- Hirdetés -

Már több mint 500 millióan használják az 5G-t

|

- Hirdetés -

Messze nincsenek kihasználva az ötödik generációs hálózat adta lehetőségek, annak ellenére, hogy jelenleg a világon már 176 kereskedelmi 5G hálózat működik, amelyek több mint 500 millió előfizetőt szolgálnak ki – hangsúlyozta Ken Hu, a Huawei Technologies soros elnöke Dubaiban, a Huawei Global Mobile Broadband Forum 2021 konferencián. A vállalat vezetője szerint az 5G terjedését három fő terület, a virtuális és kiterjesztett valóság (VR, XR), az üzleti alkalmazások és a zöld fejlesztések emelhetik magasabb szintre.

A globális mobil szélessávú fórum (GMBBF) 2021 – melynek házigazdája a Huawei, valamint ipari partnerei, a GSMA és a SAMENA Telecommunications Council – összegyűjtötte a mobilhálózat-üzemeltetőket, a vertikális iparág vezetőit és ökoszisztémai partnereket a világ minden tájáról, hogy megvitassák, hogyan lehet maximalizálni az 5G lehetőségeit és előremozdítani a mobilipart.

A globális 5G fejlesztés jelenlegi állása

A világon jelenleg 176 kereskedelmi 5G hálózat működik, amelyek több mint 500 millió előfizetőt szolgálnak ki. A végfelhasználói szegmensben az átlagos 5G letöltési sebesség nagyjából tízszer nagyobb a 4G-nél, ami olyan alkalmazások szélesebb körű terjedését segítette elő, mint a virtuális valóság (VR) és a 360º-os közvetítés. Vállalati szinten már világszerte 10 ezer projekt foglalkozik az 5G üzleti (5GtoB) alkalmazásokkal és sikeresen tesztelték és alkalmazzák a technológiát olyan iparágakban, mint a gyártás, a bányászat és a logisztika. Bár a fejlődés folyamatos volt, Ken Hu elismerte, hogy van még tér a további fejlődésre.

"Az 5G technológia lehetőségeit valóban kihasználó megoldások száma csekély, mint a kiterjesztett/virtuális valóságra (AR/VR) alapuló szolgáltatások, valamint a futurisztikus, hologram alapú megoldások is igen lassan terjednek, ahogy a hálózatra kapcsolt járművek is. A 10 ezernél is több üzleti 5G-projekt fele pedig Kínában koncentrálódik” – fejtette ki az esemény nyitóbeszédében Hu, majd hozzátette: egyre több a jó példa, de szükségünk van fenntartható megoldásokra is.
Három lehetséges megoldást vázolt fel, amelyek az 5G növekedésének következő szakaszát segíthetik elő, beleértve az XR (kiterjesztett valóság, Extended Reality, XR) szolgáltatásokat, a B2B piacot és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású fejlesztést.

Ötször gyorsabb hálózatok kellenek

Legfontosabb a hálózatfejlesztés: a zökkenőmentes, felhőalapú XR-élmény érdekében a hálózatoknak a jelenlegi 1 gigabites hálózatoknál gyorsabb, 4,6 Gbit/s-os letöltési sebességet kell biztosítaniuk, és a várakozási idő nem haladhatja meg a 10 milliszekundumot. Emellett a fogyasztóknak kisebb, könnyebb és megfizethetőbb árú headseteket kell gyártani, hogy könnyebben hozzáférjenek a kiterjesztet valóság élményéhez.

Másodszor, a távközlési szolgáltatóknak is fejleszteniük kell hálózataikat, hogy felkészüljenek az 5GtoB-ra. Az erős hálózat kulcsfontosságú az ipari 5G alkalmazásokhoz, ezért az üzemeltetőknek folyamatosan fejleszteniük kell a hálózati képességeket, például az uplink kapcsolatokat, a helymeghatározást és az észlelést. Az ipari megoldások összetettsége a működtetést és karbantartást valódi kihívássá tehetik. Ennek érdekében a Huawei önálló hálózatokat fejleszt, amelyek intelligens megoldásai alkalmazhatók az 5G hálózatok minden területén, a tervezéstől kezdve a kiépítésen át a karbantartásig és optimalizálásig.

A digitális átalakulás során a kapcsolatok biztosítása mellett az üzemeltetők felhőszolgáltatóként, rendszerintegrátorként és egyebekként is szolgálhatnak. Ahhoz, hogy az 5G szélesebb körben elterjedjen az iparágakban, az iparág-specifikus távközlési szabványok kidolgozása is fontos. Kínában az üzemeltetők ipari partnereikkel együtt már megkezdték ezt a szénbányászat, az acél- és az elektromos energia ágazatában.

Zöldíteni kell az ipart

Szintén kiemelt az ökológiai lábnyom csökkentése. A Világgazdasági Fórum szerint a digitális technológia 2030-ra segíthet a globális szén-dioxid-kibocsátás legalább 15%-os csökkentésében. Ken Hu szerint egyrészt nagyszerű lehetőség, hogy ezzel segíthetnek minden iparágnak csökkenteni a kibocsátásokat és javítani az energiahatékonyságot. Másrészt fel kell ismerni, hogy az ipar szén-dioxid-kibocsátása nő, és lépéseket kell tenni ennek javítása érdekében. Jelenleg a Huawei új anyagokat és algoritmusokat használ termékei energiahatékonyságának növelésére, átalakítják webhelyeiket és optimalizálják az energiagazdálkodást adatközpontjaikban a nagyobb hatékonyság érdekében.

"Annyi változást láttunk az elmúlt két évben a világjárvány, a technológia, az üzleti élet és a gazdaság terén. Ahogy a világ kezd talpra állni, fel kell ismernünk az előttünk álló lehetőségeket, és fel kell készülnünk rájuk. Ehhez szükségünk van a technológiánkra, a vállalkozásainkra és a képességeinkre is" – zárta beszédét Hu.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA