- Hirdetés -

Már ingatlant is egyre inkább online vásárolnánk

|

Koronavírus és borúlátó előrejelzések ide vagy oda, a hazai ingatlanpiac továbbra sem veszít lendületéből: 2021 második negyedévében az összevont lakáspiaci árindex 195,5% volt, míg a harmadik negyedévben meghaladta a 7000-et a kiadott építési engedélyek és bejelentések száma. Az értékesítés egyelőre tartja a tempót a száguldó piaccal, de mind vásárlói, mind eladói oldalról érthető módon megjelent az igény a gyors, biztonságos és minél kevesebb személyes érintkezéssel járó adásvételi folyamatra. A modern videostreaming megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO új termékével egyszerre több száz érdeklődőnek lehet online megmutatni az eladó ingatlant vírusbiztosan, miközben rekordidő alatt juthatnak el a felek az ajánlattételig és a szerződéskötésig.

2015-ben hívta életre a az Ustreamtől érkező Schwarz Gábor alapító társával, Szél Gergellyel a RECnGO névre keresztelt startupot, a cég sikertörténete azonban egy 2019-ben érkezett, jelentős befektetéssel vett igazi fordulatot. Az ötletgazdák arra a felismerésre támaszkodva alapították meg cégüket, hogy az élő közvetítések piaca eszeveszett tempóban bővül, és a videós tartalomgyártók között egyre több a lelkes amatőr, akik otthon, saját eszközeikkel gyártják a képi anyagokat a különböző közösségi csatornákra. Innovációjuk éppen erre a területre hozott forradalmat: applikációjukkal akár egy 6 kamerás élő közvetítést is levezényelhetnek a felhasználók csupán a saját okoseszközeik segítségével és valós időben szerkeszthetik az anyagokat. Habár az influenszeripar kétségtelenül sokat profitálhat a fejlesztésből, a gyorsaság, költséghatékonyság és egyszerű használat miatt várható volt, hogy más szegmensek is lecsapnak a megoldásra – és éppen ezekre az előnyökre van szüksége az pörgő ingatlanpiacnak is.

Igazi versenyelőny: hasítanak a proptech fejlesztések

Nemcsak hazánkban zajlik az évek óta tartó ingatlanpiaci forradalom, a bérleti díjak és a lakásárak az Európai Unióban 2021 második negyedévében folyamatosan emelkedtek, 2020 második negyedévéhez képest pedig 1,3, illetve 7,3 százalékos növekedés tapasztalható az Eurostat ingatlanpiaci felmérése szerint. Nem csoda, hogy a mindenhová begyűrűző digitalizáció egyre több területen nyújt támogatást az ingatlanértékesítésben is, és szaporodnak az ún. proptech (property technology vagyis ingatlantechnológiai) megoldások. Ezek között képvisel egészen újszerű és innovatív irányt a RECnGO fejlesztése, mellyel a komoly versenyben lévő ingatlanirodák jelentős versenyelőnyre tehetnek szert. Az élő stream megoldással lehetőségük van formabontó és költséghatékony módon bemutatni az eladásra szánt lakást, egyben lead generálásra és az értékesítés következő lépcsőfokainak előkészítésére használni a modern technológiát.

“Új megoldásunk teljes mértékben közös munka eredménye, így biztosak vagyunk benne, hogy maximálisan megfelel az ingatlanértékesítő partnerünk igényeinek. Az együttműködés kezdetén számos kérdés merült fel, például, hogy hogyan tudjuk egyszerre minél több érdeklődőnek megmutatni a lakást biztonságosan, vagy hogy az esetenként akár 100 potenciális vevő hogy juthat azonos időben információhoz? Nos, a Friedmann Properties-zel együttműködve megtaláltuk a válaszokat a kérdésekre, és az eredmények magukért beszélnek: 96 néző tartott velünk, 20 kérdés és 7 komolyabb érdeklődés érkezett, végül pedig 3 árajánlat futott be és a komplett tranzakciót sikerült lezárni 24 órán belül. Ami a technológiát illeti, összesen 5 okostelefont helyeztünk el a lakásban, a bemutatót pedig az ingatlaniroda Facebook oldalán közvetítettük, élőben szerkesztettük.” – mondja Szél Gergely, a RECnGO ügyvezetője.

Így csinálja egy modern ingatlaniroda

A koronavírus negyedik hullámának felfutásával ismét felmerül a kérdés: meg tudja törni a járvány az ingatlanpiaci lendületet vagy a korábbiakhoz hasonlóan maximum átmeneti lassulásra és a vásárlói igények eltolódására számíthatunk? A Friedmann Properties úgy látja, alapvetően maradnak a korábbi trendek – élénkülő kereslet a vidéki és Balaton-környéki ingatlanok iránt, a lakásokkal szemben a családi házak növekvő népszerűsége –, hacsak nem vezetnek be tartós lezárásokat és emiatt megtorpan a gazdaság. Ugyanakkor azt is fontos felismerni, hogy az élet legtöbb területéhez hasonlóan a fogyasztási szokások ezen a területen is megváltoztak: a lakásügyeiket is gyorsan, biztonságosan, a lehető legkevesebb személyes érintkezés nélkül szeretnék intézni az érdeklődők és az eladók is. Érdemes tehát az ingatlanirodáknak is elgondolkodni, hogy milyen új gyakorlatokkal és technológiai eszközökkel tudják hatékonyan kiszolgálni ügyfélkörüket.

“Mindig is rugalmas, az újdonságokra szívesen nyitó ingatlanirodaként gondoltunk magunkra, így folyamatosan keressük az innovatív megoldásokat a piacon. A járvány még inkább megerősített minket abban, hogy az ügyféligények gyors követése és maradéktalan kiszolgálása kulcstényező lesz a jövőben, így jött az ötlet, hogy egyfajta “lakás talk show” formátumban, a RECnGO fejlesztését használva mutassunk be egy ingatlant. Ami még minket is meglepett, hogy teljesen új eszközök kerültek a kezünkbe: az élő közvetítést megelőzően például fel tudtuk tölteni a lakásfelújítás előtt készült képeket, így a videóban könnyedén láthatták a nézők, mennyit szépült-újult az ingatlan. Az eredmények magukért beszélnek, és az elégedett ügyfeleket látva máris a következő lépéseken gondolkodunk.” – mondja Friedmann Tamás, a Friedmann Properties ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...