- Hirdetés -

Jobban fizetnek a hazai cégek

|

- Hirdetés -

A tavalyi hasonló időszakhoz képest a fizetési késedelem és az átlagos fizetési határidő sem változott a magyarországi cégeket tekintve. Jó hír, hogy a vállalkozások kevesebbet késtek a számlák kifizetésével mint 2018 azonos időszakában. E tekintetben a kiskereskedelem végzett az első helyen, azonban nem meglepő módon az építőipart a sereghajtók között üdvözölhetjük. Területi alapon Komárom Esztergom és Csongrád megye győzött.

Az átlagos fizetési késedelem 15,3 nap volt, ami szinte megegyezik a tavalyi 15,2 nappal, miközben az átlagos fizetési határidő sem változott jelentősen: a 2018-as 24,6 napról 24,9 napra. Jelentősen csökkentek ugyanakkor a számottevő késések: a két hónapon túl megfizetett számlák értékaránya 52, a három hónapon túl megfizetetteké pedig 60 százalékkal volt kevesebb a tavalyinál. Ugyancsak pozitív fejlemény, hogy a lejáratig kifizetett számlák aránya mind a számukat (70%), mind az értéküket tekintve (75%) magasabb volt (1,6 és 7,7 százalékkal), mint tavaly, a Bisnode adatai szerint.

Ha azt vizsgáljuk, hogy a számlák értékének mekkora százalékát fizették ki időre, akkor a kiskereskedelmet (87%), a nagykereskedelmet (84%), a fafeldolgozás (kivéve: bútor), fonottáru gyártását (83 %), illetve a mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat-ot(77%) érdemes kiemelni az iparágak közül, ahol, mint látható, a számlák értékének több mint háromnegyedét rendezték határidőre. A legjobban teljesítő kiskereskedelem (kivéve: gépjármű, motorkerékpár) ágazatban a számlák számát tekintve 79 százalékos ez az érték. A mezőny végén állók esetében a számlák ellenértékének több mint felét nem egyenlítették ki időben: a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása ágazatban 43, az építőiparban 47, a papíriparban 48 százalékos az időben rendezett számlák értékének aránya. A legjobban teljesítők mind javítottak a tavalyi eredményeiken: a kis- illetve a nagykereskedelemben 6-6 százalékponttal, a mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat ágazata 6, a fafeldolgozás (kivéve bútor), fonottáru gyártása 11 százalékponttal. A sereghajtók közül a papíripar 12, az építőipar és a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása 11-11 százalékponttal maradt el tavalyi eredményétől a Bisnode adatai alapján.

A számlák kiegyenlítésre a legszűkebb határidőt ismételten az oktatás területén szabták: 12 napot, a leghosszabb időt – 39 napot – pedig a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása ágazatban hagytak a fizetésre. Az átlagos késedelem mértéke az élelmiszer, ital, dohánytermék gyártása ágazatban volt a legalacsonyabb – 10 nap -, és a művészet, szórakoztatás, szabad idő területén a legmagasabb – 31 nap.

Vannak olyan ágazatok, ahol még mindig számottevő a két-három hónapos késés. A Fafeldolgozás (kivéve: bútor), fonottáru gyártásának ágazatán belül a számlák értékének 12 százalékát két hónapon túl rendezték, ugyanakkor az extrém késve kifizetett számlák darabaránya csak 1 százalékos volt. Ez arra utal, hogy néhány nagy értékű megrendelés kifizetése csúszhatott, a feltételezést az is erősíti, hogy a három hónapon túli késések értékaránya ugyancsak 12 százalékos volt. Az építőipar ezúttal sem cáfolt rá rossz hírére: két hónapon túli késéssel rendezték a számlák értékének 7, és három hónapon túl az 5 százalékát – olvasható ki a Bisnode 2019 harmadik negyedéves adataiból.

A pénzhez jutási idő már egy ideje folyamatosan az oktatásban a legrövidebb – 2019 első három negyedévében éppen majdnem 25 nap volt. A leghosszabb időre – 56 napra – a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása területén volt szükség ehhez, ami 3 napos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Területi alapon a legpontosabban fizető hazai térségek közé Komárom-Esztergom és Csongrád megye tartozik, mindkét helyen a számlák értékének 86 százalékát egyenlítették ki időben. A legkevésbé pontosan Zalában fizettek, itt 50 százalékos volt ez az arány. A leglassabban Heves megyében rendezték a számlákat, ahol közel 33 napos volt az átlagos késés ideje, míg a legkevesebbet Somogyban késtek, ahol 11 napos értéket regisztrált a Bisnode. A fizetési határidővel Borsod-Abaúj-Zemplénben bántak a legbőkezűbben, ahol átlagosan 31 napban szabták ezt meg, a legszigorúbban pedig Nógrádban, itt 22 napos volt ez az érték.

A leggyorsabb pénzhez jutási időben Baranya és Tolna vezet 35 nappal, a sereghajtó pedig Heves, ahol átlagosan közel hét hónap kellett ahhoz, hogy valaki megkapja számlájának ellenértékét. Heves a tavalyi hasonló időszakhoz képest jelentőset, 19 napot rontott. Ehhez mérhető mértékű javulás ugyanakkor egyik megyében sem figyelhető meg, a legnagyobb mértékben Baranyában csökkent a pénzhez jutási idő az előző évhez képest: hat nappal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA