- Hirdetés -

Már egymillió fát ültetett a ŠKODA

|

- Hirdetés -

A 2007-ben indult „Egy autó, egy fa” elnevezésű vállalati társadalmi felelősségvállalási program keretében a ŠKODA AUTO elültette az egymilliomodik fát Mladá Boleslavban. Minden Csehországban kiszállított jármű után az autógyártó egy facsemetét ültet. A fenntarthatóság és környezetvédelem elkötelezettjeként a vállalat számos más projektet is indított nemzetközi gyártási helyszínein.

Maren Gräf, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a humán erőforrás területért felelős tagja részletezte a programot: „Minden, a Cseh Köztársaságban átadott jármű után egy fát ültetünk, ezzel is aktívan támogatva az erdősítést. Vállalati társadalmi felelősségvállalási kezdeményezésünk azt is jelenti, hogy hozzájárulunk a biológiai sokféleség támogatásához. Izgalommal tölt el, hogy elérkeztünk az egymilliomodik fa ültetéséhez, ezzel is hosszú távon hozzájárulva a környezet védelméhez a ŠKODA AUTO otthonában. A fenntarthatóság kulcsfontosságú szerepet kap az átalakulási folyamatunkban és alapjaiban meghatározza „NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030” programunkat.”

A ŠKODA AUTO és Mladá Boleslav város illetve a partner alapítvány (‘Nadace partnerství’) képviselői voltak jelen az egymilliomodik fa – egy angol tölgy – ültetésénél, amely Mladá Boleslavban a Három Császár Parkban kapott helyet. A következő napokban további fákat ültetnek majd az autógyártó cseh üzemeinek területére: egy páfrányfenyő lesz a kezdeményezés egymillió-egyedik fája, amely Vrchlabí Királyi kertjében ereszthet majd gyökeret. Az egymillió-második fa egy vadgesztenye lesz, amelyet a Kvasiny-i üzemtől nem messze, Solnice településén ültetnek majd el.

Az év végéig a több, mint 170 helyszínen ültetett fák száma eléri majd az 1 093 000 darabot. A beültetett terület megegyezik 347 futballpálya méretével, amely 227 hektárnyi új erdőnek felel meg. A projektben Csehország minden részéből összesen 190 partner vesz részt.

Minden évben a partner alapítvánnyal együttműködésben egy támogatási programot is indítanak a Grantys rendszeren keresztül. A bizottság – amelynek tagjait a ŠKODA AUTO és az alapítvány adják – a városok, falvak, önkormányzatok, non-profit szervezetek, iskolák, nemzeti parkok és egyéb intézmények által benyújtott jelentkezések közül választja ki a támogatandó projekteket. A támogatott szervezetek gondoskodnak a fák beszerzéséről, a ŠKODA AUTO pedig a facsemete árát állja illetve a kifizetett támogatási összeg öt százalékát a fák gondozására és öntözésére fordítja. 2017 óta a ŠKODA kereskedői hálózata és az ügyfelek is részt vehetnek a kezdeményezésben. Egyedül 2021-ben 36 jelentkezőt támogatott a márka.

2016 óta a ŠKODA AUTO működteti egy weboldalt, ahol a már korábban elültetett „ŠKODA fákat” regisztrálhatják, így nyomon követhető azok helyzete. Az év eleje óta minden fa lokációját rögzítették ezen a weboldalon.

A ŠKODA mindemellett – a kezdeményezésen túl – elkötelezett támogatója a biodiverzitásnak és figyelmet fordít a vegetációra. Az autógyártó három csehországi gyártási helyszíne több, mint 1 400 fának, sövénynek és cserjének ad otthont, összesen több, mint 27 500 nm területen. Ezek számos rovarfajnak és egyéb állatnak biztosítanak lakóhelyet. Ezen kívül közel 100 000 négyzetméternyi területen helyi eredetű virágzó növények kaptak helyet. A ŠKODA AUTO központi üzemének területén Mladá Boleslavban 22 000 négyzetméternyi gyepterületet és zöldtetős felületet illetve 700 négyzetméternyi védett méhlegelőt gondoz a márka. A Vrchlabí gyár területén négy kaptár biztosít otthont 240 000 méhnek nyáron és 60 000 egyednek télen.

Indiában az autógyártó a Latur régióban, az Aurangabadban és Puneban található indiai üzemeinek környezetében támogat egy fejlesztési projektet. Itt ezidáig összesen 27 000 fát ültettek, öt mintagazdaságot hoztak létre és 100 embert képeztek ki a fenntartható gazdaságok működtetésére. A mezőgazdasági termelés lehetősége és a vízhez való hozzáférés az igen száraz régiókban jelentősen javult az alkalmazott intézkedéseknek köszönhetően. Az International Association for Human Values indiai egyesületével közösen a ŠKODA AUTO további 10 000 gyümölcsfát telepít Pune Taluka Shirur régiójába a helyi gazdaságok művelhető területeire. Középtávon a cél az, hogy ezek a gyümölcsfák hozzájáruljanak a gazdák megélhetéséhez.

A ŠKODA AUTO a „Green Future” stratégia ernyője alatt a teljes értéklánc mentén érvényesíti a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét és olyan intézkedéseket hoz, amelyek következetesen minimalizálják üzleti tevékenységének ökológiai lábnyomát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....