- Hirdetés -

Már az ajándékokban sem lehet bízni

|

Pontosabban az ígéretükben, a Kaspersky Lab szakértői ugyanis új, szokatlan csaló módszert azonosítottak nemrég: hamis weboldalak létrehozásával a kiberbűnözők ingyenes ajándékkártyák és/vagy ajándék kódok ígéretével jutottak hozzá a felhasználók adataihoz, majd azokat értékesítették harmadik felek számára.

Miközben a magánszektor és a rendőrségi szervek folyamatosan harcolnak a kiberbűnözők ellen világszerte, ők szüntelen újabb és újabb módszereken dolgoznak, amelyekkel megkárosítják a cégeket, a felhasználókat, a kormányokat és ezáltal profithoz juthatnak. Ingyen felajánlani valamilyen értékes dolgot, mindig is csábító lesz az óvatlanoknak, nem véletlenül próbálják ezt kihasználni a gazemberek.

Nincs ebben semmi új, számos nagy cég is rendszeresen elérhetővé tesz ingyenesen felhasználható online „kuponokat” vagy kódokat, mint például az iTunes, a Google Play, az Amazon, vagy a Steam. De nemcsak a nagy cégek, hanem az alkalmazás-fejlesztők is alkalmaznak ilyen promóciót, például a Tokenfire vagy a Swagbucks megvásárolják a kedvezményre jogosító kódokat a gyártóktól azért, hogy ügyfeleit jutalmazzák velük. Nem meglepő, hogy ez felkeltette a kiberbűnözők figyelmét is, akik képesek egyszerű algoritmusokkal megtéveszteni a felhasználókat.

Amikor a felhasználó meglátogat egy ilyen áloldalt, akkor ki kell választania a kívánt ajándékkártyát, hogy megkaphassa a kódot. A generált kód megszerzéséhez a felhasználónak be kell bizonyítania, hogy nem robot. Ehhez a felhasználónak követnie kell a felajánlott linket, és számos különböző feladatokat kell teljesíteni. A feladatok számát és típusát az a „partner-oldal” határozza meg, amelyikre átirányították a látogatót. Például megkérhetik, hogy töltsön ki egy űrlapot, adja meg a telefonszámát, az e-mail címét, küldjön egy pénzdíjas SMS-t, telepítsen egy szoftvert stb.

Ahhoz, hogy megkapjuk a kedvezményre jogosító kódot, különböző feladatokkal kell bizonyítanunk, hogy nem vagyunk robotok

A cél világos: az áldozatok oldalon „tartása”. Akár belefáradhatnak a feladatok végrehajtásába, de nem is fontos szempont azok maradéktalan teljesítése, hiszen ezalatt számos személyes adathoz is hozzájutnak a bűnözők. Az első körös nyereség a pár száz forinttól akár a több ezer forintig terjed (példul az SMS-ekből befolyó összegek), de nem is ez az igazi bevétel, hanem az adatok értékesítéséből származó díjak.

„Az új módszer arra az egyszerű ősi ösztönre épít, hogy szeretünk ingyen hozzájutni tárgyakhoz vagy élményekhez. A Kaspersky Labnál sokszor hívjuk fel a figyelmet arra, ha valami elképesztően olcsó vagy ingyenes, azzal legyünk megfontoltak és elővigyázatosak. Lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítünk, de az is lehet, hogy olyan adatokhoz jutnak hozzá, amelyekkel már komolyabb támadást vagy visszaélést is lehet kezdeményezni” – magyarázta Lyubov Nikolenko, a Kaspersky Lab webes tartalomelemzője.

A biztonsági szakértők szerint célszerű gyanakvónak lenni, ha egy ajánlat túlságosan csábító. Emellett hasznos, ha a felhaszálók ellenőrzik a HTTPS kapcsolatot és a domain nevet, amikor megnyitnak egy weboldalt. Ez különösen akkor fontos, amikor érzékeny adatokat tartalmazhatnak / kérhetnek egy adott oldalon, mint például az online banki szolgáltatások, a webshopok, a közösségi média, vagy levelezőrendszerek oldalain

Soha nem szabad megosztani érzékeny adatainkat – mint a belépési azonosító, jelszavak, bankkártya adatok – harmadik féllel. A legálisan működő cégek soha nem kérnek ilyen adatokat e-mailben. Amennyiben „ajándék kártyát / kódot” kapunk, érdemes ellenőrizni a cég hivatalos partnereinek listáját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...