- Hirdetés -

Meg kell találni az egészséges egyensúlyt

|

- Hirdetés -

Továbbra is kihívásnak látja a cégek számára a digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerését Dergács Kristóf, az SAP Hungary ügyfélélményért felelős vezetője. A szakember az mmonline.hu-nak adott interjúban elárulta azt is, hogy szerinte jelenleg az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a legforróbb témák a marketingszakmában.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- A digitális marketing fejlődése nagyon komoly eredményeket hozott az elmúlt években és hiszem, hogy ez még csak a kezdet. A vállalatok értékesítési hatékonyságának növelésére jelenleg ez a legizgalmasabb és legígéretesebb terület.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Korábbi tapasztalataink alapján azt látjuk, hogy ez az egyik leghatékonyabb csatorna, amin keresztül elérhetjük a marketingvezetőket az országban. A Marketing Summit minden évben az egyik legnívósabb szakmai esemény Magyarországon. Az SAP a Customer Experience piac egyik meghatározó szereplője, folyamatosan fejlesztjük megoldásainkat, ez az esemény pedig kiváló alkalom, hogy a szakmai szereplők is lássák milyen irányba tartunk. Emellett természetesen ahhoz is remek lehetőséget nyújt, hogy megismerjük ilyen módon is a felhasználói visszajelzéseket, esetleges igényeket.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Csak pozitív. A szakmai érdeklődők kiváló előadásokat láthatnak és remélem, ehhez mi is értékes gondolatokkal tudunk hozzájárulni. Azt gondolom a rendezvény egyik legfontosabb célja a szakmai közösség építése. Ezen a területen folyamatos a fejlődés, a technológia adta lehetőségek kiaknázására mindig új megoldások születnek, amiket itt mutathatnak be egymásnak akár eltérő iparágak szereplői.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- Az ügyfelek mélyebb megismerése, a releváns ügyféladatokban rejlő lehetőségek kiaknázása a marketing számára. Hogy egy barátomat idézzem: „A relevancia a marketing Szent Grálja!”

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- A digitális csatornák és az ügyfelek digitális adatainak mélyebb megismerésére. Ezt továbbra is kihívásnak látom a cégek számára, főleg a gyorsan változó piaci környezetben. Csábító mennyiségű adat áll rendelkezésre mindenki vásárlási döntéséről, de ezek egy része irreleváns, egy része pedig jogi, erkölcsi kérdéseket vet fel. Meg kell találni azt az egészséges egyensúlyt, ahol valóban hasznos mélységben, morális aggályok nélkül nyerünk betekintést fogyasztók magatartásába, kölcsönös előnyöket kínálva a vásárlónak és az őt kiszolgáló vállalatnak.

- Az SAP számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A jelenleg a vállalatokat érő kihívások döntő többségére van az SAP-nek valamilyen megoldása. A digitalizáció minden fronton fejlesztésre, átalakulásra készteti a vállalatokat, ugyanakkor mi is tisztában vagyunk azzal, hogy nem lehet hirtelen mindent berakni például egy kkv kosarába. A mi esetünkben a marketing például segít lebontani azt a régóta rólunk kialakult képet, hogy az SAP csak nagyvállalatoknak fejleszt üzleti megoldásokat. Segítségével eljuthatunk a kisebb vállalkozásokhoz is, így szerencsére egyre többen használják a megoldásainkat ebből a szegmensből is. Ehhez persze diskurzus kell, méghozzá kétirányú. Az iparági sikertörténetek, a best practice-ek terjesztése – például egy ilyen konferencia keretében – sokat segít nekünk abban, hogy előzetes felkészüléssel, megfelelően konkrét elképzelésekkel forduljanak hozzánk az ügyfelek, hiszen képet kaphatnak arról, hogy mi hogyan válhat be, felismerhetik más cégek példáján keresztül azokat a megoldásokat, amik az éppen náluk meglévő problémákra kínálhatnak megoldást.

- Milyen gyors eredményekkel, lehetőségekkel kecsegtet a marketing automatizálása a különböző szervezetek számára?

- Pontosabb kiegészítő ajánlatok, a marketingköltségek csökkenése és persze több eladás.

A cégek jelentős hányada nem tudja milyen ügyféladat-vagyon birtokában van. A rendelkezésükre álló hozzájárulásokon alapuló ügyféladatok számtalan lehetőséggel kecsegtetnek. A marketing automatizáció alapja a releváns ügyféladat, ezzel pedig a hiperperszonalizáció elérése már nem is egy misztikus jövőbeli kifejezés. Ügyfeleink visszajelzései alapján biztosan állíthatjuk, hogy az Emarsys marketing automatizációs eszközünk már rövidtávon is jelentősen hozzájárult bevételeik és nyereségük növeléséhez.

- Hogyan tehető egy szervezet éretté a marketingautomatizálások eredményes kezelésére?

- Nyitottság az újdonságokra és annak elfogadása, hogy a digitális csatornák is jelentős árbevételt tudnak generálni. Ehhez elengedhetetlen egy jó marketing automatizációs eszköz, amit házon belül tudnak menedzselni.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A szakmának ezen ága még nem rendelkezik olyan évtizedes bestseller tankönyvekkel, amit, ha elolvas az ember, akkor készen áll a marketingautomatizáció irányítására. Ez formálódik, alakul, és a legjobban ilyen konferenciák keretében lehet megismerni a legújabb irányokat, mások sikereit, a rendelkezésre álló eszközből kihozható előnyöket.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A marketingesek számára nyilvánvaló előnyöket fentebb említettük. Más területről érkezőknek azért lehet fontos, hogy lássák, milyen változást tud hozni a digitalizáció egy hagyományos vállalati területen, hiszen hasonló folyamatok ugyanígy végbe mennek a beszerzés, a gyártás, a pénzügy, vagy a HR területén. Hogy mást ne mondjak, az ügyfélélmény nem csak vásárlói, hanem dolgozói ügyfélélmény is lehet, és annak menedzsmentje ugyanolyan kézzelfogható, mérhető, pénzben kifejezhető előnyöket hozhat. Egy dolgozó megbecsülése ugyanazokkal az eszközökkel történhet, mint egy vásárló megbecsülése.

 

A Marketing Summit-et idén szeptember 15-én rendezik meg, a helyszín a Várkert Bazár lesz. További részletek az eseményről itt érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt érdemes tudni a legjobb vidéki éttermekről

Az Audi-Dining Guide TOP 100 Étteremkalauz idei megjelenésével végre bebizonyosodott, hogy mindegy, merre indulunk az országban, díjnyertes vendéglátóhelyekben biztosan nem lesz hiány.  Tata, Esztergom, Encs, Tura, Villány, Balatonfüred, Balatonszemes, Csopak, Dánszentmiklós, Balatonszőlős – ezek...

Egyre több programmal csábít a balatoni fesztivál

A nyár kellős közepén, július 27-én másodszor indul el Zamárdiban a ZamJam fesztivál, amelynek kínálata mostanra sok-sok újdonsággal bővült. 20 helyszínen közel 100 programmal várja a látogatókat a teraszokon, utcákon és tereken, szárazföldön és...

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Gigamagazinnal ünnepel a Street Kitchen

Extra mellékletekkel, megújult magazindizájnnal és egy brutális nyereményjátékkal örvendeztetik meg az olvasókat.Tizedik születésnapját ünnepli a Street Kitchen, amelynek csapata az elmúlt egy évtizedben közel 9000 receptet és 7760 percnyi videós tartalmat készített a sütés-főzés...

A Well PR-ral újít a Gránit Pólus

Az ország több ikonikus ingatlanát üzemeltető Gránit Pólus csoport nemcsak arculatában, de teljes kommunikációjában is megújul. Ingatlanpiaci szerepén túl azzal is értéket kíván teremteni, hogy segít eligazodni a jövő társadalmi, környezeti és technológiai trendjeinek...

Új vezetővel erősít a Kulcs-Soft

2023. májusától Szabó Márton tölti be a magyar piac egyik jelentős szoftvercége, a KKV-k számára ügyviteli, könyvelési és bérszámfejtési szoftvermegoldásokra specializálódott Kulcs-Soft termékfejlesztési vezetői pozícióját. Márton neve összekapcsolódik a leglátogatottabb magyar fejlesztésű közösségi oldallal,...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szegeden bővít a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária szegedi csapata a dinamikus növekedésnek köszönhetően irodát vált. Május 30-án kezdik az első munkanapjukat az IT szakemberek az új helyen, a várost azonban nem hagyja el a légiközlekedési informatikai vállalat,...

Ezt érdemes tudni a legjobb vidéki éttermekről

Az Audi-Dining Guide TOP 100 Étteremkalauz idei megjelenésével végre bebizonyosodott, hogy mindegy, merre indulunk az országban, díjnyertes vendéglátóhelyekben biztosan nem lesz hiány.  Tata, Esztergom, Encs, Tura, Villány, Balatonfüred, Balatonszemes, Csopak, Dánszentmiklós, Balatonszőlős – ezek...

Egyre több programmal csábít a balatoni fesztivál

A nyár kellős közepén, július 27-én másodszor indul el Zamárdiban a ZamJam fesztivál, amelynek kínálata mostanra sok-sok újdonsággal bővült. 20 helyszínen közel 100 programmal várja a látogatókat a teraszokon, utcákon és tereken, szárazföldön és...

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....