- Hirdetés -

Már nem az álláshirdetés a legcélravezetőbb

|

- Hirdetés -

Általánosságban minden az online felületek és a teljes digitalizáció felé tart – ez viszont sokszor problémát jelenthet a munkaerőpiacon, főleg a tehetségek felkutatásában. A HR-esek által megírt, releváns információkat nem mindig tartalmazó álláshirdetések között könnyű összezavarodni az online platformokon, a rátermett fiatalok pedig hamar elvesztik érdeklődésüket egy cég iránt, mivel a hirdetés nem mutatja be a belső folyamatokat, a cég értékeit, az általuk használt technológiák sokszínű palettáját, és a vállalkozás vízióit sem. Az alternatív toborzási eszközök erre kínálnak megoldást – ám óvatosan kell velük bánni.

Az online felületek sokszor személytelenek, általuk a munkakereső nem ismerheti meg azokat, akikkel nap, mint nap dolgozhatna és nem tudja átérezni a munkahely légkörét sem. Erre kitűnő megoldás lehet az alternatív recruitment eszközök használata. Az országunkban is egyre népszerűbb megoldások között léteznek nagyon etikátlan, akár törvénybe ütköző módszerek is!

Alternatív toborzási eszközök

Rengeteg alternatív toborzási eszköz létezik, melyek segítségével a cégek igazi tehetségeket szerezhetnek, akik nem csak jó dolgozók, de lojálisak is: hiszen az alternatív toborzás lényege, hogy munkavállalás előtt a jelölt meg tudja ismerni a céget, annak folyamatait, dolgozóit.

A saját kapcsolatrendszer használata

Ki ne akarna a barátjával, vagy régi jó ismerősével dolgozni? A cégek egyre gyakrabban kérik a HR-eseket, hogy ajánlják a munkalehetőséget megbízható, jól ismert embereknek. Az alkalmazott, vagy akár a vezető ismerősei sokkal mélyrehatóbban ismerhetik meg a céget egy-egy kötetlen baráti beszélgetés alkalmával. A gyakorlatban ez nem működik túl jól, hiszen a munkahelyi konfliktusok sokkal inkább érzelemmel teltek az olyanok között, akik régóta ismerik egymást, így a megoldás is több időbe és energiába kerülhet.

Az etikátlan „munkaerő-lopás”

A legjobban a konkurencia ismeri a cégedet. Gondoljunk csak bele: a szabadpiaci versenyben való túlélés kulcseleme, hogy ismerjük az ellenfeleinket. Alternatív ez a módszer, hiszen a vetélytárs cég dolgozója már találkozott cégünkkel, talán még érdeklődést is mutat. Jól hangzik tehát, hogy az új dolgozóval akár titkos információkhoz is juthatunk a másik cég belső folyamatairól, amivel óriási előnyre tehetünk szert. Az etikátlan módszer azonban könnyen cégünk rovására válhat, ha köztudottá válik, hogy kicsit a konkurens cég fizetése fölé ígérve próbálunk munkaerőt szerezni, titkos információt remélve.

Az unalmas állásbörzék

Mindenki ismeri az állásbörzék lényegét: a cégek felsorolják a náluk való munkavégzés számtalan előnyét, az álláskeresők pedig igyekeznek minél inkább megismerni a nekik érdekes cégeket. Az átlagos állásbörzék azonban sosem túl sikeresek: itt is megvan a távolság a cég magja és az álláskereső között.

A prospektusok osztása és a prezentációk megtartása helyett létezik egy hatékony megoldás: a valódi, személyes interaktivitás bevezetése. Ilyenek például az egyre népszerűbb hackathon-ok (hacking + marathon). A munkakeresők együtt dolgozhatnak a leendő munkatársaikkal, találkozhatnak a vezető fejlesztőkkel, és mélyrehatóan láthatnak bele minden őket érintő tényezőbe.

„A hagyományos online felületeken elvész az emberközeliség, a munkakeresők érdeklődése egy cég iránt pedig hamar köddé válik, ha mindenütt csak a sablonszöveget látják. A mi alternatív, offline platformjainkon megoldást kínálunk erre a nehézségre.

A munkakereső és a munkáltató közös érdeke, hogy a munkaviszony megkezdése előtt egy csapatban dolgozzanak különböző feladatokon, ezzel megismerve egymást.” – mondta el Gedai Bence, a magyar hackathon-állásbörzéket szervező Tech Embassy ügyvezetője.

A következő rendezvényük egy jövő tavasszal megrendezett alternatív, IT-specifikus állásbörze lesz, ahol újra többszáz fejlesztő találhatja meg álmai munkahelyét.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA