Háromszorosára növekedhet idén a Simple applikáción és az online felületen történő autópálya matrica vásárlások száma a tavalyi adatokhoz képest. A legtöbben heti matricát vásároltak, a legnépszerűbb időszakok az év eleje valamint a nyári iskolai szünet hónapjai.
Az OTP Mobil adatai szerint 2016-hoz képest idén két és félszer több e-matricát vásároltak a vállalat online felületén és mobil applikációján keresztül. A Simple felületein 2017. november 24.-ig bonyolított tranzakciók összértéke meghaladta a 600 millió forintot.
„Az alkalmazáson és a simple.hu weboldalon keresztül 2016-ban összesen 48.512 matricát váltottak, míg 2017-ben ez a szám már 122.000 fölé emelkedett” – számolt be az eredményekről Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója. „A legtöbb matricát továbbra is a személygépkocsival rendelkezők veszik, de háromszorosára nőtt a motorra és a teherautókra eladott vignetták száma is. Az elmúlt évek tapasztalatai szerint a következő két hónapban további emelkedésre számítunk, hiszen az éves matrica vásárlás szempontjából ez a csúcsidőszak”- tette hozzá.
Az OTP Mobil adatai szerint a heti matricából fogyott a legtöbb közel 66 500 darab. A második helyen a 2015-ben bevezetett megyei éves matrica áll, ebből mintegy 33 000 darabot vásároltak a sofőrök, míg havi matricából több mint 20 000 fogyott. Az országszerte egész éves használatra jogosító verziót továbbra is kevesen választják, a Simple by OTP appon keresztül vásárlók mindössze hat százaléka ruházott be erre – bár ez is kétszeres növekedés a tavalyi számokhoz képest.
Elindult az elővásárlás, már megvásárolhatóak a 2018-as éves matricák
December elsejétől elindult az autópálya matrica elővásárlási időszak, aminek keretein belül a 2018-ra érvényes éves megyei és országos matricák vásárolhatóak meg. Érdemes azonban figyelni, mivel ezek a vignetták csak 2018. január 1-től érvényesek. Az idei év hátralevő részére még lehet akár éves megyei matricákat is vásárolni. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kimutatásai alapján a tavalyi matrica elővásárlási időszakban összesen 76 ezer jogosultságot vásároltak közel 1,1 milliárd forint értékben. Ezek közül 3300 darabot a Simple alkalmazáson vagy a www.simple.hu oldalon keresztül.
Jövő év január 1-től bővülni fog a fizetős útszakaszok száma is, az M85-ös Csornát elkerülő második szakaszával és az M35-ös Debrecen utáni folytatásának első ütemével. Érdemes a megfelelő matricák kiválasztásakor ezeket is figyelembe venni.
- Hirdetés -
Már ezt is online vesszük
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -