- Hirdetés -

Marketinges Top50 – Íme a teljes lista

|

- Hirdetés -

Tegnap bemutattuk a Marketing&Media magazin által felkért szakemberek véleménye alapján összeállt, a legsikeresebb hazai marketingeseket bemutató listánk élmezőnyét, ma pedig itt van a teljes rangsor. A Top50 marketinges névsora mellett összeállítást olvashatnak arról is, hogyan alakult az év első felében a hazai reklámpiac.

 

Ahogyan az már tegnap kiderült, Horváth Magyary Nóra végzett az idén a legsikeresebb hazai marketingeseket bemutató listánk élén, míg a második helyezett Grósz Judit, a harmadik pedig Beke Zsuzsa lett. Az idei rangsor is jól mutatja, hogy nem feltétlenül a reklámbüdzsé nagysága határozza meg egy-egy szakember helyezését, hanem a szakmai múltja, megítélése is sokat számít.

 

A Marketing&Media TOP50-es rangsorának kiválasztott vezetőivel az érdeklődők a Marketing Masters konferencián is találkozhatnak majd, amelyet a Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség közösen szervez november 16-án az Országos Marketing Konferencia másnapján. Jelentkezni az mmonline.hu vagy a marketingkonferencia.hu weboldalon lehet.

 

Íme a teljes Top50 marketinges lista:

top50_mark

 

 

A legsikeresebb marketingesek mellett a Marketing&Media magazin azt is bemutatja, hogyan alakult a hazai reklámpiac tavaly, illetve az év elején. Annak ellenére, hogy több tényező is a reklámköltések növelése ellen hatott a múlt évben, bővült a reklámpiac, és az idei első öt hónap adatai is jól mutatnak. Az állami hirdetői szektor súlya 2017-ben a tavalyinál is nagyobb lehet.

 

Pörög a gyógyszeripar

 

A Marketing&Media magazin legutóbbi számának lezárásakor az első féléves adatok még nem álltak rendelkezésre, de az év első öt hónapjának adatsora már elérhető volt a Kantar Media méréséből. Nyilván a listaáras költésekkel csínján kell bánni, de ez alapján a legnagyobb hirdetőknél növekedés látszik, és úgy tűnik, hogy folytatódik a reklámpiac bővülése. Összevetettük 2016 és 2017 első öt hónapjának adatait. Ebből kiderült, hogy a tavalyi esztendő hasonló időszakában a Reckitt Benckiser volt a legnagyobb reklámköltő, az idén viszont a Sanofi, valamint a Teva Magyarország is növelte a költését. Így a reklámköltési dobogó jelen állás szerint így néz ki: Sanofi, Teva, Benckiser.

 

A gyógyszeripari vállalatok erősödése szembetűnő, a listaáras adatok szerint egyértelműen rákapcsolt az év első öt hónapjában a Berlin-Chemie, a Glaxo és a Richter Gedeon is. Ez a három gyógyszercég tavaly ilyenkor még bent sem volt a 25 legnagyobb hirdető között.

Azért persze nem csak gyógyszeres cégek vannak a világon, a Ferrero például látványosan rákapcsolt a reklámköltés terén, és a középmezőnyből előreugrott a költési toplista ötödik helyére. Olyan nagy hirdetőknél is a költések egyértelmű bővülését mutatják az adatok, mint az OTP Bank, a Provident vagy éppen a Media Markt.

 

Az Aldi visszatért

 

Érdekes a már említett élelmiszerláncok helyzete, hiszen ahogy említettük, náluk a levegőben lógott tavasszal egy számukra hátrányos szabályozás bevezetése. Ráadásul korábban a vasárnapi boltzár is visszafogottabbá tette ezt a hirdetői kört. Egyelőre ennek szerencsére nem látszik a nyoma a legnagyobb hirdetők közé bejutó négy láncnál. A Lidl egész magasra tornászta fel a költését – a láncok között a legnagyobb hirdetők –, amit az év első öt hónapjában szinten tartottak. Ugyancsak tartotta a korábbi reklámköltési volumenét a Tesco, ezzel szemben növekedés látszik a Sparnál, továbbá az Aldinál is. Utóbbinál különösen látványos az élénkülés, mert az elmúlt két évben visszafogták magukat, egy évvel ezelőtt például még a 25 legnagyobb hirdető közé sem kerültek be.

 

Az idén az állami szektor hirdetési piacon betöltött szerepe a korábbinál is erősebb lehet. Ezt mutatja, hogy a Miniszterelnöki Hivatal esetén május végéig a költések duplázódását mérte a Kantar Media. Ráadásul a költésük pontosabban belőhető, mint a piaci szereplőké, hiszen az esetükben kifejezetten alacsony a tévés részarány, ami a listaárakra alapuló mérés kapcsán a fő bizonytalansági tényezőt jelenti.

 

Állami szektor

 

Az idei első öthavi és a tavalyi hasonló időszak költéseit a szektorok alapján összevetve kisebb változásokat látni. Továbbra is masszívan a legnagyobb hirdetői szektornak számít a gyógyszeripar. Több mint dupláját költötték, mint az utánuk következő szektor.

 

A második helyen egyébként helycsere történt, az élelmiszerszektor a kereskedelmi szegmens megelőzésével feljött a második helyre. Erősítettek a távközlési cégek is, a kultúra, szabadidő, szolgáltatás szektort maguk mögött hagyva a hatodik legnagyobb hirdetővé léptek elő. Előreléptek az autós hirdetők, és az italos szektor elé kerültek. Továbbá a szolgáltató szegmens is megelőzte a háztartási cikkeket. A szolgáltató szektor megugrása azért nem csoda, mert idetartoznak az állami, politikai kampányok is.

 

Így például amíg 2016 hasonló időszakában a napilapoknál és az out of home cégeknél a kereskedelmi szektor – idesorolják az áruházláncokat – hirdetői költöttek a legtöbbet, addig az idén már a szolgáltató szektor vitte a prímet, magyarán az állami hirdetői kör. Sőt, a szolgáltatások a neten is átvették az idén a vezetést, miközben tavaly ilyenkor még a könyvkiadás, tömegtájékoztatás és a távközlés volt a két vezető digitális hirdető.

 

A rádiós piac, illetve a közterület esetén még érdekes kérdés, hogy mennyire hatott rájuk az országos kereskedelmi rádió kiesése, illetve a plakátpiacot körüllengő bizonytalanság. Az idei első féléves adatok alapján nem látszik összeomlás egyiknél sem. Amíg tavaly ilyenkor a 25 legnagyobb hirdetőből 16 használt rádiót, addig az idén 15 vett igénybe rádióreklámokat. Az out of home esetén pedig a top 25 hirdetőből tavaly 18, az idén viszont már 20 cég használta a felületeiket.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....