- Hirdetés -

Már nem az álláshirdetés a legcélravezetőbb

|

Általánosságban minden az online felületek és a teljes digitalizáció felé tart – ez viszont sokszor problémát jelenthet a munkaerőpiacon, főleg a tehetségek felkutatásában. A HR-esek által megírt, releváns információkat nem mindig tartalmazó álláshirdetések között könnyű összezavarodni az online platformokon, a rátermett fiatalok pedig hamar elvesztik érdeklődésüket egy cég iránt, mivel a hirdetés nem mutatja be a belső folyamatokat, a cég értékeit, az általuk használt technológiák sokszínű palettáját, és a vállalkozás vízióit sem. Az alternatív toborzási eszközök erre kínálnak megoldást – ám óvatosan kell velük bánni.

Az online felületek sokszor személytelenek, általuk a munkakereső nem ismerheti meg azokat, akikkel nap, mint nap dolgozhatna és nem tudja átérezni a munkahely légkörét sem. Erre kitűnő megoldás lehet az alternatív recruitment eszközök használata. Az országunkban is egyre népszerűbb megoldások között léteznek nagyon etikátlan, akár törvénybe ütköző módszerek is!

Alternatív toborzási eszközök

Rengeteg alternatív toborzási eszköz létezik, melyek segítségével a cégek igazi tehetségeket szerezhetnek, akik nem csak jó dolgozók, de lojálisak is: hiszen az alternatív toborzás lényege, hogy munkavállalás előtt a jelölt meg tudja ismerni a céget, annak folyamatait, dolgozóit.

A saját kapcsolatrendszer használata

Ki ne akarna a barátjával, vagy régi jó ismerősével dolgozni? A cégek egyre gyakrabban kérik a HR-eseket, hogy ajánlják a munkalehetőséget megbízható, jól ismert embereknek. Az alkalmazott, vagy akár a vezető ismerősei sokkal mélyrehatóbban ismerhetik meg a céget egy-egy kötetlen baráti beszélgetés alkalmával. A gyakorlatban ez nem működik túl jól, hiszen a munkahelyi konfliktusok sokkal inkább érzelemmel teltek az olyanok között, akik régóta ismerik egymást, így a megoldás is több időbe és energiába kerülhet.

Az etikátlan „munkaerő-lopás”

A legjobban a konkurencia ismeri a cégedet. Gondoljunk csak bele: a szabadpiaci versenyben való túlélés kulcseleme, hogy ismerjük az ellenfeleinket. Alternatív ez a módszer, hiszen a vetélytárs cég dolgozója már találkozott cégünkkel, talán még érdeklődést is mutat. Jól hangzik tehát, hogy az új dolgozóval akár titkos információkhoz is juthatunk a másik cég belső folyamatairól, amivel óriási előnyre tehetünk szert. Az etikátlan módszer azonban könnyen cégünk rovására válhat, ha köztudottá válik, hogy kicsit a konkurens cég fizetése fölé ígérve próbálunk munkaerőt szerezni, titkos információt remélve.

Az unalmas állásbörzék

Mindenki ismeri az állásbörzék lényegét: a cégek felsorolják a náluk való munkavégzés számtalan előnyét, az álláskeresők pedig igyekeznek minél inkább megismerni a nekik érdekes cégeket. Az átlagos állásbörzék azonban sosem túl sikeresek: itt is megvan a távolság a cég magja és az álláskereső között.

A prospektusok osztása és a prezentációk megtartása helyett létezik egy hatékony megoldás: a valódi, személyes interaktivitás bevezetése. Ilyenek például az egyre népszerűbb hackathon-ok (hacking + marathon). A munkakeresők együtt dolgozhatnak a leendő munkatársaikkal, találkozhatnak a vezető fejlesztőkkel, és mélyrehatóan láthatnak bele minden őket érintő tényezőbe.

„A hagyományos online felületeken elvész az emberközeliség, a munkakeresők érdeklődése egy cég iránt pedig hamar köddé válik, ha mindenütt csak a sablonszöveget látják. A mi alternatív, offline platformjainkon megoldást kínálunk erre a nehézségre.

A munkakereső és a munkáltató közös érdeke, hogy a munkaviszony megkezdése előtt egy csapatban dolgozzanak különböző feladatokon, ezzel megismerve egymást.” – mondta el Gedai Bence, a magyar hackathon-állásbörzéket szervező Tech Embassy ügyvezetője.

A következő rendezvényük egy jövő tavasszal megrendezett alternatív, IT-specifikus állásbörze lesz, ahol újra többszáz fejlesztő találhatja meg álmai munkahelyét.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...