- Hirdetés -

Már egymillió fát ültetett a ŠKODA

|

- Hirdetés -

A 2007-ben indult „Egy autó, egy fa” elnevezésű vállalati társadalmi felelősségvállalási program keretében a ŠKODA AUTO elültette az egymilliomodik fát Mladá Boleslavban. Minden Csehországban kiszállított jármű után az autógyártó egy facsemetét ültet. A fenntarthatóság és környezetvédelem elkötelezettjeként a vállalat számos más projektet is indított nemzetközi gyártási helyszínein.

Maren Gräf, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a humán erőforrás területért felelős tagja részletezte a programot: „Minden, a Cseh Köztársaságban átadott jármű után egy fát ültetünk, ezzel is aktívan támogatva az erdősítést. Vállalati társadalmi felelősségvállalási kezdeményezésünk azt is jelenti, hogy hozzájárulunk a biológiai sokféleség támogatásához. Izgalommal tölt el, hogy elérkeztünk az egymilliomodik fa ültetéséhez, ezzel is hosszú távon hozzájárulva a környezet védelméhez a ŠKODA AUTO otthonában. A fenntarthatóság kulcsfontosságú szerepet kap az átalakulási folyamatunkban és alapjaiban meghatározza „NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030” programunkat.”

A ŠKODA AUTO és Mladá Boleslav város illetve a partner alapítvány (‘Nadace partnerství’) képviselői voltak jelen az egymilliomodik fa – egy angol tölgy – ültetésénél, amely Mladá Boleslavban a Három Császár Parkban kapott helyet. A következő napokban további fákat ültetnek majd az autógyártó cseh üzemeinek területére: egy páfrányfenyő lesz a kezdeményezés egymillió-egyedik fája, amely Vrchlabí Királyi kertjében ereszthet majd gyökeret. Az egymillió-második fa egy vadgesztenye lesz, amelyet a Kvasiny-i üzemtől nem messze, Solnice településén ültetnek majd el.

Az év végéig a több, mint 170 helyszínen ültetett fák száma eléri majd az 1 093 000 darabot. A beültetett terület megegyezik 347 futballpálya méretével, amely 227 hektárnyi új erdőnek felel meg. A projektben Csehország minden részéből összesen 190 partner vesz részt.

Minden évben a partner alapítvánnyal együttműködésben egy támogatási programot is indítanak a Grantys rendszeren keresztül. A bizottság – amelynek tagjait a ŠKODA AUTO és az alapítvány adják – a városok, falvak, önkormányzatok, non-profit szervezetek, iskolák, nemzeti parkok és egyéb intézmények által benyújtott jelentkezések közül választja ki a támogatandó projekteket. A támogatott szervezetek gondoskodnak a fák beszerzéséről, a ŠKODA AUTO pedig a facsemete árát állja illetve a kifizetett támogatási összeg öt százalékát a fák gondozására és öntözésére fordítja. 2017 óta a ŠKODA kereskedői hálózata és az ügyfelek is részt vehetnek a kezdeményezésben. Egyedül 2021-ben 36 jelentkezőt támogatott a márka.

2016 óta a ŠKODA AUTO működteti egy weboldalt, ahol a már korábban elültetett „ŠKODA fákat” regisztrálhatják, így nyomon követhető azok helyzete. Az év eleje óta minden fa lokációját rögzítették ezen a weboldalon.

A ŠKODA mindemellett – a kezdeményezésen túl – elkötelezett támogatója a biodiverzitásnak és figyelmet fordít a vegetációra. Az autógyártó három csehországi gyártási helyszíne több, mint 1 400 fának, sövénynek és cserjének ad otthont, összesen több, mint 27 500 nm területen. Ezek számos rovarfajnak és egyéb állatnak biztosítanak lakóhelyet. Ezen kívül közel 100 000 négyzetméternyi területen helyi eredetű virágzó növények kaptak helyet. A ŠKODA AUTO központi üzemének területén Mladá Boleslavban 22 000 négyzetméternyi gyepterületet és zöldtetős felületet illetve 700 négyzetméternyi védett méhlegelőt gondoz a márka. A Vrchlabí gyár területén négy kaptár biztosít otthont 240 000 méhnek nyáron és 60 000 egyednek télen.

Indiában az autógyártó a Latur régióban, az Aurangabadban és Puneban található indiai üzemeinek környezetében támogat egy fejlesztési projektet. Itt ezidáig összesen 27 000 fát ültettek, öt mintagazdaságot hoztak létre és 100 embert képeztek ki a fenntartható gazdaságok működtetésére. A mezőgazdasági termelés lehetősége és a vízhez való hozzáférés az igen száraz régiókban jelentősen javult az alkalmazott intézkedéseknek köszönhetően. Az International Association for Human Values indiai egyesületével közösen a ŠKODA AUTO további 10 000 gyümölcsfát telepít Pune Taluka Shirur régiójába a helyi gazdaságok művelhető területeire. Középtávon a cél az, hogy ezek a gyümölcsfák hozzájáruljanak a gazdák megélhetéséhez.

A ŠKODA AUTO a „Green Future” stratégia ernyője alatt a teljes értéklánc mentén érvényesíti a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét és olyan intézkedéseket hoz, amelyek következetesen minimalizálják üzleti tevékenységének ökológiai lábnyomát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA