- Hirdetés -

Klímabarát akcióban a Mars

|

- Hirdetés -

A világ 155 – összességében több mint 2,4 milliárd dollár piaci kapitalizációval bíró és 5 millió munkavállalót képviselő – globális nagyvállalata közös nyilatkozatban szólítja fel a világ kormányait arra, hogy a koronavírus-járványt követő gazdaságélénkítő csomagjaikat hozzák összhangba a legfrissebb klímatudományi eredményekkel. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója, a Mars is csatlakozott az Egyesült Nemzetek Szervezete által támogatott eddigi legnagyobb olyan kezdeményezéshez, amelyet a világ legnagyobb vállalatainak ügyvezető igazgatói közösen hívtak életre. Céljuk, hogy megerősítsék saját klímavédelmi törekvéseiket és felszólítsák a világ kormányait arra, hogy ők is ezekkel összhangban cselekedjenek.

A nyilatkozat, amelyet a Science Based Target initiative (SBTi) nevű kezdeményezés és az ENSZ Global Compact tagjai közösen hoztak létre, olyan gazdasági újraindítást sürget, ami egyrészt a klímatudomány által meghatározott 1,5°C-os szint alatt tartja a globális hőmérsékletet, másrészt olyan jövőbeli befektetéseket tartalmaz, ami egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású, és az éghajlatváltozás hatásaival szemben ellenállóképes jövő felé vezet, a különböző vállalatok és a kormányok együttműködése mentén. Az aláírók, köztük a Mars, 34 különböző szektort képviselnek, és a világ 33 különböző országában vannak jelen.

„Miközben a Marsnál azon dolgozunk, hogy reagálni tudjunk a koronavírus-járványra, továbbra is 100%-ig elkötelezettek maradunk a klímavédelmi tervünk mellett, és úgy folytatjuk a munkánkat, hogy az pozitívan hasson az emberekre és a bolygóra. Kulcsfontosságú, hogy a gazdaságélénkítő befektetések ne veszélyeztessék a tiszta, ellenállóképes és alacsony kibocsátású világot, amit a jövőben szeretnénk megteremteni. Üdvözöljük a világ kormányainak egészségügyi és gazdasági újraindítást segítő programjait, és arra szólítjuk fel vezetőit, hogy egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású, az éghajlatváltozás hatásaival szemben ellenállóképes jövőbe fektessenek.” – mondta Grant F. Reid, a Mars ügyvezető igazgatója.

A nyilatkozat arra reagál, ahogyan a világ kormányai különböző, összesen több milliárd dollár értékű gazdaságélénkítő csomagokat terveznek a koronavírus-járvány hatásainak enyhítésére, egyidőben azzal, hogy kibővített nemzeti klímaterveket készülnek leadni a Párizsi Egyezményen belül. Az aláíró nagyvállalatok, amelyek mindannyian a Science Based Target initiative tagjai, korábban már mindannyian meghatároztak különböző tudományosan megalapozott kibocsátáscsökkentő célokat. A nyilatkozat aláírásával egyrészt kijelentik, hogy saját céljaik továbbra is összhangban vannak a tudomány által meghatározott célkitűzésekkel, másrészt arra ösztönzik a kormányokat, hogy a zöld gazdaságélénkítésre koncentráljanak. Egy Oxfordi Egyetem által készített tanulmány szerint ugyanis az olyan irányelvek és befektetések, amelyek klímavédelmi célokat is magukba foglalnak, nem csupán csökkentik a jövőbeli katasztrófák és sokkhatásokkal szembeni sebezhetőséget, de munkahelyeket is teremtenek, visszafogják a kibocsátást és tiszta levegőt biztosítanak.

„Az egészség és a megélhetés védelme, illetve egy prosperáló, fenntartható jövő építése kulcsfontosságú a koronavírus-járványt követő kilábalás érdekében. Az olyan lépésekkel, amelyek egy zöld gazdaság felé vezetnek, le tudjuk győzni a járványt, szembe tudunk nézni a klímaváltozással, és új munkahelyeket tudunk teremteni. Sok nagyvállalat példája igazolja, hogy igenis lehetséges és nyereséges a fenntartható, kibocsátás-csökkentő tervezés, még az olyan nehéz időszakokban is, mint a mostani. Őszintén üdvözöljük az ezekhez hasonló ambiciózus, tudományosan megalapozott lépéseket, amelyeket most vezető nagyvállalatoktól láthatunk, akik most bebizonyítják a politikusok számára, hogy a zöld növekedés a legjobb növekedési stratégia” – mondta António Guterres, az ENSZ főtitkára.

A vállalatokat a Science Based Targets initiative (SBTi), és annak Business Ambition for 1.5°C kampánypartnerei, az ENSZ Global Compact és a We Mean Business koalíció tömöríti. Az SBTi, amely a CDP, az ENSZ Global Compact, a World Resources Institute és a WWF kollaborációjából jött létre, egy olyan szervezet, amely függetlenül elemzi és validálja a különböző nagyvállalatok klímavédelmi céljait, a legfrissebb klímatudományi eredményekkel összhangban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA