- Hirdetés -

Meddig marad a home office?

|

- Hirdetés -

A pandémia alatt előtérbe került a home office, illetve a hibrid munkavégzés, mint lehetséges munkavégzési rendszerek. 2 év elteltével már vannak releváns tapasztalatok, felmérések, amelyek alapján érdemes felülvizsgálni az eddig használt munkavégzési struktúrákat. Vajon a full-remote (home office), a teljes irodai jelenlét (onsite), vagy a kettő egyesítésével létrejött hibrid megoldás vált be legjobban?

“Az elmúlt 2 évben több felmérés is készült, mind Magyarországon, mind világszerte a munkavégzési struktúrák tapasztalatairól, előnyeiről, hátrányairól, illetve munkavállalói és munkáltató elégedettségről. Ezek alapján elmondható, hogy az irodai munkaköröknél viszonylag könnyű volt megoldani a digitalizációt, így a dolgozók több mint 90 %-a már nem menne vissza onsite az irodába. Ez annak is köszönhető, hogy a pandémia felgyorsította az irodai pozíciókhoz kapcsolódó folyamatok digitalizációját. Kimondottan igaz ez a tech szektorra, de szinte az összes szegmens egyes munkakörei érintettek (pl.: pénzügyi, jogi területek). Ez annak is köszönhető, hogy ezeknél munkaköröknél viszonylag kis erőforrás ráfordítással megoldható egy-egy munkafolyamat remote-ba helyezése. Ez azonban például az ipari poziciókra már nem igaz, hiszen itt többnyire elengedhetetlen a fizikai jelenlét, de robotizációval és különféle okos megoldásokkal biztonságosabbá és hatékonyabbá tehető a munkavégzés” - hívja fel a figyelmet Apró Aliz az INSPYRE HR vezetője

Az irodai munkakörökben már régóta rendelkezésre állnak azok a hardver, illetve szoftver eszközök, amelyek segítségével, távolról, akár a világ másik végéről, is el lehet végezni a feladatokat, amennyiben rendelkezésre áll a megfelelő internet hozzáférés. Az ipari területen azonban pont a pandémia mutatta meg, hogy kockázatmenedzsment szempontból elengedhetetlen, hogy digitális érettségben felzárkózzanak ezek az iparágak is, hiszen csak így tudnak hatékonyan átvészelni egy hasonló krízishelyzetet, és így tudják elérni, hogy ne forduljon elő fennakadás a globális beszerzési láncban. Ma már rendelkezésre állnak komplex megoldások, de egy-egy ipar folyamat optimalizálása és digitalizációja mégis sokkal nagyobb erőforrás befektetést igényel, mint más területé.

Ahogy a fentiekből is látszik, az, hogy melyik munkavégzési struktúra tartható fenn hosszútávon nagyrészben függ a munkakörtől. Ahhoz azonban, hogy ki melyik struktúrában tudja kihozni magából a maximumot már személyiség, illetve élethelyzet függő. Az onsite munkavégézés előnyeit és hátrányait már régóta ismerjük, a home officehoz kapcsolódó tapasztalatok azonban még csak most kezdenek igazán helyükre kerülni. A full remote, munkavégzés, esetén, amikor a munkáltató irodát sem bérel, így a kollégáknak kizárólag akkor vannak személyes kapcsolatai egymással, ha megbeszélnek egy baráti találkozót, fókuszáltabb lehet a munkavégzés, és nincs ingázás, így több idő marad a magánéletre, de nehezebb is attól elválasztani a munkaidőt. Előfordulhatnak kizökkentő tényezők (házimunka, szerelő érkezése, gyerek), fennakadások az internet szolgáltatásban, illetve nehezebb kezelni a bizalmas információkat, hiszen mások is hallhatják a meetingeket. A munkáltatóknak pedig számolni kell a kiberbiztonsági problémákkal, illetve az izoláció miatt elhalványul a csapat összetartó ereje, amely visszatartó erő lehet egy váltáson gondolkodó kolléga esetében. Munkavállalói oldalról pedig gondolni kell arra, hogy személyes jelenlét hiányában egy elvégzett munka nem biztos, hogy látható lesz, így pedig háttérbe kerülhet egy előléptetés során, így külön energiát kell fordítani arra, hogy láthatóvá tegye a munkáját. Az eddigi tapasztalatok alapján a hibrid struktúra kialakítása tűnik jó megoldásnak, hiszen ez esetben kiküszöbölhetők az izolációs problémák, erősebb lehet a csapatmunka, ehhez azonban az kell, hogy az irodatér szerepe is változzon, és igazi közösségi térként funkcionáljon.

“Azt gondolom, hogy a munkavégzési struktúrák még átalakulóban vannak. A technológiai fejlődés nem állt meg, és tartogat még ismeretlen területeket, gondoljunk csak a még formálódó metavilágra. Az azonban mindenképpen fontos, hogy a munkavállalóval eredetileg megbeszélt munkavégzési formától menet közben csak akkor térjen el a munkáltató, ha az számára nem jár többlet teherrel. Azaz amennyiben full-remote munkaszervezésben állapodtak meg, az csak akkor változzon hibridé, vagy személyes megjelenéssé, amennyiben ehhez a munkavállalónak nem kell például költöznie. Új, vagy junior munkavállaló esetében pedig a tudásmegosztás, és a betanulás időszakában, a hatékonyság növelése érdekében érdemes onsite illetve hibrid munkavégzést alkalmazni.” - emeli ki Apró Aliz

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új termékekkel bővül az Euronics kínálata

Hosszú távú partneri megállapodást kötött a Nestlé Purina, illetve a Mars kisállateledel üzletágával az Euronics Műszaki Áruházlánc, amelynek köszönhetően a két gyártó minőségi kutya- és macskaeledelei megjelennek az Euronics kínálatában. Az állateledelek az Euronics...

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...

Idén is megrendezik a Portfolio Day-t

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt keretén belül idei évben is megszervezi a Portfolio Day-t.2019-ben nagy sikerrel megtartott utánpótlás esemény visszatér, december 15-én a Magyar Telekom Székházában újra a...

A sikeres influencer marketing titka

Miként látják az influencer marketinget a márkák? – nehézségek, előnyök és bevált stratégiák. Ezt a témát jártuk körül az InfluenceAIR Podcast legújabb adásában, melyben Szabó Bélát, a Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs vezetőjét, valamint...

Nemzetközi kupává bővült a Telekom e-sport versenye

Az elmúlt év rendkívül sikeres hazai eseménye után idén Csehország, Szlovákia és Magyarország legjobbjai mérkőzhettek meg egymással Esport CUP powered by Telekom eseményén. A versenyzők League of Legendsben és Wild Riftben mérték össze erejüket,...

Újabb három évig dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke

Az ÖRT 2022.évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét dr. Molnár Kálmán az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András...

Idén sem a karácsonyfán spórolnak a magyarok

A kereskedők és szakmai szövetségek által előrejelzett idei 10-15 százalékos áremelkedés ellenére a vevők továbbra sem a fenyőfán terveznek spórolni. 41 százalék azok aránya, akik 10 ezer forintnál is magasabb összegből tervezik beszerezni a...

Nagyot nőtt a Huawei márkaértéke

Tizennyolc százalékkal, 64.887 milliárd euróra nőtt a Huawei Technologies márkaértéke, ezzel már a kilencedik helyen áll az Európai Márkaintézet (European Brand Institute) 2022-es évi TOP100 globális márkákat rangsoroló listáján. A független tanácsadó szervezet által...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre jön a Zsákbamacska a TV2-n

Megújult formában tér vissza 2023-ban a Zsákbamacska című vetélkedő, a TV2-n jelentkező műsor két házigazdája Majka és Pápai Joci lesznek majd. Nagy energiákkal folynak a TV2 legújabb műsorának előkészületei, az egykor hazánkban is népszerű Zsákbamacska...

Új termékekkel bővül az Euronics kínálata

Hosszú távú partneri megállapodást kötött a Nestlé Purina, illetve a Mars kisállateledel üzletágával az Euronics Műszaki Áruházlánc, amelynek köszönhetően a két gyártó minőségi kutya- és macskaeledelei megjelennek az Euronics kínálatában. Az állateledelek az Euronics...

Eredményesen zárult az utolsó hagyományos népszámlálás (x)

Befejeződött a 2022-es népszámlálás, amely az utolsó volt ebben a formában. Az eredmények jövőre lesznek ismertek, a beérkezett kérdőívekben szereplő információk a nemzeti adatvagyon részét képezik. (x) A 2022-es népszámlálás három szakaszból állt, és már...

Változások az LG-nél

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és továbbra is garantálja, hogy az...

Gyengébb ünnepi szezonra számítanak az e-kereskedők

Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest bár visszaesést mutat, azonban lehetőségeket is tartogat a hazai digitális kereskedők számára. A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapító tagjai saját adataik és kutatásaik...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....