- Hirdetés -

Már több mint 500 millióan használják az 5G-t

|

Messze nincsenek kihasználva az ötödik generációs hálózat adta lehetőségek, annak ellenére, hogy jelenleg a világon már 176 kereskedelmi 5G hálózat működik, amelyek több mint 500 millió előfizetőt szolgálnak ki – hangsúlyozta Ken Hu, a Huawei Technologies soros elnöke Dubaiban, a Huawei Global Mobile Broadband Forum 2021 konferencián. A vállalat vezetője szerint az 5G terjedését három fő terület, a virtuális és kiterjesztett valóság (VR, XR), az üzleti alkalmazások és a zöld fejlesztések emelhetik magasabb szintre.

A globális mobil szélessávú fórum (GMBBF) 2021 – melynek házigazdája a Huawei, valamint ipari partnerei, a GSMA és a SAMENA Telecommunications Council – összegyűjtötte a mobilhálózat-üzemeltetőket, a vertikális iparág vezetőit és ökoszisztémai partnereket a világ minden tájáról, hogy megvitassák, hogyan lehet maximalizálni az 5G lehetőségeit és előremozdítani a mobilipart.

A globális 5G fejlesztés jelenlegi állása

A világon jelenleg 176 kereskedelmi 5G hálózat működik, amelyek több mint 500 millió előfizetőt szolgálnak ki. A végfelhasználói szegmensben az átlagos 5G letöltési sebesség nagyjából tízszer nagyobb a 4G-nél, ami olyan alkalmazások szélesebb körű terjedését segítette elő, mint a virtuális valóság (VR) és a 360º-os közvetítés. Vállalati szinten már világszerte 10 ezer projekt foglalkozik az 5G üzleti (5GtoB) alkalmazásokkal és sikeresen tesztelték és alkalmazzák a technológiát olyan iparágakban, mint a gyártás, a bányászat és a logisztika. Bár a fejlődés folyamatos volt, Ken Hu elismerte, hogy van még tér a további fejlődésre.

"Az 5G technológia lehetőségeit valóban kihasználó megoldások száma csekély, mint a kiterjesztett/virtuális valóságra (AR/VR) alapuló szolgáltatások, valamint a futurisztikus, hologram alapú megoldások is igen lassan terjednek, ahogy a hálózatra kapcsolt járművek is. A 10 ezernél is több üzleti 5G-projekt fele pedig Kínában koncentrálódik” – fejtette ki az esemény nyitóbeszédében Hu, majd hozzátette: egyre több a jó példa, de szükségünk van fenntartható megoldásokra is.
Három lehetséges megoldást vázolt fel, amelyek az 5G növekedésének következő szakaszát segíthetik elő, beleértve az XR (kiterjesztett valóság, Extended Reality, XR) szolgáltatásokat, a B2B piacot és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású fejlesztést.

Ötször gyorsabb hálózatok kellenek

Legfontosabb a hálózatfejlesztés: a zökkenőmentes, felhőalapú XR-élmény érdekében a hálózatoknak a jelenlegi 1 gigabites hálózatoknál gyorsabb, 4,6 Gbit/s-os letöltési sebességet kell biztosítaniuk, és a várakozási idő nem haladhatja meg a 10 milliszekundumot. Emellett a fogyasztóknak kisebb, könnyebb és megfizethetőbb árú headseteket kell gyártani, hogy könnyebben hozzáférjenek a kiterjesztet valóság élményéhez.

Másodszor, a távközlési szolgáltatóknak is fejleszteniük kell hálózataikat, hogy felkészüljenek az 5GtoB-ra. Az erős hálózat kulcsfontosságú az ipari 5G alkalmazásokhoz, ezért az üzemeltetőknek folyamatosan fejleszteniük kell a hálózati képességeket, például az uplink kapcsolatokat, a helymeghatározást és az észlelést. Az ipari megoldások összetettsége a működtetést és karbantartást valódi kihívássá tehetik. Ennek érdekében a Huawei önálló hálózatokat fejleszt, amelyek intelligens megoldásai alkalmazhatók az 5G hálózatok minden területén, a tervezéstől kezdve a kiépítésen át a karbantartásig és optimalizálásig.

A digitális átalakulás során a kapcsolatok biztosítása mellett az üzemeltetők felhőszolgáltatóként, rendszerintegrátorként és egyebekként is szolgálhatnak. Ahhoz, hogy az 5G szélesebb körben elterjedjen az iparágakban, az iparág-specifikus távközlési szabványok kidolgozása is fontos. Kínában az üzemeltetők ipari partnereikkel együtt már megkezdték ezt a szénbányászat, az acél- és az elektromos energia ágazatában.

Zöldíteni kell az ipart

Szintén kiemelt az ökológiai lábnyom csökkentése. A Világgazdasági Fórum szerint a digitális technológia 2030-ra segíthet a globális szén-dioxid-kibocsátás legalább 15%-os csökkentésében. Ken Hu szerint egyrészt nagyszerű lehetőség, hogy ezzel segíthetnek minden iparágnak csökkenteni a kibocsátásokat és javítani az energiahatékonyságot. Másrészt fel kell ismerni, hogy az ipar szén-dioxid-kibocsátása nő, és lépéseket kell tenni ennek javítása érdekében. Jelenleg a Huawei új anyagokat és algoritmusokat használ termékei energiahatékonyságának növelésére, átalakítják webhelyeiket és optimalizálják az energiagazdálkodást adatközpontjaikban a nagyobb hatékonyság érdekében.

"Annyi változást láttunk az elmúlt két évben a világjárvány, a technológia, az üzleti élet és a gazdaság terén. Ahogy a világ kezd talpra állni, fel kell ismernünk az előttünk álló lehetőségeket, és fel kell készülnünk rájuk. Ehhez szükségünk van a technológiánkra, a vállalkozásainkra és a képességeinkre is" – zárta beszédét Hu.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...