- Hirdetés -

Mediator: közelebb a globális reklámvilághoz

|

- Hirdetés -

Új fázisához érkezett a Mediator-sztori. A nemrégiben a WPI-hoz csatlakozó ügynökségnél azt remélik, közelebb kerülnek a globális reklámvilághoz. Tervekről és lehetőségekről nyilatkozott a cég három meghatározó vezetője a Marketing&Media magazinnak.
Folytatjuk a növekedési trendet
Biró László operatív vezető
– Nemrég csatlakoztak a WPI-hoz. Milyen előnyei lesznek ennek a Mediatorra nézve?
– Olyan nemzetközi kutatásokhoz, know-how-hoz juthatunk hozzá a hálózat által, amit a magyar piacon is kamatoztatni tudunk. Így nemcsak a Mediator, hanem az ügyfeleink is előnyét élvezhetik a nemzetközi háttérnek. Emellett természetesen megőrizzük a függetlenségünkből adódó rugalmasságunkat, gyorsaságunkat és ügyfélközpontú gondolkodásunkat.
– Ezzel még tovább nőhet a cég?
– Reményeink szerint a hálózatból is lesznek ügyfeleink, illetve a megszerzett nemzetközi tapasztalattal még tovább tudunk növekedni.
– Mit jelent a full service gondolkodásmód, amit a Mediator Group képvisel?
– Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egyike vagyunk azon kevés ügynökségnek, amelyek full service-nek mondhatják magukat. A kreatív-, a média- vagy akár a socialmedia-divíziónk önállóan is megállná a helyét az ügynökségi piacon, így együtt pedig olyan egyedi szolgáltatást tudunk nyújtani, ami unikális Magyarországon.
– Külföldön nem akarják megmérettetni magukat? Mit gondol, hogyan állnának helyt a nemzetközi színtéren?
– Az elmúlt években több nemzetközi kampányban is mi voltunk a lead ügynökség, dolgoztunk például a Deichmann-nak vagy a Henkelnek több európai országban. A WPI-hez való csatlakozással ezt a jövőben reményeink szerint még gyakrabban meg tudjuk tenni.
– Sokat nőtt a cég bevétele az elmúlt években. Nagyságrendileg mekkora most ez az összeg?
– A cég operatív vezetését 2014 közepén vettem át, azóta minden évben félmilliárdot tudtunk növekedni árbevételben, és továbbra is szeretnénk ezt a trendet folytatni. A tavalyi évben másfél milliárd forint volt a Mediator árbevétele, ezzel az ügynökségi piac egyik legnagyobb szereplője lettünk (nem számítva a médiaügynökségeket). Mindezt úgy értük el, hogy nem nyertünk közbeszerzést, nem voltak politikai hátterű megrendeléseink, sőt eddig nemzetközi hálózatból sem kaptunk ügyfelet. Nem könnyű évről-évre ennyit növekedni, üzemeltetni a növekvő rendszert, de eddig sikeresen vettük az akadályokat.
– Ezzel együtt a profit is nőtt?
– Természetesen, de abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a tulajdonosok nem gyors profitot szeretnének realizálni, hanem hosszú távon gondolkodnak a vállalatban. Nyitottak arra, hogy a profit nagy részét visszaforgassuk a cégbe, és olyan beruházásokat hajtsunk végre, amelyek hosszú távon is segítik a növekedést.
Közelebb a globális reklámvilághoz
Bíró Attila ügyvezető
– A cég egyik alapítójaként elégedett a vállalat eddigi életgörbéjével?
– Teljes mértékben. Eddig a mindenféle kihívások, mint például a válság, ellenére is folyamatosan tudtunk fejlődni, növekedni.
– Honnét indultak? Mekkora most a cég?
– Klasszikus minivállalkozásként indultunk. Az akkori egyetlen alkalmazottól mára majdnem hatvan fővel működő cégcsoporttá cseperedtünk. Mostantól pedig, a WPI-be történő csatlakozással tulajdonképpen egy ötven országban jelenlévő networkcéggé váltunk.
– Mit vár a csatlakozástól?
– Reményeink szerint még közelebb kerülünk a globális reklámvilághoz úgy, hogy közben megőrizzük a függetlenségünket. Szeptember közepén volt Párizsban a WPI éves konferenciája, amelyen Bíró Lászlónak lehetősége volt hosszasan beszélgetni Ben Wooddal, a Facebook európai igazgatójával a várható trendekről. Ezekkel a lehetőségekkel olyan tudáshoz juthatunk, amely még versenyképesebbé tehet minket a piacon.
– Változik-e valami a cég életében?
– Gyorsabban tudunk majd reagálni az ügyfeleink nemzetközi kéréseire, megnyílnak olyan lehetőségek, amelyekre egy független magyar tulajdonú ügynökségnek amúgy nem lenne esélye.
– Az ügyfelek számára jelent-e bármilyen változást a WPI-tagság?
– Mindenképp sok előnye van a csatlakozásnak. Pont néhány hete kaptunk egy kérést az egyik ügyfelünktől egy Snapchat-kampány kapcsán. Egy gyors e-mail után, amit az amerikai partnerünkkel váltottunk, máris képben voltunk azzal, milyen lehetőségei vannak az ügyfelünknek egy nem hagyományos kampány lebonyolítására.
– Lesz-e lehetőség arra, hogy a cég külföldön is megmérettesse magát?
– Dolgozunk rajta. Realitása egyelőre annak van, hogy a meglévő ügyfeleink sikeres kampányait adaptáljuk más országokban. De pont a konferencián felmerült, hogy az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában is nagyon nagy hiány van socialmedia-szakemberek terén. Így nem lennék meglepődve, ha hamarosan Budapestről dolgoznánk be például egy denveri ügynökségnek.
Előtérben a 360 fokos gondolkodás
Tárkányi Szabolcs kreatívigazgató
– Mennyire nehéz manapság az ügyfeleket megtartani? A Mediatornál mekkora a fluktuáció?
– Jó ügyfélkezeléssel, profi kapcsolattartással és természetesen jó minőségű kreatív megoldásokkal biztos, hogy hosszú távon tudunk együttműködni az ügyfeleinkkel. A legtöbb esetben a full service kínálta adottságaink is segítik a sok éves közös együttműködést. Az ügyfél is sokkal nyugodtabban alszik, ha minden marketingmegoldását egy kézben tudja. Nálunk kifejezetten jellemző a hosszú távú partneri viszony, vannak ügyfeleink, amelyek a kezdetek óta, azaz több mint tíz éve velünk dolgoznak.
– Mennyire változik a multik gondolkodásmódja?
– A multinacionális ügyfelek körében azt tapasztalom, hogy amennyire lehet, próbálnak frissek maradni és új módon, új csatornákon kommunikálni, de sok esetben még mindig évekkel vagyunk lemaradva a nemzetközi trendektől. A vizuális kultúránkat még mindig alulértékeljük, és nem bízunk a hazai fogyasztók jó ízlésében. Vannak szép próbálkozások, de a marketingszakma még mindig fél és bátortalan, pedig aki mer, az nyer. Egy merészebb kreatív vagy egy szép kivitelezés, ami nem öncélú és szakmailag is megalapozott biztos, hogy a marketingoldalon is szép számokat eredményez.
– Az integrált, 360 fokos kampányok mennyire működnek?
– Úgy látom, hogy most kell igazán 360 fokban gondolkodni. Egy jó offline/online médiamix már nemcsak minden csatornára kiterjed, hanem egész különleges területekről is megtalálja a fogyasztókat. Ez egy kifejezett erőssége a Mediatornak, hogy egy asztalhoz ül le a social mediás, a kreatív, a médiatervező és az account. Így sokkal hatékonyabban és pontosabban tudjuk megalkotni a kampányokat és képesek vagyunk valódi 360 fokos gondolkozásra. Elkerülhetetlen, hogy a mai fogyasztókat csak pár megszokott csatornán szólítsuk meg. A nagymamák ugyanúgy elérhetők már online, mint egy Z generációs egy printen vagy egy köztéri felületen. Mindenhol ott kell lenni, és ezt nagyon komoly, szakmailag is felkészült csapattal kell
megtervezni.
– Mennyire fontosak a díjak?
– A Mediator az utóbbi években nőtt akkorára, hogy megmutassa magát a hazai piacon. Nyilván egy ekkora ügynökség szeretne komolyabb szereplővé válni a kreatív és hatékonysági versenyeken is. Az idén már nyolc anyagunkat ítéltük meg úgy, hogy indítjuk egy-egy megmérettetésen, reméljük, díjakat is hoznak a dicsőségfalunkra. De ami a legfontosabb számunkra, bármilyen félreérthetően hangzik is, az az, hogy továbbra is hosszú távon és eredményesen tudjunk együttműködni leendő és új ügyfeleinkkel. És ha ez a közös munka díjakat is eredményez, akkor azt gondolom, hogy minden álmunk teljesült.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA