- Hirdetés -

Meg kell találni az egészséges egyensúlyt

|

- Hirdetés -

Továbbra is kihívásnak látja a cégek számára a digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerését Dergács Kristóf, az SAP Hungary ügyfélélményért felelős vezetője. A szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta azt is, hogy szerinte jelenleg az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a legforróbb témák a marketingszakmában.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A digitális marketing fejlődése nagyon komoly eredményeket hozott az elmúlt években és hiszem, hogy ez még csak a kezdet. A vállalatok értékesítési hatékonyságának növelésére jelenleg ez a legizgalmasabb és legígéretesebb terület.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Korábbi tapasztalataink alapján azt látjuk, hogy ez az egyik leghatékonyabb csatorna, amin keresztül elérhetjük a marketingvezetőket az országban. A Marketing Summit minden évben az egyik legnívósabb szakmai esemény Magyarországon. Az SAP a Customer Experience piac egyik meghatározó szereplője, folyamatosan fejlesztjük megoldásainkat, ez az esemény pedig kiváló alkalom, hogy a szakmai szereplők is lássák milyen irányba tartunk. Emellett természetesen ahhoz is remek lehetőséget nyújt, hogy megismerjük ilyen módon is a felhasználói visszajelzéseket, esetleges igényeket.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Csak pozitív. A szakmai érdeklődők kiváló előadásokat láthatnak és remélem, ehhez mi is értékes gondolatokkal tudunk hozzájárulni. Azt gondolom a rendezvény egyik legfontosabb célja a szakmai közösség építése. Ezen a területen folyamatos a fejlődés, a technológia adta lehetőségek kiaknázására mindig új megoldások születnek, amiket itt mutathatnak be egymásnak akár eltérő iparágak szereplői.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a marketing számára. Hogy egy barátomat idézzem: „A relevancia a marketing Szent Grálja!”

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerésére. Ezt továbbra is kihívásnak látom a cégek számára, főleg a gyorsan változó piaci környezetben. Csábító mennyiségű adat áll rendelkezésre mindenki vásárlási döntéséről, de ezek egy része irreleváns, egy része pedig jogi, erkölcsi kérdéseket vet fel. Meg kell találni azt az egészséges egyensúlyt, ahol valóban hasznos mélységben, morális aggályok nélkül nyerünk betekintést fogyasztók magatartásába, kölcsönös előnyöket kínálva a vásárlónak és az őt kiszolgáló vállalatnak.

- Az SAP számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A jelenleg a vállalatokat érő kihívások döntő többségére van az SAP-nek valamilyen megoldása. A digitalizáció minden fronton fejlesztésre, átalakulásra készteti a vállalatokat, ugyanakkor mi is tisztában vagyunk azzal, hogy nem lehet hirtelen mindent berakni például egy kkv kosarába. A mi esetünkben a marketing például segít lebontani azt a régóta rólunk kialakult képet, hogy az SAP csak nagyvállalatoknak fejleszt üzleti megoldásokat. Segítségével eljuthatunk a kisebb vállalkozásokhoz is, így szerencsére egyre többen használják a megoldásainkat ebből a szegmensből is. Ehhez persze diskurzus kell, méghozzá kétirányú. Az iparági sikertörténetek, a best practice-ek terjesztése – például egy ilyen konferencia keretében – sokat segít nekünk abban, hogy előzetes felkészüléssel, megfelelően konkrét elképzelésekkel forduljanak hozzánk az ügyfelek, hiszen képet kaphatnak arról, hogy mi hogyan válhat be, felismerhetik más cégek példáján keresztül azokat a megoldásokat, amik az éppen náluk meglévő problémákra kínálhatnak megoldást.

- Milyen gyors eredményekkel, lehetőségekkel kecsegtet a marketing automatizálása a különböző szervezetek számára?

- Pontosabb kiegészítő ajánlatok, a marketingköltségek csökkenése és persze több eladás.

A cégek jelentős hányada nem tudja milyen ügyféladat-vagyon birtokában van. A rendelkezésükre álló hozzájárulásokon alapuló ügyféladatok számtalan lehetőséggel kecsegtetnek. A marketing automatizáció alapja a releváns ügyféladat, ezzel pedig a hiperperszonalizáció elérése már nem is egy misztikus jövőbeli kifejezés. Ügyfeleink visszajelzései alapján biztosan állíthatjuk, hogy az Emarsys marketing automatizációs eszközünk már rövidtávon is jelentősen hozzájárult bevételeik és nyereségük növeléséhez.

- Hogyan tehető egy szervezet éretté a marketingautomatizálások eredményes kezelésére?

- Nyitottság az újdonságokra és annak elfogadása, hogy a digitális csatornák is jelentős árbevételt tudnak generálni. Ehhez elengedhetetlen egy jó marketing automatizációs eszköz, amit házon belül tudnak menedzselni.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A szakmának ezen ága még nem rendelkezik olyan évtizedes bestseller tankönyvekkel, amit, ha elolvas az ember, akkor készen áll a marketingautomatizáció irányítására. Ez formálódik, alakul, és a legjobban ilyen konferenciák keretében lehet megismerni a legújabb irányokat, mások sikereit, a rendelkezésre álló eszközből kihozható előnyöket.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A marketingesek számára nyilvánvaló előnyöket fentebb említettük. Más területről érkezőknek azért lehet fontos, hogy lássák, milyen változást tud hozni a digitalizáció egy hagyományos vállalati területen, hiszen hasonló folyamatok ugyanígy végbe mennek a beszerzés, a gyártás, a pénzügy, vagy a HR területén. Hogy mást ne mondjak, az ügyfélélmény nem csak vásárlói, hanem dolgozói ügyfélélmény is lehet, és annak menedzsmentje ugyanolyan kézzelfogható, mérhető, pénzben kifejezhető előnyöket hozhat. Egy dolgozó megbecsülése ugyanazokkal az eszközökkel történhet, mint egy vásárló megbecsülése.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....