- Hirdetés -

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

|

- Hirdetés -

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések pedig minden alkalommal új stílusokat is hoztak magukkal. A Samsung magyar tervezőkkel közösen létrehozott Z Style kollekciója egy újabb lépést tesz ezen az úton, hiszen egyedülálló mobiltechnológiák segítségével készül. A Kata Szegedi, az Anna Amélie és a VYF márkák művészei az összehajtható Galaxy Z Fold3 5G és Galaxy Z Flip3 5G készülékekkel, egy digitális alkotási folyamattal terveznek új ruhákat, táskákat és sálakat.

A Z Style kollekció tervezése már elkezdődött, az alkotók az okostelefonok és az S Pen segítségével szabadjára engedhetik a fantáziájukat és mind a formavilág, mind pedig a minták terén kísérletezhetnek. A csúcstechnológiával könnyen inspirálódhatnak és a multitasking funkcióknak köszönhetően a nekik tetsző elemeket azonnal átemelhetik a tervekbe vagy átalakíthatják az S Pennel. A tervezők munkája így jelentősen egyszerűbb és több lehetőségük nyílik új ötleteket, stílusokat kipróbálni. A technológia és a divat régóta hatással van egymásra, az új találmányok általában új irányzatok megjelenésével is jártak.

Az ipari forradalom egyik legfontosabb vívmánya éppen a szövőszékek automatizálása és gyárakba szervezése volt. Az itt megtermelt, nagy mennyiségben rendelkezésre álló, jó minőségű szövetek a 18. században szélesebb körben is elérhetővé tették a divatos, magas minőségű öltözékeket. Az haute couture szabászat Charles Frederick Worth angol tervező nevéhez fűződik, aki Párizsban alkotott egyedi kollekciókat megrendelői számára a legújabb gyárakban készült pamut és selyem anyagokból. Az első varrógépek az 1830-as években az ő munkáját is jelentősen felgyorsították, hiszen csak az igazán bonyolult szabásminták esetében volt szükség kézi varrásra.

A divat mai sokszínűségéhez nagyban hozzájárult a 19. század jelentős innovációja, a szintetikus színezés. Korábban az anyagok festése drága és időigényes folyamat volt, azonban egy vegyész véletlen felfedezése után a színek sokkal több ember számára elérhetővé váltak és hamarosan a különböző minták nyomása is általános eljárás lett, így a tervezők nem csak szabással és varrással mutathatták meg a kézügyességüket. Később, a különböző műanyagok megjelenésével egyre különlegesebb kreációk születtek, ezek színezésével és mintázásával pedig el is érkezett a ma megszokott divatmárkák és ruhadarabok kora.

A tervezők ma is folyamatosan kísérleteznek a technológiával, egyre több lehetőséget ad például a 3D nyomtatás elterjedése. Ennek segítségével a művészek akár otthon, kis mennyiségben is legyárthatnak egy-egy sorozatot, így nagyobb kreatív szabadságot élvezhetnek, mint ha egy teljes gyártósor működtetésére lenne szükség. A digitális tervezés a mindennapok részévé vált, a legújabb Samsung okostelefonokkal pedig bármikor elkezdhetnek rajzolni az alkotók, így azonnal digitális tervek születhetnek. „Nagyon kedvelem a Galaxy Z Fold3 5G használatában, hogy összecsukva egy kompakt kis vázlatfüzethez hasonlít, amit bárhová magammal vihetek.” – mondta el Oláh Anna, az Anna Amélie tervezője. „Imádom a sokoldalúságát, és hogy egyszerűen használhatom akár több feladatra is a képernyő kettéosztásával. Az S Pen teljesen olyan, mint egy valódi ceruza, kiválóan használható a finom vonalak megrajzolására is.” – tette hozzá Szécsi Tamás, a VYF alkotója.

„A divat folyamatosan változik, és a fenntartható megoldások mellett fontos irány, hogy egyre több hazai tervező is használja a technológia vívmányait. Kifejezetten szeretem, hogy a divat és a technológia kettőse mindig innovációkat hoz magával. Ez persze mindig jellemző volt az iparágra, de a digitális tervezőasztalok korában egészen másképp készül egy-egy kollekció, mint akár csak 10-20 éve. A digitalizált megoldások révén ráadásul sok munkát, alapanyagot vagy éppen energiát spórolhatnak meg a tervezők. Az elmúlt másfél évben egy újabb trend is kirajzolódni látszik nemzetközi szinten, ugyanis egyre több márka rukkol elő digitális kollekciókkal, amelyeket egy-egy applikáció vagy filter segítségével tudnak magukra igazítani az érdeklődők.” – tette hozzá Csalár Bence, divatszakértő, a fenntartható divat kutatója.

„Nagyon érdekes látni, hogyan változtatja meg a tervezők munkáját és lehetőségeit a mobiltechnológiánk. Az S Pen használatával a digitális tervezés mellett a napi ügyek intézése is egyszerűbbé válik, így ezek a megoldások a teljes vállalkozás működésére hatással vannak – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Az alkotók mellett persze minket, divatkedvelőket is segítenek a technológiai újítások, hiszen sokkal több stílust és dizájnert megismerhetünk és a kiterjesztett valóság alapú megoldásokkal akár online felpróbálhatjuk a kedvenc darabjainkat.”

A Samsung és a Kata Szegedi, Anna Amélie és VYF közös kollekciójáról további információ a tervezők és a Samsung Magyarország Instagram oldalán érhető el. Az elkészült darabokat várhatóan az ősz folyamán ismerheti meg a közönség.

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések pedig minden alkalommal új stílusokat is hoztak magukkal. A Samsung magyar tervezőkkel közösen létrehozott Z Style kollekciója egy újabb lépést tesz ezen az úton, hiszen egyedülálló mobiltechnológiák segítségével készül. A Kata Szegedi, az Anna Amélie és a VYF márkák művészei az összehajtható Galaxy Z Fold3 5G és Galaxy Z Flip3 5G készülékekkel, egy digitális alkotási folyamattal terveznek új ruhákat, táskákat és sálakat. A Z Style kollekció tervezése már elkezdődött, az alkotók az okostelefonok és az S Pen segítségével szabadjára engedhetik a fantáziájukat és mind a formavilág, mind pedig a minták terén kísérletezhetnek. A csúcstechnológiával könnyen inspirálódhatnak és a multitasking funkcióknak köszönhetően a nekik tetsző elemeket azonnal átemelhetik a tervekbe vagy átalakíthatják az S Pennel. A tervezők munkája így jelentősen egyszerűbb és több lehetőségük nyílik új ötleteket, stílusokat kipróbálni. A technológia és a divat régóta hatással van egymásra, az új találmányok általában új irányzatok megjelenésével is jártak. Az ipari forradalom egyik legfontosabb vívmánya éppen a szövőszékek automatizálása és gyárakba szervezése volt. Az itt megtermelt, nagy mennyiségben rendelkezésre álló, jó minőségű szövetek a 18. században szélesebb körben is elérhetővé tették a divatos, magas minőségű öltözékeket. Az haute couture szabászat Charles Frederick Worth angol tervező nevéhez fűződik, aki Párizsban alkotott egyedi kollekciókat megrendelői számára a legújabb gyárakban készült pamut és selyem anyagokból. Az első varrógépek az 1830-as években az ő munkáját is jelentősen felgyorsították, hiszen csak az igazán bonyolult szabásminták esetében volt szükség kézi varrásra. A divat mai sokszínűségéhez nagyban hozzájárult a 19. század jelentős innovációja, a szintetikus színezés. Korábban az anyagok festése drága és időigényes folyamat volt, azonban egy vegyész véletlen felfedezése után a színek sokkal több ember számára elérhetővé váltak és hamarosan a különböző minták nyomása is általános eljárás lett, így a tervezők nem csak szabással és varrással mutathatták meg a kézügyességüket. Később, a különböző műanyagok megjelenésével egyre különlegesebb kreációk születtek, ezek színezésével és mintázásával pedig el is érkezett a ma megszokott divatmárkák és ruhadarabok kora. A tervezők ma is folyamatosan kísérleteznek a technológiával, egyre több lehetőséget ad például a 3D nyomtatás elterjedése. Ennek segítségével a művészek akár otthon, kis mennyiségben is legyárthatnak egy-egy sorozatot, így nagyobb kreatív szabadságot élvezhetnek, mint ha egy teljes gyártósor működtetésére lenne szükség. A digitális tervezés a mindennapok részévé vált, a legújabb Samsung okostelefonokkal pedig bármikor elkezdhetnek rajzolni az alkotók, így azonnal digitális tervek születhetnek. „Nagyon kedvelem a Galaxy Z Fold3 5G használatában, hogy összecsukva egy kompakt kis vázlatfüzethez hasonlít, amit bárhová magammal vihetek.” – mondta el Oláh Anna, az Anna Amélie tervezője. „Imádom a sokoldalúságát, és hogy egyszerűen használhatom akár több feladatra is a képernyő kettéosztásával. Az S Pen teljesen olyan, mint egy valódi ceruza, kiválóan használható a finom vonalak megrajzolására is.” – tette hozzá Szécsi Tamás, a VYF alkotója. „A divat folyamatosan változik, és a fenntartható megoldások mellett fontos irány, hogy egyre több hazai tervező is használja a technológia vívmányait. Kifejezetten szeretem, hogy a divat és a technológia kettőse mindig innovációkat hoz magával. Ez persze mindig jellemző volt az iparágra, de a digitális tervezőasztalok korában egészen másképp készül egy-egy kollekció, mint akár csak 10-20 éve. A digitalizált megoldások révén ráadásul sok munkát, alapanyagot vagy éppen energiát spórolhatnak meg a tervezők. Az elmúlt másfél évben egy újabb trend is kirajzolódni látszik nemzetközi szinten, ugyanis egyre több márka rukkol elő digitális kollekciókkal, amelyeket egy-egy applikáció vagy filter segítségével tudnak magukra igazítani az érdeklődők.” – tette hozzá Csalár Bence, divatszakértő, a fenntartható divat kutatója. „Nagyon érdekes látni, hogyan változtatja meg a tervezők munkáját és lehetőségeit a mobiltechnológiánk. Az S Pen használatával a digitális tervezés mellett a napi ügyek intézése is egyszerűbbé válik, így ezek a megoldások a teljes vállalkozás működésére hatással vannak – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Az alkotók mellett persze minket, divatkedvelőket is segítenek a technológiai újítások, hiszen sokkal több stílust és dizájnert megismerhetünk és a kiterjesztett valóság alapú megoldásokkal akár online felpróbálhatjuk a kedvenc darabjainkat.” A Samsung és a Kata Szegedi, Anna Amélie és VYF közös kollekciójáról további információ a tervezők és a Samsung Magyarország Instagram oldalán érhető el. Az elkészült darabokat várhatóan az ősz folyamán ismerheti meg a közönség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...