- Hirdetés -

Már az Amazonon is kényelmesebben vásárolhatunk

|

A Mastercard MDES (Mastercard Digital Enablement Service) technológiájának köszönhetően egyre ritkábban kell manuálisan frissíteni a kártyaadatokat, így a vásárlás kényelmesebbé, a fizetési folyamatok pedig egyszerűbbé válnak.

A tokenizáció eddig főleg az olyan mobilfizetési megoldásokból volt ismert, mint az Apple Pay vagy a magyar banki mobiltárcák. A Mastercard ezen megoldását vezeti be most az Amazon 12 országban (Észak-Amerikában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Európában). A tokenizáció során az elsődleges kártyaszámot (PAN) egy alternatív kártyaszámmal vagy tokennel helyettesítik, melyet a felhasználható online vásárlások során használhat azoknál a kereskedőknél, akik ezt a szolgáltatást igényelték. Az Amazon 2020-ban kezdi használni a Mastercard tokeneket a tranzakciós folyamatok során, így biztosítva az egyszerűbb online vásárlást.

Magyarországon a legtöbb felhasználó a bolti mobilfizetések kapcsán ismeri és használja a Mastercard MDES megoldását, így amikor mobiltárcájával fizet, a tranzakcióban nem a fizikai kártya adatai vesznek részt, hanem az ezeket helyettesítő virtuális tokenek. A mobilfizetés mellett egyre több fogyasztó menti el kártyaadatait különböző weboldalakon is, ezzel hozzájárulva az e-kereskedelem növekedéséhez. Az Amazon mellett többek között az Etsy, a Stripe és a T-Mobile is a Mastercard tokenizációs technológiáját használja annak érdekében, hogy a fogyasztók kártya adatai mindig naprakészek legyenek. A fizikai kártyákkal ellentétben ugyanis a tokenek nem évülnek el, így amikor a fogyasztók új fizikai kártyát kapnak, nem kell újra megadniuk az oldalon az adatokat, azok automatikusan frissülnek.

Ez a technológia vizuálisan is a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítja, hiszen a felhasználók a fizikai kártyájuk képét látják, így erősödik bizalmuk a preferált fizetési módszerben és nagyobb valószínűséggel fejezik be a vásárlási folyamatot. A Mastercard és a Kantar kutatása szerint a kártyatulajdonosok 80% -a véglegesíti a vásárlást, ha az adott kártyáról egy képet is látnak1.

A COVID-19 világjárvány felgyorsította a digitális fizetésre történő átállást, így minden eddiginél fontosabb az e-kereskedelmi platformok számára, hogy a fizetés a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb legyen. A Mastercard Digital Enablement Service (MDES) megalapozza a zökkenőmentes vásárlást, megszünteti a kártyainformációk kezeléséből adódó frusztrációt és csökkenti annak esélyét, hogy a felhasználó megszakítsa a vásárlást.

Az MDES több mint 2600 kibocsátóval és 1200 token igénylővel 93 országban van jelen. Az Amazonhoz hasonló globális szereplők bevonásával a kártyaadatok tokenizációja is felgyorsul és egyre szélesebb körben válik elterjedté. Az Amazon az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Brazíliában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Hollandiában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Arab Emírségekben alkalmazza először a Mastercard technológiai megoldását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...