- Hirdetés -

Meddig marad a home office?

|

- Hirdetés -

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon a full-remote (home office), a teljes irodai jelenlét (onsite), vagy a kettő egyesítésével létrejött hibrid megoldás vált be legjobban?

“Az elmúlt 2 évben több felmérés is készült, mind Magyarországon, mind világszerte a munkavégzési struktúrák tapasztalatairól, előnyeiről, hátrányairól, illetve munkavállalói és munkáltató elégedettségről. Ezek alapján elmondható, hogy az irodai munkaköröknél viszonylag könnyű volt megoldani a digitalizációt, így a dolgozók több mint 90 %-a már nem menne vissza onsite az irodába. Ez annak is köszönhető, hogy a pandémia felgyorsította az irodai pozíciókhoz kapcsolódó folyamatok digitalizációját. Kimondottan igaz ez a tech szektorra, de szinte az összes szegmens egyes munkakörei érintettek (pl.: pénzügyi, jogi területek). Ez annak is köszönhető, hogy ezeknél munkaköröknél viszonylag kis erőforrás ráfordítással megoldható egy-egy munkafolyamat remote-ba helyezése. Ez azonban például az ipari poziciókra már nem igaz, hiszen itt többnyire elengedhetetlen a fizikai jelenlét, de robotizációval és különféle okos megoldásokkal biztonságosabbá és hatékonyabbá tehető a munkavégzés” - hívja fel a figyelmet Apró Aliz az INSPYRE HR vezetője

Az irodai munkakörökben már régóta rendelkezésre állnak azok a hardver, illetve szoftver eszközök, amelyek segítségével, távolról, akár a világ másik végéről, is el lehet végezni a feladatokat, amennyiben rendelkezésre áll a megfelelő internet hozzáférés. Az ipari területen azonban pont a pandémia mutatta meg, hogy kockázatmenedzsment szempontból elengedhetetlen, hogy digitális érettségben felzárkózzanak ezek az iparágak is, hiszen csak így tudnak hatékonyan átvészelni egy hasonló krízishelyzetet, és így tudják elérni, hogy ne forduljon elő fennakadás a globális beszerzési láncban. Ma már rendelkezésre állnak komplex megoldások, de egy-egy ipar folyamat optimalizálása és digitalizációja mégis sokkal nagyobb erőforrás befektetést igényel, mint más területé.

Ahogy a fentiekből is látszik, az, hogy melyik munkavégzési struktúra tartható fenn hosszútávon nagyrészben függ a munkakörtől. Ahhoz azonban, hogy ki melyik struktúrában tudja kihozni magából a maximumot már személyiség, illetve élethelyzet függő. Az onsite munkavégézés előnyeit és hátrányait már régóta ismerjük, a home officehoz kapcsolódó tapasztalatok azonban még csak most kezdenek igazán helyükre kerülni. A full remote, munkavégzés, esetén, amikor a munkáltató irodát sem bérel, így a kollégáknak kizárólag akkor vannak személyes kapcsolatai egymással, ha megbeszélnek egy baráti találkozót, fókuszáltabb lehet a munkavégzés, és nincs ingázás, így több idő marad a magánéletre, de nehezebb is attól elválasztani a munkaidőt. Előfordulhatnak kizökkentő tényezők (házimunka, szerelő érkezése, gyerek), fennakadások az internet szolgáltatásban, illetve nehezebb kezelni a bizalmas információkat, hiszen mások is hallhatják a meetingeket. A munkáltatóknak pedig számolni kell a kiberbiztonsági problémákkal, illetve az izoláció miatt elhalványul a csapat összetartó ereje, amely visszatartó erő lehet egy váltáson gondolkodó kolléga esetében. Munkavállalói oldalról pedig gondolni kell arra, hogy személyes jelenlét hiányában egy elvégzett munka nem biztos, hogy látható lesz, így pedig háttérbe kerülhet egy előléptetés során, így külön energiát kell fordítani arra, hogy láthatóvá tegye a munkáját. Az eddigi tapasztalatok alapján a hibrid struktúra kialakítása tűnik jó megoldásnak, hiszen ez esetben kiküszöbölhetők az izolációs problémák, erősebb lehet a csapatmunka, ehhez azonban az kell, hogy az irodatér szerepe is változzon, és igazi közösségi térként funkcionáljon.

“Azt gondolom, hogy a munkavégzési struktúrák még átalakulóban vannak. A technológiai fejlődés nem állt meg, és tartogat még ismeretlen területeket, gondoljunk csak a még formálódó metavilágra. Az azonban mindenképpen fontos, hogy a munkavállalóval eredetileg megbeszélt munkavégzési formától menet közben csak akkor térjen el a munkáltató, ha az számára nem jár többlet teherrel. Azaz amennyiben full-remote munkaszervezésben állapodtak meg, az csak akkor változzon hibridé, vagy személyes megjelenéssé, amennyiben ehhez a munkavállalónak nem kell például költöznie. Új, vagy junior munkavállaló esetében pedig a tudásmegosztás, és a betanulás időszakában, a hatékonyság növelése érdekében érdemes onsite illetve hibrid munkavégzést alkalmazni.” - emeli ki Apró Aliz

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....