- Hirdetés -

Marketinges Top50 – Íme a teljes lista

|

- Hirdetés -

Tegnap bemutattuk a Marketing&Media magazin által felkért szakemberek véleménye alapján összeállt, a legsikeresebb hazai marketingeseket bemutató listánk élmezőnyét, ma pedig itt van a teljes rangsor. A Top50 marketinges névsora mellett összeállítást olvashatnak arról is, hogyan alakult az év első felében a hazai reklámpiac.

 

Ahogyan az már tegnap kiderült, Horváth Magyary Nóra végzett az idén a legsikeresebb hazai marketingeseket bemutató listánk élén, míg a második helyezett Grósz Judit, a harmadik pedig Beke Zsuzsa lett. Az idei rangsor is jól mutatja, hogy nem feltétlenül a reklámbüdzsé nagysága határozza meg egy-egy szakember helyezését, hanem a szakmai múltja, megítélése is sokat számít.

 

A Marketing&Media TOP50-es rangsorának kiválasztott vezetőivel az érdeklődők a Marketing Masters konferencián is találkozhatnak majd, amelyet a Marketing&Media és a Magyar Marketing Szövetség közösen szervez november 16-án az Országos Marketing Konferencia másnapján. Jelentkezni az mmonline.hu vagy a marketingkonferencia.hu weboldalon lehet.

 

Íme a teljes Top50 marketinges lista:

top50_mark

 

 

A legsikeresebb marketingesek mellett a Marketing&Media magazin azt is bemutatja, hogyan alakult a hazai reklámpiac tavaly, illetve az év elején. Annak ellenére, hogy több tényező is a reklámköltések növelése ellen hatott a múlt évben, bővült a reklámpiac, és az idei első öt hónap adatai is jól mutatnak. Az állami hirdetői szektor súlya 2017-ben a tavalyinál is nagyobb lehet.

 

Pörög a gyógyszeripar

 

A Marketing&Media magazin legutóbbi számának lezárásakor az első féléves adatok még nem álltak rendelkezésre, de az év első öt hónapjának adatsora már elérhető volt a Kantar Media méréséből. Nyilván a listaáras költésekkel csínján kell bánni, de ez alapján a legnagyobb hirdetőknél növekedés látszik, és úgy tűnik, hogy folytatódik a reklámpiac bővülése. Összevetettük 2016 és 2017 első öt hónapjának adatait. Ebből kiderült, hogy a tavalyi esztendő hasonló időszakában a Reckitt Benckiser volt a legnagyobb reklámköltő, az idén viszont a Sanofi, valamint a Teva Magyarország is növelte a költését. Így a reklámköltési dobogó jelen állás szerint így néz ki: Sanofi, Teva, Benckiser.

 

A gyógyszeripari vállalatok erősödése szembetűnő, a listaáras adatok szerint egyértelműen rákapcsolt az év első öt hónapjában a Berlin-Chemie, a Glaxo és a Richter Gedeon is. Ez a három gyógyszercég tavaly ilyenkor még bent sem volt a 25 legnagyobb hirdető között.

Azért persze nem csak gyógyszeres cégek vannak a világon, a Ferrero például látványosan rákapcsolt a reklámköltés terén, és a középmezőnyből előreugrott a költési toplista ötödik helyére. Olyan nagy hirdetőknél is a költések egyértelmű bővülését mutatják az adatok, mint az OTP Bank, a Provident vagy éppen a Media Markt.

 

Az Aldi visszatért

 

Érdekes a már említett élelmiszerláncok helyzete, hiszen ahogy említettük, náluk a levegőben lógott tavasszal egy számukra hátrányos szabályozás bevezetése. Ráadásul korábban a vasárnapi boltzár is visszafogottabbá tette ezt a hirdetői kört. Egyelőre ennek szerencsére nem látszik a nyoma a legnagyobb hirdetők közé bejutó négy láncnál. A Lidl egész magasra tornászta fel a költését – a láncok között a legnagyobb hirdetők –, amit az év első öt hónapjában szinten tartottak. Ugyancsak tartotta a korábbi reklámköltési volumenét a Tesco, ezzel szemben növekedés látszik a Sparnál, továbbá az Aldinál is. Utóbbinál különösen látványos az élénkülés, mert az elmúlt két évben visszafogták magukat, egy évvel ezelőtt például még a 25 legnagyobb hirdető közé sem kerültek be.

 

Az idén az állami szektor hirdetési piacon betöltött szerepe a korábbinál is erősebb lehet. Ezt mutatja, hogy a Miniszterelnöki Hivatal esetén május végéig a költések duplázódását mérte a Kantar Media. Ráadásul a költésük pontosabban belőhető, mint a piaci szereplőké, hiszen az esetükben kifejezetten alacsony a tévés részarány, ami a listaárakra alapuló mérés kapcsán a fő bizonytalansági tényezőt jelenti.

 

Állami szektor

 

Az idei első öthavi és a tavalyi hasonló időszak költéseit a szektorok alapján összevetve kisebb változásokat látni. Továbbra is masszívan a legnagyobb hirdetői szektornak számít a gyógyszeripar. Több mint dupláját költötték, mint az utánuk következő szektor.

 

A második helyen egyébként helycsere történt, az élelmiszerszektor a kereskedelmi szegmens megelőzésével feljött a második helyre. Erősítettek a távközlési cégek is, a kultúra, szabadidő, szolgáltatás szektort maguk mögött hagyva a hatodik legnagyobb hirdetővé léptek elő. Előreléptek az autós hirdetők, és az italos szektor elé kerültek. Továbbá a szolgáltató szegmens is megelőzte a háztartási cikkeket. A szolgáltató szektor megugrása azért nem csoda, mert idetartoznak az állami, politikai kampányok is.

 

Így például amíg 2016 hasonló időszakában a napilapoknál és az out of home cégeknél a kereskedelmi szektor – idesorolják az áruházláncokat – hirdetői költöttek a legtöbbet, addig az idén már a szolgáltató szektor vitte a prímet, magyarán az állami hirdetői kör. Sőt, a szolgáltatások a neten is átvették az idén a vezetést, miközben tavaly ilyenkor még a könyvkiadás, tömegtájékoztatás és a távközlés volt a két vezető digitális hirdető.

 

A rádiós piac, illetve a közterület esetén még érdekes kérdés, hogy mennyire hatott rájuk az országos kereskedelmi rádió kiesése, illetve a plakátpiacot körüllengő bizonytalanság. Az idei első féléves adatok alapján nem látszik összeomlás egyiknél sem. Amíg tavaly ilyenkor a 25 legnagyobb hirdetőből 16 használt rádiót, addig az idén 15 vett igénybe rádióreklámokat. Az out of home esetén pedig a top 25 hirdetőből tavaly 18, az idén viszont már 20 cég használta a felületeiket.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA