Hazánkban a felnőtt lakosság napi 2,7 csészényi kávét iszik, bár Magyarországon a kávé leginkább funkcionális, a reggeli ébredést segítő ital, egyre többen fogyasztják élvezeti szándékkal is. Erre a fogyasztói igényre épít a hazai kereskedelmi forgalomba májusban bevezetett Costa Coffee, amelynek ikonikus keverékét 112 próbálkozás után alkották meg.
A The Coca-Cola Company 2019-ben 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t, a vállalat természetesen kávéból is a legjobbat választotta termékei közé: a Costa Coffee kiváló minőségét garantálja, hogy a Costa testvérek a kávébabok 112 variációját kipróbálva hozták létre a ma már ikonikusnak számító Mocha Italiát.
Minden huszadik kávébabból kevesebb, mint 1 felel meg a Costa Coffee számára, ami a világ kávébab-készletének körülbelül öt százaléka. A Costa kávémester csapata minden adag pörkölt kávéba még a csomagolás előtt belekóstol, hogy biztosak legyenek annak tökéletes minőségében. Ez 5000 alkalmat jelent évente – nem csoda, hogy korábban Gennaro Pelliccia, a Costa főkóstolójának nyelvét 10 millió fontra – közel 4 milliárd forintra – biztosította a vállalat.
A Costa Coffee jellegzetes keverékét nagy szakértelemmel, lassan pörkölik, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott, finom diós ízt teremtsenek, karamell aromával.
Így isszuk mi
Magyarországon a felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik és naponta átlagosan 2,7 csészényit fogyaszt. A kávéivók 91 százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is – legalábbis a járvány előtt. A legkedveltebb kiszerelés az őrölt kávé.
Szeles Dóra, Coca-Cola HBC Magyarország kávéfejlesztési vezetője elmondta, hogy a vállalat értékesítésében az otthoni és az otthonon kívüli kávéfogyasztáson lesz a hangsúly. A Costa kávét Egyesült Királyság kedvenc kávéjának szavazták meg az elmúlt tíz évben, ami fantasztikus teljesítmény, figyelembe véve, hogy milyen erős a piaci verseny.
„Célunk, hogy hazánkban is mielőbb a Costára is gondoljanak, amikor a kedvenc kávéjukról kérdezik őket” – mondta Szeles Dóra.
A kávéfejlesztési vezető hozzátette: „kutatásainkból kiderül, hogy magyarok többsége még inkább funkcionálisan kávézik, a fő cél a reggeli felébredés, így a többségnél a kávé élvezete másodlagos, a tej és cukor hozzáadása általános. Egyre többen isznak azonban kávét élvezeti szándékkal és egyre többen keresik a minőségi kávékat, a kávézás élményét. Napjainkban a kávézás hasonló fejlődésen megy át, mint egy évtizede a bor-, majd a pálinkafogyasztás. Bár otthon még kevésbé, a vendéglátóipari helyeken egyre nagyobb igény mutatkozik a kávékülönlegességek és a prémium minőségű őrlemények iránt.”
A Coca-Cola HBC Magyarország a hazai piacra lépést is élménnyé kívánja alakítani, ezért együttműködést alakított ki a neves médiaszereplő és médiatulajdonos D. Tóth Krisztával.
D. Tóth Kriszta, a Costa kávé hazai márkanagykövetének a gasztronómiai érdeklődése kiterjed a kávéfogyasztásra is. A márka története és a minőségi, fenntartható, tudatos fogyasztás iránti elkötelezettség nyitotta meg a kaput az együttműködésre, amely idén 5 különböző izgalmas beszélgetést jelent majd a közösségi médiatérben.
„Mindannyiunk életében számtalan olyan kedves ismerős vagy régi barát van, akiktől telefonon vagy online úgy köszönünk el, hogy „igyunk meg valamikor egy kávét!” Aztán… nem történik semmi, hiszen elfoglaltak vagyunk, és mindig közbe jön valami. A Costa Coffee támogatásával induló új élő beszélgetés-sorozatomban ezzel a szokással szeretnék szakítani; minden hónapban leülök egy kávéra egy olyan emberrel, aki érdekel, akivel ezt egy ideje már tervezzük. Míg mi a kávézás közben megbeszéljük a dolgainkat, a közönség a találkozót élőben követheti az Instagram oldalamon, és felteheti a saját kérdéseit is – így reményeim szerint egy igazi, közösségi élményt szerzünk mindenkinek” – mondta el D. Tóth Kriszta.