbb időben és helyen rögzítheti válaszait. Eddig a pontig a HR-esnek csak minimálisan kell felügyelnie a folyamatot, a rendszer automatikusan értesíti a jelentkezőt a további lépésekről. Így a legalkalmasabb jelöltekkel folytatott személyes interjúkra már akár egy-két héten belül sor kerülhet, a kiválasztás pedig egy hónapon belül véget érhet.

Az online mindig megnyerőbb a fiatalok számára

A digitális megoldások használata nemcsak a jelentkezést, de magát a vállalatot is vonzóbbá teszi a fiatalok számára. Ráadásul a Z generáció alapvető elvárása, hogy nagyon rövid időn belül visszajelzést kapjon, amit a digitális toborzás lehetővé is tesz: az egyes lépések után azonnal tájékoztatja őket a következő feladatról, amelyet akár rögtön teljesíteni is tudnak. A korszerű technológiák használata tehát már a jelentkezés során azt mutatja, hogy a vállalat dinamikus, az innovatív eszközök alapvető részét képezik a mindennapoknak. Ez pedig sokat nyomhat a latba a pályázóknál a leendő munkahely kiválasztásakor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...