- Hirdetés -

Klímabarát akcióban a Mars

|

- Hirdetés -

A világ 155 – összességében több mint 2,4 milliárd dollár piaci kapitalizációval bíró és 5 millió munkavállalót képviselő – globális nagyvállalata közös nyilatkozatban szólítja fel a világ kormányait arra, hogy a koronavírus-járványt követő gazdaságélénkítő csomagjaikat hozzák összhangba a legfrissebb klímatudományi eredményekkel. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója, a Mars is csatlakozott az Egyesült Nemzetek Szervezete által támogatott eddigi legnagyobb olyan kezdeményezéshez, amelyet a világ legnagyobb vállalatainak ügyvezető igazgatói közösen hívtak életre. Céljuk, hogy megerősítsék saját klímavédelmi törekvéseiket és felszólítsák a világ kormányait arra, hogy ők is ezekkel összhangban cselekedjenek.

A nyilatkozat, amelyet a Science Based Target initiative (SBTi) nevű kezdeményezés és az ENSZ Global Compact tagjai közösen hoztak létre, olyan gazdasági újraindítást sürget, ami egyrészt a klímatudomány által meghatározott 1,5°C-os szint alatt tartja a globális hőmérsékletet, másrészt olyan jövőbeli befektetéseket tartalmaz, ami egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású, és az éghajlatváltozás hatásaival szemben ellenállóképes jövő felé vezet, a különböző vállalatok és a kormányok együttműködése mentén. Az aláírók, köztük a Mars, 34 különböző szektort képviselnek, és a világ 33 különböző országában vannak jelen.

„Miközben a Marsnál azon dolgozunk, hogy reagálni tudjunk a koronavírus-járványra, továbbra is 100%-ig elkötelezettek maradunk a klímavédelmi tervünk mellett, és úgy folytatjuk a munkánkat, hogy az pozitívan hasson az emberekre és a bolygóra. Kulcsfontosságú, hogy a gazdaságélénkítő befektetések ne veszélyeztessék a tiszta, ellenállóképes és alacsony kibocsátású világot, amit a jövőben szeretnénk megteremteni. Üdvözöljük a világ kormányainak egészségügyi és gazdasági újraindítást segítő programjait, és arra szólítjuk fel vezetőit, hogy egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású, az éghajlatváltozás hatásaival szemben ellenállóképes jövőbe fektessenek.” – mondta Grant F. Reid, a Mars ügyvezető igazgatója.

A nyilatkozat arra reagál, ahogyan a világ kormányai különböző, összesen több milliárd dollár értékű gazdaságélénkítő csomagokat terveznek a koronavírus-járvány hatásainak enyhítésére, egyidőben azzal, hogy kibővített nemzeti klímaterveket készülnek leadni a Párizsi Egyezményen belül. Az aláíró nagyvállalatok, amelyek mindannyian a Science Based Target initiative tagjai, korábban már mindannyian meghatároztak különböző tudományosan megalapozott kibocsátáscsökkentő célokat. A nyilatkozat aláírásával egyrészt kijelentik, hogy saját céljaik továbbra is összhangban vannak a tudomány által meghatározott célkitűzésekkel, másrészt arra ösztönzik a kormányokat, hogy a zöld gazdaságélénkítésre koncentráljanak. Egy Oxfordi Egyetem által készített tanulmány szerint ugyanis az olyan irányelvek és befektetések, amelyek klímavédelmi célokat is magukba foglalnak, nem csupán csökkentik a jövőbeli katasztrófák és sokkhatásokkal szembeni sebezhetőséget, de munkahelyeket is teremtenek, visszafogják a kibocsátást és tiszta levegőt biztosítanak.

„Az egészség és a megélhetés védelme, illetve egy prosperáló, fenntartható jövő építése kulcsfontosságú a koronavírus-járványt követő kilábalás érdekében. Az olyan lépésekkel, amelyek egy zöld gazdaság felé vezetnek, le tudjuk győzni a járványt, szembe tudunk nézni a klímaváltozással, és új munkahelyeket tudunk teremteni. Sok nagyvállalat példája igazolja, hogy igenis lehetséges és nyereséges a fenntartható, kibocsátás-csökkentő tervezés, még az olyan nehéz időszakokban is, mint a mostani. Őszintén üdvözöljük az ezekhez hasonló ambiciózus, tudományosan megalapozott lépéseket, amelyeket most vezető nagyvállalatoktól láthatunk, akik most bebizonyítják a politikusok számára, hogy a zöld növekedés a legjobb növekedési stratégia” – mondta António Guterres, az ENSZ főtitkára.

A vállalatokat a Science Based Targets initiative (SBTi), és annak Business Ambition for 1.5°C kampánypartnerei, az ENSZ Global Compact és a We Mean Business koalíció tömöríti. Az SBTi, amely a CDP, az ENSZ Global Compact, a World Resources Institute és a WWF kollaborációjából jött létre, egy olyan szervezet, amely függetlenül elemzi és validálja a különböző nagyvállalatok klímavédelmi céljait, a legfrissebb klímatudományi eredményekkel összhangban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...

Gasztrovonalon erősített a Ringier

Célzott marketing megoldással válaszolt a gasztro tematika iránti fokozódó érdeklődésre a Ringier Hungary kiadó. A magyarok kedvenc ételeit interaktív módszerekkel kutató „Mit eszik az ország?” online felméréssorozat most, egy évvel a start után, már...

Szupertrendi okosórákkal rukkolt elő a Huawei

A klasszikus órák kialakítását idéző, prémium anyagokból készült WATCH GT 3 Pro amellett, hogy stílusos divatkiegészítő, számos egészségkövető funkciója között EKG-adatok mérését is lehetővé teheti a jövőben. A HUAWEI WATCH FIT 2 fejlett pulzusfigyelő...

Ötmilliárdos tőkeemelésre készül a Hiventures

5 milliárd forintos tőkeemelési tervezetről szóló megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett UBM Holding Nyrt. és a Hiventures Zrt.. A Hiventures által tervezett zártkörű tőkeemelés június 30-ig történhet meg, mellyel az UBM Csoport...

Hosszú távon is távmunkával terveznek a cégek

VR-eszközökkel elvégzett távoli karbantartások, strandon készülő elemzések – pár éve ez még fel sem merült volna. Napjainkban azonban a cégek a pandémia okozta változások kapcsán, a munkaerőhiány miatt vagy a dolgozók megtartása érdekében a...

Rengetegen voltak a balatonfüredi autós fesztiválon

A kétéves kényszerszünet után május 13. és 15. között újfent megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance keretében több mint 17 000 látogató utazhatott vissza az autózás történelmébe a Tagore sétányon. A hagyományoknak megfelelően idén is a...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....