- Hirdetés -

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 1. rész

|

- Hirdetés -

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése azért továbbra is problémás lehet.

 

Legszerethetőbb kommunikációs időszak lesz

Tóth Orsolya, Media Dynamics, ügyvezető

Újraindulás

A tavalyi év a pandémia utáni konszolidáció időszaka volt: a médiakampányok magabiztosan indulnak újra a 2020 előtt látott formában és forrásháttérrel.

Színes ötletek

Beköszöntött a „járvány utáni megnyugvás” időszaka, amely megújuló lendülettel és színes ötletekkel tarkított marketingstratégiákat hoz magával. A sportesemények miatt a nyár az egyik legszerethetőbb kommunikációs időszak lesz, amely magas belépési küszöbbel indíthatja az év utolsó harmadát.

Vége a home office-nak

A pandémia utáni megnyugvásban át kell tekinteni a bezártság hozta kényszerintézkedések létjogosultságát: nem feltétlen kedvező, ha továbbra is szépen lassan elidegenedünk egymástól az online megbeszélések sorozatában, avagy home office-ban neveljük ki a következő szakmai generációt.

 

További növekedésre számítunk

Mező László, EssenceMediacom, ügyvezető igazgató

Múlt év

Nagyon sikeres esztendő volt számunkra. A reklámköltések jelentős mértékben növekedtek, különösen az ügyfeleink körében, ám ez kihívások elé is állított minket. A tévékampányok teljesítése nehezebbé vált a reklámidő-túlkereslet miatt, a sales house-ok egyre inkább utólagosan is hozzányúlnak a szezonindexekhez. A biddable árak is várakozáson felül növekedtek, amit fűtött egy nagy szereplő, a Temu piacra lépése is.

Jelen

Az idei évtől további növekedésre számítunk a reklámköltések terén, de ez továbbra is kihívásokat jelent a tévés és az online kampányok teljesítésében. Ugyanakkor a nemzetközi ügyfeleink globalizációja tovább erősödik, növekszik a nemzetközi/globális tenderek száma és egyre több szolgáltatást visznek el a nemzetközi HUB-ok is.

 

Életem egyik legnagyobb kihívása

Nink László, IPG Mediabrands, ügyvezető igazgató

Befelé figyeléssel töltöttük

A 2023-as esztendő életem egyik legnagyobb kihívása volt. Az év elején neveztek ki az IPG Mediabrands élére. Az esztendő nagy részét befelé figyeléssel töltöttük annak érdekében, hogy megértsük a szervezeti kihívásainkat, a piac által generált kihívásokat (költéscsökkenés) és a gazdaságban felmerülő recessziós környezeti (infláció, reálbér csökkenése) problémákat. Megkezdődött egy belső innovációs folyamat, amelynek látható eredményei vannak már az idén. Az elsődleges fókuszt a legnagyobb értékünkre, az emberekre helyeztük, hiszen az önmagukkal elégedett emberek sikereket érnek el. Ez vezetett el minket a következő innovációs lépcsőhöz, amelyben a szolgáltatásaink és termékeink javításával értőbb, tudatosabb, személyre szabott adatalapú ügyfélkiszolgálást és -tanácsadást tudunk megvalósítani.

Vannak meglepetések

A 2024-es ügyfélportfóliónk alapján 5-10 százalékos növekedést látunk, így az év a várakozásainknak megfelelően alakul. Vannak meglepetések is, ezek kezelésével 2025-ben lesz feladatunk. A szervezeten belül már érezhető az a rengeteg munka, amit a belső fejlesztéseinkre fordítottunk. Tovább változunk, és egyre jobban alkalmazkodunk a piaci körülményekhez, legyen az globális, regionális vagy lokális színtér. Az idén is megnyertük a Cannes Young Lion budapesti versenyét két újabb fiatal tehetség részvételével. Akik aztán Cannes-ban versenyeztek a Young Lion címért.

Jól látható lehetőségek

Az IPG Mediabrands életében a legnagyobb nehézséget talán a bevételi volatilitásunk adja, hiszen az utolsó negyedévig nem tudjuk, hogy pontosan milyen ügyfélportfólióval vágunk neki 2025-nek. Már jól látható lehetőségeink vannak az ügyfélszerzés területén, és ez kihívás is, hogy ezekből a versenyhelyzetekből győztesként kerüljünk ki. A tudatos befelé figyelés állandó és elengedhetetlen folyamat marad az életünkben, ennek a fenntartása pedig rendkívül nagy energiát igényel mindenkitől a szervezeten belül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...